ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Μην μείνετε με το στόμα...ανοιχτό : Λιγότερα απ’ όσα «πληρώνει» ένα ΙΧ σε υπόγειο παρκινγκ, ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας, πληρώνουν ορισμένα επιβατηγά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά και με αν.υπουργό, τον Θ.Δρίτσα!!!!!

Θοδωρή μου,  η... γραβάτα θα φταίει...Ο λαός πεινάει και οι εφοπλιστές πληρώνουν ...ψίχουλα...Ελεος!!!
www.pireas2day.gr-αναδημοσίευση    21/05/2015


Συνεχίζονται οι εκπτώσεις στα τέλη για τις εταιρείες

Λιγότερα απ’ όσα «πληρώνει» ένα ΙΧ σε υπόγειο παρκινγκ, ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας, πληρώνουν ορισμένα επιβατηγά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, χάρη σε μια υπουργική απόφαση του 2002, την οποία επέλεξε να συνεχίζει να εφαρμόζει ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.
Έτσι, για παράδειγμα το Blue Star Naxos θα πληρώνει, τουλάχιστον μέχρι 31/10, για πρυμνοδέτηση στο λιμάνι του Πειραιά περίπου 18€ την ημέρα όταν υπάρχουν χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, που απαιτούν αυτό το ποσό για μερικές ώρες….
Το «μπόνους» της μείωσης κατά 50% των λιμενικών δικαιωμάτων δόθηκε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες με υπουργική απόφαση του 2002 και αφορά τα πλοία, τα οποία εκτελούν επιδοτούμενα δρομολόγια, εφόσον γίνει σχετική αίτηση. Δηλαδή, λαμβάνουν τις επιδοτήσεις απολαμβάνουν και μειωμένα τέλη….
Όλα αυτά τα χρόνια είχαν εκδοθεί διάφορες σχετικές υπουργικές αποφάσεις, ικανοποιώντας τα αιτήματα εταιρειών και σε αυτές ήρθαν να προστεθούν τρεις, που φέρουν την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.
Με τις τρεις αποφάσεις, που έχουν αναρτηθεί στο Διαύγεια και αναμένεται η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ικανοποιούνται αιτήματα της Blue Star και της ΑΝΕΚ και εγκρίνεται η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων κατά το ήμισυ για τα εξής πλοία:
•    «Blue Star Naxos» για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών για τους λιμένες :
Α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΠΑΡΟΣ – ΝΑΞΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΑ – ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ – ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ - ΚΑΤΑΠΟΛΑ, με μισθούμενο τμήμα : ΝΑΞΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΑ – ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ – ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ - ΚΑΤΑΠΟΛΑ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ ?όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, εκτός του χρονικού διαστήματος 15/06/2015 μέχρι 13/09/2015
Β) ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΝΑΞΟΣ – ΔΟΝΟΥΣΑ και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα : ΝΑΞΟΣ - ΔΟΝΟΥΣΑ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα, καθ ?όλη τη διάρκεια της περιόδου σύμφωνα με επισυναπτόμενο πίνακα σήματος ΥΠΟΥΝΤ/ΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ/ΔΘΣ Β (σχετ 5).
•    «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ», για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής ΘΗΡΑ – ΑΝΑΦΗ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΔΙΑΦΑΝΙ – ΧΑΛΚΗ– ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα σε συνέχεια δρομολογίων από ΠΕΙΡΑΙΑ με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες.
•    ΔΙΑΓΟΡΑΣ» για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών για τα λιμάνια:
Α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ- ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα : ΠΑΤΜΟΣ- ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ– ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ - ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα, καθ ?όλη τη διάρκεια της περιόδου
Β) ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα : ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ- ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ ?όλη τη διάρκεια της περιόδου
Γ) ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα : ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΣΥΜΗ –ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα.
Σε κάθε περίπτωση ορίζεται ότι σε περίπτωση ακινησίας του πλοίου, λόγω ετήσιας επιθεώρησης ή βλάβης, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων ισχύει και για το πλοίο το οποίο θα αντικαθιστά.

Ο τρόπος υπολογισμός των τελών

Όπως προκύπτει από στοιχεία του ΟΛΠ το ύψος των λιμενικών τελών για τα επιβατηγά πλοία προσδιορίζεται από το μήκος του πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή 0,871 και προκύπτει το ημερήσιο κόστος πλεύρισης. Σε περίπτωση πρυμνοδέτησης το ποσό μειώνεται κατά 65%.

Για παράδειγμα: To Blue Star Naxos έχει μήκος 124 μέτρα.
Το ημερήσιο κόστος για πλεύριση είναι (124Χ0,871=) 108 €. Για πρυμνοδέτηση το κόστος είναι (μείωση κατά 65%) 37,8€ την ημέρα και με την έκπτωση κατά 50% έρχεται περίπου στα 18 € την ημέρα.


Με αντίστοιχο τρόπο φαίνεται ότι για το «B. Κορνάρος» το κόστος πλεύρισης ανέρχεται σε 112 € την ημέρα και για πρυμνοδέτηση 39 €. Με την έκπτωση ανέρχεται σε 18 €.

Τέλος, για το «Διαγόρας» φαίνεται ότι η πλεύριση θα κοστίσει 123,24 €  την ημέρα για πλεύριση και η πρυμνοδέτηση 43 €. (με την έκπτωση 22€)
Όλα αυτά τα πλοία καταβάλουν και για καβοδεσία 675 € το μήνα