ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Εκατοντάδες ναυτεργάτες σε απόγνωση!!!!!!!!

H Eφημερίδα των Συντακτών-αναδημοσίευση
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος μιλά στους ναυτικούς κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στον νέο μόλο Δραπετσώνας | ΕΦ.ΣΥΝ./ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Πέθανε η μάνα ενός ηλεκτρολόγου στην Κρήτη και δεν είχε λεφτά να πάει στην κηδεία. Πήγε στην εταιρεία, δεν του έδωσαν χρήματα και κάναμε έρανο μεταξύ μας.
● Είμαστε εγκαταλειμμένοι απ’ όλους. Κοιμόμαστε μέσα στα πλοία. Ξυπνάμε παγωμένοι. Απελπισία και αδιέξοδο. Εγκλωβιστήκαμε και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε.
● Τέσσερα χρόνια τώρα δεν έχουμε πάρει έναν ολόκληρο μισθό. Δεν έχουμε να ταΐσουμε τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας. Ούτε τα φάρμακά μας δεν μπορούμε να πάρουμε. Προχθές ενός συναδέλφου τού πέταξαν τα πράγματα έξω από το σπίτι.

● Δεν θέλουμε να κλείσει η εταιρεία και γι’ αυτό τη στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις, ψυχικές και σωματικές. Τρία χρόνια τώρα ακόμα και υλικά που χρειαζόμαστε για διάφορες εργασίες στα πλοία τα αγοράζαμε με δικά μας χρήματα. Μας έπεισαν και βάλαμε πλάτη για να τη σώσουμε και το «ευχαριστώ» είναι απληρωσιά ακόμα και δέκα μήνες.
Λόγια απλήρωτων ναυτεργατών της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ χθες το πρωί στον καταπέλτη του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Θεόφιλος», που βρίσκεται μαζί με άλλα τρία πλοία της ίδιας εταιρείας στον νέο μόλο Δραπετσώνας. Αρχικά βρέθηκαν εκεί για επισκευές, πλέον όμως ακινητοποιήθηκαν αφού τα πληρώματα είναι σε επίσχεση εργασίας. Αυτή τη στιγμή κανένα από τα 7 πλοία της εταιρείας δεν εκτελεί δρομολόγια λόγω επίσχεσης των πληρωμάτων. Τα άλλα δύο είναι στο λιμάνι του Λαυρίου και το ένα στο Καρλόβασι της Σάμου.
ΕΦ.ΣΥΝ./ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Η «Εφ.Συν.» βρέθηκε στον νέο μόλο Δραπετσώνας στη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το προεδρείο του ναυτεργατικού σωματείου των ναυτών, η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και μίλησε με απλήρωτους ναυτεργάτες της NΕΛ αλλά και του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Παναγία Τήνου» της Ventouris Sea Lines που κι αυτοί βρίσκονται σε επίσχεση. Ανθρωποι όλων των ηλικιών, ακόμα και λίγο πριν από τη σύνταξη, άντρες σε απόγνωση, σε απελπισία, αφού είναι εγκλωβισμένοι σε μια κατάσταση τόσο δύσκολη που και οι ίδιοι καταλαβαίνουν πλέον ότι μόνο με πολιτική πρωτοβουλία θα βρεθεί λύση για το πρόβλημά τους. Λοστρόμοι, μάγειροι, αρχιθαλαμηπόλοι, πλοίαρχοι, ηλεκτρολόγοι, όλες οι ειδικότητες.
Και δεν ζητούν κάτι παράλογο. Να πάρουν τα λεφτά που θαλασσοδάρθηκαν για να τα βγάλουν, που δούλεψαν σκληρά. Κάποιοι από αυτούς θέλουν να παραιτηθούν, να φύγουν για να βρουν αλλού δουλειά και ούτε αυτό πρακτικά δεν μπορούν να κάνουν. Και κάποιοι άλλοι ούτε τη σύνταξή τους δεν μπορούν να διεκδικήσουν. Οπως ο πλοίαρχος που δουλεύει 9 χρόνια στην εταιρεία και με την απόγνωση ζωγραφισμένη στα μάτια του και την κούραση στο πρόσωπό του λέει:
«Τη σύνταξή μου θέλω να πάρω να ξεκουραστώ και δεν μπορώ. Και από την άλλη πού να φύγω και ν’ αφήσω το πλήρωμα μόνο του; Τρέλα μού έρχεται. Περιμένουμε μια λύση από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ. Γιατί τους ψηφίσαμε;»
Οι ιστορίες πολλές και άλλες τόσες οι πίκρες. Δεν ξέρεις ποιον να πρωτακούσεις και τι να πρωτογράψεις. «Πήγαμε μια μέρα στα γραφεία της εταιρείας να ζητήσουμε τα δεδουλευμένα μας και ένας λοστρόμος ήθελε να πηδήξει από τον πέμπτο» λένε οι ναυτικοί και συνεχίζουν:
«Θέλουμε να πάμε στα νησιά μας και δεν μπορούμε. Είμαστε απλήρωτοι από τον Ιούνιο».
Εχουν σταματήσει τα δρομολόγια
ΕΦ.ΣΥΝ./ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Στις δύο πτυχές του προβλήματος αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος: στους εκατοντάδες απλήρωτους ναυτικούς αλλά και στα νησιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, καθώς δεν εκτελούνται τα δρομολόγια. Τόνισε ότι το πρόβλημα της ΝΕΛ δεν είναι τωρινό, τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκεται μεταξύ ζωής και θανάτου και αν επιβιώνει αυτό το οφείλει αποκλειστικά στα πληρώματα. Λύση υπάρχει, υποστήριξε, αρκεί να λάβει την πρωτοβουλία γρήγορα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες το υπουργείο. Οι επιδοτήσεις του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Ας εκταμιευτεί το 70% και να δοθεί απευθείας στους ναυτικούς, διαφορετικά, όπως είπε, θα προχωρήσουν σε γενικευμένη κινητοποίηση στον κλάδο.
«Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι βρισκόμαστε σ’ ένα αδιέξοδο. Μα στη θέση αυτή είναι για να λύνει τα αδιέξοδα» πρόσθεσε.