- Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη
- Πολιτικά Κόμματα
· Πρόεδρο και Διοικητικό Συμβούλιο ΝΑΤ
· Εργατικό Κέντρο Πειραιά
- Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
- Ναυτεργατικά Σωματεία
- Συνταξιουχικές Ενώσεις
- Μ.Μ.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ - ΚΕΑΝ για το 2015, εντάσσεται στις κατευθύνσεις
κυβέρνησης – Ε.Ε – ΔΝΤ, προσαρμόζεται στον αντιλαϊκό κρατικό προϋπολογισμό του
2015, στις νέες ανατροπές σε εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των
ναυτεργατών, των εργαζομένων, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και
κερδοφορίας του κεφαλαίου.
Καταγγέλλουμε τον προϋπολογισμό του
ΝΑΤ για το 2015 με τα χαλκευμένα στοιχεία, χωρίς να έχει γίνει Ισολογισμός από
το 2003, με τους προηγούμενους
Ισολογισμούς να έχουν γίνει κατά συμψηφισμό, ενώ χαρακτηριστική είναι η αναφορά
που γίνεται «ότι μετά την λήξη του Γ’
Τριμήνου του 2015, θα γίνει επανεκτίμηση των στοιχείων και ανάλογα με την
πορεία εξέλιξης του Προϋπολογισμού το οργανικό έλλειμμα θα διαμορφωθεί
αναλόγως».
Mε καθ’ υπολογισμό προβλέπουν για το 2015 ότι:
ΕΣΟΔΑ ΝΑΤ ανέρχονται
: 240.911.785,00 ΕΥΡΩ
ΕΞΟΔΑ ΝΑΤ
-//- : 1.217.467.300,00 ΕΥΡΩ
------------------------------------------------------------------------------------------
Το συνολικό Οργανικό έλλειμμα: 976.555.515,00 ΕΥΡΩ
Στα έσοδα υπολογίζουν 156.000.000 ευρώ που θα προέλθουν από τη μείωση των κύριων συντάξεων
και 15.000.000 ευρώ έσοδα στο
Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών (ΚΕΑΝ) από τη μείωση των επικουρικών
συντάξεων.
Επίσης προβλέπουν για το
2015 έσοδα 60.127.403 ευρώ από εισφορές σε 2.476 πλοία, ενώ για το 2014
προϋπολόγιζαν από λιγότερα πλοία 2.438 έσοδα
63.004.000 ευρώ, χωρίς να γίνεται
καμία αναφορά τι πραγματικά ποσά εισπράχτηκαν από τις εισφορές.
Καμία αναφορά δεν γίνεται στον ν.3863/2010 και στην εφαρμογή του από 1-1-2015, που καθορίζει βασική σύνταξη στα 360 ευρώ και θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον συντελεστή που θα
διαμορφώνεται κατά 50% από τη
μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη
μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ενώ οι προϋπολογισμοί των ασφαλιστικών
ταμείων θα πρέπει να είναι
ισοσκελισμένοι.
Με νόμους και υπουργικές αποφάσεις
έχουν κατακρεουργήσει μισθούς και συντάξεις, διευρύνεται η «μαύρη» ανασφάλιστη
εργασία, αυξάνονται οι στρατιές των ανέργων, υπονομεύεται η ιατροφαρμακευτική
προστασία, με την φοροεπιδρομή και τα χαράτσια έχει λεηλατηθεί το πενιχρό
εισόδημα της εργατικής – λαϊκής οικογένειας.
Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που
έχει διαμορφωθεί με την εφαρμογή του ν.2687/1953
και τις πάνω από 10 τροποποιήσεις του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης
που έχουν γίνει από το 1980, με το πρόσχημα ότι θα έρθουν πλοία στην
ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αυτό που διαμορφώθηκε είναι:
Το 1980: ήταν 3942 πλοία με ελληνική σημαία (άνω των 100 κ.ο.χ), με 52.518 θέσεις εργασίας για έλληνες ναυτεργάτες.
Το 2014 (Σεπτέμβρης): είναι 1871 πλοία με ελληνική σημαία (άνω των
100 κ.ο.χ), με 16.500 θέσεις
εργασίας για έλληνες ναυτεργάτες.
Επιβεβαιώνεται ότι ούτε πλοία ήρθαν στην ελληνική σημαία, ούτε αυξήθηκαν
οι θέσεις εργασίας, αντίθετα αποβλήθηκαν χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα
δικαιώματα
Εφοπλιστές – κυβέρνηση επιδιώκουν
την εφαρμογή ατομικών συμβάσεων, με κατάργηση των ΣΣΕ, μειώσεις των οργανικών
συνθέσεων των πλοίων, ενώ δύο φορές στις 5/8/2014
και στις 16/10/2014, ο υπουργός
ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης ανέφερε προκλητικά σε συναντήσεις με την Ε.Ε της ΠΝΟ, «θα σας συμφέρει να το κλείσουμε το ΝΑΤ».
Το εφοπλιστικό κεφάλαιο διατηρεί την
πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλία, με βάση τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού
οίκου Intermodal μέχρι τον Αύγουστο
του 2014 αποκτήθηκαν 377 πλοία αξίας 12,1 δις δολάρια ( 100
νέες ναυπηγήσεις και 277
δευτερογενή). Αντίθετα για τους
ναυτεργάτες διογκώνεται η ανεργία, 1 στους 4 γράφετε στο ΓΕΝΕ, ενώ με τα
πλασματικά στοιχεία του, τον Οκτώβρη ήταν 3351. Λόγω των απαγορευτικών
προϋποθέσεων αποκλείονται οι μακροχρόνιοι άνεργοι από την επιδότηση «αίσχους»
των 293 ευρώ
για έγγαμους και 235 ευρώ για
άγαμους, με αποτέλεσμα να παίρνουν επιδότηση 324 (9,67%).
Συνεχίζεται η τραγική κατάσταση στην ιατροφαρμακευτική προστασία που
επιδεινώνεται από την συγχώνευση Οίκου Ναύτη – ΓΕΝΕ και την δημιουργία του
ενιαίου φορέα Οίκος Ναύτη – Ναυτική Εργασία (Ο.Ν.Ν.Ε). Η διαμάχη των
εμπλεκόμενων φορέων στη χρήση λειτουργίας του κτηρίου του Οίκου Ναύτη
(ιδιοκτησίας ΝΑΤ), είναι σε βάρος των πραγματικών αναγκών, οργιάζοντας τα
τρωκτικά της ιδιωτικής υγείας.
Δεν
αξιοποιείται η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ προς όφελος των ασφαλισμένων και των
οικογενειών τους, παραμένει στην εγκατάλειψη το ΝΙΕΝ, ενώ οι ανάγκες επιβάλουν
την λειτουργία του ως Πανεπιστημιακή κλινική για την πρόληψη και αντιμετώπιση των επαγγελματικών
ασθενειών, σε αντίθεση με τις επιδιώξεις μέσω του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης
της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) την εκποίηση του, το ξεπούλημα, προς
όφελος του κεφαλαίου.
Οι μειώσεις στα έσοδα του ΝΑΤ και
των άλλων ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης είναι τα κέρδη των εφοπλιστών, των τραπεζιτών,
των βιομηχάνων.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, την
νεολαία, με καλύτερη οργάνωση – συσπείρωση δυνάμεων σε κάθε χώρο δουλειάς, στις
γειτονιές, να κλιμακώσουμε τον αγώνα για τα οξυμμένα προβλήματα της ανεργίας – κοινωνικής
ασφάλισης – ΣΣΕ – λαϊκού εισοδήματος, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, της Ε.Ε και των
εκπροσώπων τους, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της εργατικής – λαϊκής
οικογένειας.
Συμμετέχουμε στο προσκλητήριο των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, στην
αυριανή παράσταση διαμαρτυρίας στις 4 το απόγευμα στο Υπουργείο Οικονομικών και
στο Συλλαλητήριο στις 5.30 το απόγευμα στην Ομόνοια.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ
Ε.Ν.
«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ –
ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ