αναδημοσίευση
Διαφοροποιήσεις στις
οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων σχεδιάζει ο Μ. Βαρβιτσιώτης,
όπως είπε σε παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ, που δείχνει σταθεροποίηση του
κλάδου της ακτοπλοΐας τους πρώτους εννέα μήνες του 2013
Την αλλαγή των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας χθες σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, όπου τη διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ για τη συμβολή της ακτοπλοΐας στην ελληνική οικονομία.
Πέρασαν τον κάβο
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη μελέτη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες φαίνεται ότι ξεπέρασαν το πολύ δύσκολο χρονικό διάστημα γι’ αυτές 2009-2012 όπου είδαν τις ζημιές τους να ξεπερνούν τα 900 εκατομμύρια ευρώ, και τη δραστηριότητά τους να συρρικνώνεται και τώρα έρχονται γι’ αυτές καλύτερες μέρες.
Καθόλου αισιόδοξες όμως απ’ ό,τι φαίνεται δεν θα είναι οι συνθήκες για τους ναυτικούς, καθώς, όπως είπε, ο Μ. Βαρβιτσιώτης είναι έτοιμοι να αλλάξουν πολλά πράγματα, όπως στο Π.Δ. 1973/74, το οποίο καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις. Ο υπουργός δήλωσε ότι πρόκειται για ένα διάταγμα 40 ετών, που σίγουρα δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και ούτε στη σημερινή εξειδίκευση και είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν, τηρώντας πάντα τις διεθνείς συνθήκες, για την ελάχιστη επάνδρωση των πληρωμάτων.
Από την άλλη «στενοχώρησε» και τους ακτοπλόους, αφού αναφερόμενος σ’ ένα χρόνιο και βασικό αίτημα τους που είναι η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, τόνισε ότι οι επιχειρήσεις έχουν δείξει σε οποιεσδήποτε τέτοιου είδους ελαφρύνσεις και απελευθερώσεις, ότι δεν έχουν ανταποκριθεί αποτελεσματικά για την προσδοκώμενη μείωση των τιμών. Και έφερε το παράδειγμα του γάλατος, που όπως διευκρίνισε, «συγκρουστήκαμε με όλο τον κόσμο, εξυπηρετήσαμε τις ανάγκες της βιομηχανίας και το γάλα ακρίβυνε». Υπογράμμισε ότι αυτή η μείωση δεν θα εξυπηρετήσει τον επιβάτη, αλλά αυτό που θα τον ωφελήσει θα είναι η συνδυασμένη μεταφορά.
Ανάκαμψη
Τη μελέτη του ΙΟΒΕ παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος, καθηγητής Ν. Βέττας και, σύμφωνα με αυτήν, η συνολική συνεισφορά της εγχώριας ακτοπλοΐας εκτιμάται σε όρους ΑΕΠ σε 11,8 δισ. ευρώ ή 6,5% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας το 2013. Μετά το 2009 ο κλάδος της ακτοπλοΐας βρέθηκε αντιμέτωπος με την αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων και την κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης.
Η ζήτηση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στις γραμμές του εσωτερικού υποχώρησε μεταξύ 2009 και 2012 κατά 24% στους επιβάτες και κατά 29% στα αυτοκίνητα, ενώ με βάση τους εννέα πρώτους μήνες του 2013, υπάρχουν ενδείξεις σταθεροποίησης.
Την αλλαγή των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας χθες σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, όπου τη διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ για τη συμβολή της ακτοπλοΐας στην ελληνική οικονομία.
Πέρασαν τον κάβο
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη μελέτη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες φαίνεται ότι ξεπέρασαν το πολύ δύσκολο χρονικό διάστημα γι’ αυτές 2009-2012 όπου είδαν τις ζημιές τους να ξεπερνούν τα 900 εκατομμύρια ευρώ, και τη δραστηριότητά τους να συρρικνώνεται και τώρα έρχονται γι’ αυτές καλύτερες μέρες.
Καθόλου αισιόδοξες όμως απ’ ό,τι φαίνεται δεν θα είναι οι συνθήκες για τους ναυτικούς, καθώς, όπως είπε, ο Μ. Βαρβιτσιώτης είναι έτοιμοι να αλλάξουν πολλά πράγματα, όπως στο Π.Δ. 1973/74, το οποίο καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις. Ο υπουργός δήλωσε ότι πρόκειται για ένα διάταγμα 40 ετών, που σίγουρα δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και ούτε στη σημερινή εξειδίκευση και είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν, τηρώντας πάντα τις διεθνείς συνθήκες, για την ελάχιστη επάνδρωση των πληρωμάτων.
Από την άλλη «στενοχώρησε» και τους ακτοπλόους, αφού αναφερόμενος σ’ ένα χρόνιο και βασικό αίτημα τους που είναι η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, τόνισε ότι οι επιχειρήσεις έχουν δείξει σε οποιεσδήποτε τέτοιου είδους ελαφρύνσεις και απελευθερώσεις, ότι δεν έχουν ανταποκριθεί αποτελεσματικά για την προσδοκώμενη μείωση των τιμών. Και έφερε το παράδειγμα του γάλατος, που όπως διευκρίνισε, «συγκρουστήκαμε με όλο τον κόσμο, εξυπηρετήσαμε τις ανάγκες της βιομηχανίας και το γάλα ακρίβυνε». Υπογράμμισε ότι αυτή η μείωση δεν θα εξυπηρετήσει τον επιβάτη, αλλά αυτό που θα τον ωφελήσει θα είναι η συνδυασμένη μεταφορά.
Ανάκαμψη
Τη μελέτη του ΙΟΒΕ παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος, καθηγητής Ν. Βέττας και, σύμφωνα με αυτήν, η συνολική συνεισφορά της εγχώριας ακτοπλοΐας εκτιμάται σε όρους ΑΕΠ σε 11,8 δισ. ευρώ ή 6,5% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας το 2013. Μετά το 2009 ο κλάδος της ακτοπλοΐας βρέθηκε αντιμέτωπος με την αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων και την κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης.
Η ζήτηση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στις γραμμές του εσωτερικού υποχώρησε μεταξύ 2009 και 2012 κατά 24% στους επιβάτες και κατά 29% στα αυτοκίνητα, ενώ με βάση τους εννέα πρώτους μήνες του 2013, υπάρχουν ενδείξεις σταθεροποίησης.