5/11/2014
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Σύμφωνα με Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΥΝΑ στις 4/11/2014 στο
Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ
σχετικά με την συμβολή των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών στην ελληνική
οικονομία.
Στην σύσκεψη παρέστη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης
Βαρβιτσιώτης. Στην ομιλία του μεταξύ των άλλων ανέφερε και τα παρακάτω σχετικά με τον
βασικό νόμο που αφορά την επάνδρωση και την οργανική σύνθεση των πληρωμάτων
(Ναυτικών) των επιβατηγών Ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι το Π.Δ 177/74:
«Είμαστε
διατεθειμένοι να αλλάξουμε πολλά πράγματα σε αυτό, ιδιαίτερα μετά την αναθεώρηση
του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τα προσόντα των ναυτικών, έτσι όπως
εκδόθηκε μετά από δική μας πρωτοβουλία πριν από μερικές μέρες. Ένα διάταγμα που
ουσιαστικά εκσυγχρονίζει τα προσόντα των Ναυτικών και σε αυτή τη βάση είμαστε
διατεθειμένοι τηρώντας τις Διεθνείς Συνθήκες για την ελάχιστη επάνδρωση των
πληρωμάτων να συζητήσουμε».
Θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι η αναφορά του ΥΝΑ περί
«ελάχιστης επάνδρωσης» παραπέμπει σε πάγιες απαιτήσεις που είχε και έχει
προβάλει κατά διαστήματα ο ΣΕΕΝ.
Αυτό σημαίνει την κατάργηση ουσιαστικά από την οργανική σύνθεση του συνόλου του ξενοδοχειακού προσωπικού και πιθανότατα μέρος των πληρωμάτων καταστρώματος και του μηχανοστασίου.
Αυτό σημαίνει την κατάργηση ουσιαστικά από την οργανική σύνθεση του συνόλου του ξενοδοχειακού προσωπικού και πιθανότατα μέρος των πληρωμάτων καταστρώματος και του μηχανοστασίου.
Η άποψη ότι το ξενοδοχειακό προσωπικό δήθεν δεν
αποτελεί μέρος της οργανικής σύνθεσης, ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο από την
ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία, ήταν μόνιμο σλόγκαν που χρησιμοποιούσαν οι
εφοπλιστές της τουριστικής Ναυτιλίας στην επιδίωξή τους να αποβάλουν και να
εξοστρακίσουν το ξενοδοχειακό προσωπικό από την τουριστική
ναυτιλία.
Το ξενοδοχειακό προσωπικό αποτελούσε και αποτελεί
ενιαίο, αδιαίρετο και αναπόσπαστο συγκροτημένο τμήμα που μαζί με το υπόλοιπο
πλήρωμα και εντάσσεται πλήρως στο
σύνολό του στο προσωπικό ασφαλείας συμμετέχοντας στην διαίρεση στα μέσα
ασφαλείας των Ε/Γ- Ο/Γ και Ακτοπλοϊκών πλοίων, σωστικά – πυροσβεστικά
κ.λπ.
Οποιαδήποτε
απόπειρα από τους πολιτικούς λακέδες του εφοπλιστικού κεφαλαίου να αμφισβητηθεί
η πραγματικότητα αυτή συνιστά πράξη και ενέργεια που δυναμιτίζει και υπονομεύει
την ασφάλεια του επιβατικού μας κόσμου,
του πληρώματος και των ίδιων των πλοίων!!!
Η κυνική ομολογία του Υπουργού Ν.Α ότι οι
προτεινόμενες αλλαγές στο Π.Δ για την απόκτηση των ναυτικών προσόντων δείχνει
ότι ήδη έχει δρομολογηθεί σε συμμαχία με τους εφοπλιστές ο εκδιωγμός των
Ναυτεργατών αυτών και ο αφελληνισμός της ελληνικής
ακτοπλοΐας.
Η ΠΕΝΕΝ, το Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και ο
Ναυτεργατικός κόσμος θα αντιδράσουν άμεσα, δυναμικά και αγωνιστικά στα άθλια
σχέδια της κυβέρνησης η οποία για άλλη μια φορά αποδεικνύεται αδίστακτη στην
υλοποίηση των εφοπλιστικών απαιτήσεων, βάζοντας και θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο
την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τις θέσεις εργασίας χιλιάδων ελλήνων Ναυτεργατών
και οδηγώντας στην πλήρη διάλυση και καταστροφή τα ασφαλιστικά μας ταμεία.
Ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας αυτός της ενότητας, της συσπείρωσης, της συντονισμένης δράσης και του αγώνα για να εμποδίσουμε τα νέα εγκληματικά κυβερνητικά σχέδια που επιδιώκουν να υλοποιήσουν οι πολιτικοί υπηρέτες των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου.
Ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας αυτός της ενότητας, της συσπείρωσης, της συντονισμένης δράσης και του αγώνα για να εμποδίσουμε τα νέα εγκληματικά κυβερνητικά σχέδια που επιδιώκουν να υλοποιήσουν οι πολιτικοί υπηρέτες των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου.
Καλούμε τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες να είναι
σε αγωνιστική επιφυλακή και επαγρύπνηση για την οργάνωση αγωνιστικών και
απεργιακών κινητοποιήσεων.
Με εντολή
Διοίκησης
Ο Πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης
Κροκίδης
Νικόλαος