ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Eφτά «μπαλοθιές» χάλασαν το πανηγύρι...

25/07/14 

Το Δ.Σ. του ΟΛΠ έδωσε το «πράσινο φως» στον φιλικό διακανονισμό με την Cosco και τον στέλνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση. Ανωμερίτης και Βαρβιτσιώτης το... γιόρτασαν με κοινές δηλώσεις, αλλά ΟΜΥΛΕ και συνδικάτα του λιμανιού καταγγέλλουν «μεθοδευμένο και καραμπινάτο σκάνδαλο».
      Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Το «πανηγύρι» που ετοίμασε χθες η κυβέρνηση με αφορμή την έγκριση κατά πλειοψηφία από το Δ.Σ. του ΟΛΠ του «φιλικού διακανονισμού» ΟΛΠ-Cosco σκιάστηκε από την εμπεριστατωμένη ανακοίνωσή των εργαζομένων στον ΟΛΠ, οι οποίοι αποκαλύπτουν «την αλήθεια απέναντι στα μεθοδευμένα ψέματα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ για το ξεπούλημα του ΟΛΠ», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και οι Λιμενεργάτες του ΟΛΠ, μέσα από επτά σημεία, εξηγούν γιατί πρόκειται για ένα «μεθοδευμένο και καραμπινάτο σκάνδαλο», καθώς «κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, επιστρατεύοντας ψέματα και μισές αλήθειες, όπως και ακραίες νομικές ακροβασίες, δέσμιοι των πολυποίκιλων και ορισμένες φορές αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων, έχουν μοναδικό στόχο να ξεπουλήσουν τον ΟΛΠ»:

1 Το σχέδιο του «φιλικού διακανονισμού» (Φ.Δ.) έχει απορριφθεί μέχρι τώρα δύο φορές από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο το έχει στείλει πίσω στον ΟΛΠ χωρίς έγκριση. Υπάρχουν τρεις γνωμοδοτήσεις νομικών καθηγητών (Ρόκκας, Πολίτης, Αυγητίδης) που τεκμηριώνουν τη μη νομιμότητα του περιεχομένου του Φ.Δ. και ιδιαίτερα το ζήτημα του εγγυημένου τιμήματος.

2 Η Ε.Ε. από τον Αύγουστο του 2013 ήταν αντίθετη στις προβλέψεις και τους όρους που περιελάμβανε ο Φ.Δ. Η ΟΜΥΛΕ και τα συνδικάτα του λιμανιού κατέθεσαν καταγγελία στην Ε.Ε. (Γενικές Διευθύνσεις Ενέργειας και Μεταφορών, Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς). Η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, επικαλούμενη την οικονομική κρίση και τη μεταβολή της εσωτερικής ζήτησης, εκτιμάει ότι μπορεί να γίνει κατ’ αρχήν αποδεκτή η συμφωνία και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να προσκομίσουν νέα στοιχεία για επανεξέταση της αρχικής καταγγελίας τους, πράγμα που έχουν ήδη δρομολογήσει.

3Από τη μια πανηγυρίζουν για θεαματική αύξηση της διακίνησης των κοντέινερ στην προβλήτα ΙΙ της Cosco και από την άλλη επικαλούνται μείωση της εσωτερικής ζήτησης, όταν το εισαγωγικό και εξαγωγικό φορτίο αποτελεί το 20% του διακινούμενου φορτίου στον Πειραιά.

4Η Ε.Ε. επισημαίνει ότι η εκτίμηση της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς δεν προδικάζει οποιαδήποτε απόφαση που μπορεί να λάβει η Επιτροπή.

5Ο κ. Aλμούνια ισχυρίζεται ότι δεν έχει δεχτεί καταγγελία για κρατική ενίσχυση, ενώ η καταγγελία της ΟΜΥΛΕ και των συνδικάτων έχει κατατεθεί και στις δύο Διευθύνσεις, γεγονός που έχει επιβεβαιωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

6 Το θέμα της έγκρισης της Ε.Ε. είναι ανοικτό, καθώς καμία επιστολή δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οποιαδήποτε απόφαση της Επιτροπής.

7 Το ΤΑΙΠΕΔ, παρά το γεγονός ότι δεν έχει καμία δικαιοδοσία, προχωράει στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, που κυρώθηκε με τον νόμο 3654/2008. Αυτό δεν είναι απλή νομική ακροβασία, αλλά σκαστή παράβαση καθήκοντος.

Πυρά από ΣΥΡΙΖΑ

Παρέμβαση έκαναν και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας, οι οποίοι δήλωσαν ότι «η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και από τη φερόμενη ως έγκριση της Ε.Ε., ο λεγόμενος «φιλικός διακανονισμός» με την Cosco αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το Δημόσιο παραχώρηση προς την Cosco και συνιστά μέγα σκάνδαλο». Οπως σημειώνουν οι δύο βουλευτές, στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του «φιλικού διακανονισμού», η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι «ανύπαρκτου» τιμήματος στην Cosco όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν τον σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας.

Κατά τα άλλα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ δεν παραβρέθηκε ο απερχόμενος δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος και η θέση του δεν έγινε γνωστή, καθώς δεν έστειλε ούτε επιστολή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ διάβασε επιστολή μέσω της οποίας δήλωσε ότι δεν γνωρίζει όλες τις πτυχές του θέματος και εφόσον διαμορφωθεί θετική πλειοψηφία, θα προσμετρηθεί σε αυτήν και η ψήφος του.

Ο δρόμος που θα ακολουθήσει ο Φ.Δ. είναι μακρύς. Μετά την κατά πλειοψηφία έγκρισή του από το Δ.Σ. του ΟΛΠ, οδεύει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον λάβει το πράσινο φως και από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από την Ε.Ε., θα τεθεί στη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ προς έγκριση και στη συνέχεια θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

«Επικερδή επιχειρηματική δραστηριότητα, στα πλαίσια των πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου» χαρακτήρισε τον Φ.Δ. ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ευτυχής διότι όλη αυτή η πορεία έγινε επί της υπουργίας του και γιατί είναι «η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα μας στα χρόνια της κρίσης».

ch.papastath@efsyn.gr
…………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ (IDC)

Από το 2009 πίεζε την COSCO για τις συνθήκες εργασίας

Μια νέα εποχή ενότητας και δύναμης των εργαζομένων στην COSCO στο λιμάνι του Πειραιά σηματοδοτεί η νίκη τους, μετά την πρώτη τους απεργιακή κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε αιφνιδιαστικά την περασμένη εβδομάδα, με βασικά αιτήματα καλύτερες αμοιβές και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών (International Dockworkers Council), εκφράζοντας παράλληλα την πλήρη υποστήριξή του στα αιτήματα των εργαζομένων.

Το IDC αποκαλύπτει ότι από την πρώτη στιγμή που η COSCO εγκαστάθηκε στο λιμάνι, την πίεζε για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στο τέρμιναλ. Από το 2009, που η κινεζική εταιρεία κέρδισε τον διαγωνισμό, το IDC επανειλημμένα προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία. Το 2010 και το 2011 με e mail και τηλέφωνα επιχείρησε να οργανώσει μια συνάντηση έτσι ώστε να μεταφέρει τους προβληματισμούς του για τις συνθήκες εργασίας στην COSCO/PCT, να συζητήσουν και να διαπραγματευθούν λύσεις για την κατάσταση. Η εταιρεία όμως αρνήθηκε να εμπλακεί σε οποιοδήποτε διάλογο με την IDC.

Στις 23 Νοεμβρίου 2012, το IDC οργάνωσε απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά και σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, έτσι ώστε να πιεστεί η COSCO να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό διάλογο. Το 2010 η Ευρωπαϊκή Ζώνη του IDC έστειλε με τη μορφή επιστολής μια επίσημη καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ενωση και επανήλθε για το θέμα το 2013. Η καταγγελία αφορούσε τις εργασιακές σχέσεις με την PCT, την άρνηση δημιουργίας συνδικάτου και του δικαιώματος στη συλλογική διαπραγμάτευση, έτσι όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση 137 του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO).

Τα μέλη του IDC δηλώνουν έτοιμοι να βοηθήσουν τους εργαζόμενους στην COSCO και διατεθειμένοι να έρθουν στον Πειραιά όποτε χρειαστεί.

ΧΡ.ΠΑΠ.