ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες που είχαν υπογράψει πολυετή σύμβαση εξυπηρέτησης νησιών με επιδότηση, να μην αντικαταστήσουν το παλιό τους με πλοίο με σύγχρονο, όπως είχαν δεσμευτεί .

αναδημοσίευση
Στην τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού,  με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε εταιρείες που είχαν υπογράψει πολυετή σύμβαση εξυπηρέτησης νησιών με επιδότηση να μην αντικαταστήσουν το παλιό τους με πλοίο με σύγχρονο, όπως είχαν δεσμευτεί, αναφέρονται με δηλώσεις τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας και Νίκος Συρμαλένιος.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, κάνει γνωστό ότι η διάταξη αυτή ανάμεσα στ' άλλα δίνει τη δυνατότητα αποδρομολόγησης του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» από τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΛΑΝΕ μπορεί πλέον να αποδρομολογήσει το πλοίο της χωρίς να καταβάλλει υπέρ του δημοσίου το ύψος της εγγυητικής επιστολής. «Η επιθυμία της εν λόγω εταιρείας, να υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη ήταν γνωστή εδώ και καιρό – και να που ο υπουργός με την προσθήκη που καταθέτει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ικανοποιεί πλήρως το αίτημά της και ίσως αντίστοιχα, αιτήματα εταιρειών σε άλλες γραμμές», σημειώνει ο βουλευτής. Όπως υπογραμμίζει δε, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα – πιθανότατα από το φθινόπωρο – να μείνουν χωρίς σύνδεση με το διοικητικό τους κέντρο, τον Πειραιά.

Από την πλευρά του, ο Νίκος Συρμαλένιος χαρακτηρίζει «εγκληματική» για τα νησιά την τροπολογία, καθώς μικρά νησιά – και όχι μόνο – αλλά και μεγαλύτερα όπως τα Κύθηρα και η Λήμνος, για εννιά μήνες τον χρόνο κινδυνεύουν να μείνουν κυριολεκτικά «στον αέρα», ενώ οι ναυτικοί κινδυνεύουν να μην πάρουν ούτε τα δεδουλευμένα τους.
Δείτε ΕΔΩ τη δήλωση του Νίκου Συρμαλένιου.


Χωρίς πλοία κινδυνεύουν άμεσα να μείνουν τα νησιά των «άγονων» 
γραμμών
Με την τροπολογία Βαρβιτσιώτη
Εγκληματική για τα νησιά είναι η τροπολογία την οποία κατέθεσε
 ο υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο νομοσχέδιο του
υπουργείου Τουρισμού. Με την τροπολογία αυτή, που αφορά τις
λεγόμενες
«άγονες» γραμμές, τα μικρά νησιά- και όχι μόνο - αλλά και μεγαλύτερα, 
όπως
τα Κύθηρα και η Λήμνος, για εννιά μήνες το χρόνο κινδυνεύουν να μείνουν
κυριολεκτικά «στον αέρα», ενώ οι ναυτικοί κινδυνεύουν να μην πάρουν
 ούτε τα
δεδουλευμένα τους. Ο υπουργός δίνει το «πράσινο φως» για εναλλακτικές
διαδρομές σε ορισμένες εταιρείες, οι οποίες είχαν ήδη δρομολογημένα 
πλοία
σε αυτές τις γραμμές, επιτρέποντάς τους με μία μικρή παρέκκλιση
 να μπορούν
για δύο ή τρεις μήνες να παίρνουν έναντι αντιτίμου ένα «κομμάτι» της
διαδρομής και να πηγαίνουν και σε κάποια μικρά νησιά.
 Την ίδια στιγμή ο
υπουργός επιτρέπει να λύονται αζημίως οι συμβάσεις των εταιρειών
 που
είχαν συναφθεί το 2007, με σκοπό μετά από τριάντα μήνες να 
συναφθούν νέες
συμβάσεις που αθροιστικά θα είχαν δωδεκαετή διάρκεια, με καλύτερα
 πλοία.
Αυτές συνεπώς οι εταιρείες θα διαλύσουν τις συμβάσεις αζημίως, δεν θα
εισπραχθεί από το Δημόσιο η εγγυητική επιστολή, ενώ άγνωστο
 είναι εάν οι
ναυτικοί θα πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους.
Οι όποιες πιστώσεις θα εξοικονομηθούν, θα δοθούν στις εναλλακτικές
διαδρομές, που θα δώσουν μια σύντομη ανάσα στα νησιά και στον
 τουρισμό
το καλοκαίρι. Καθώς, ο συνολικός προϋπολογισμός των επιδοτήσεω
 θα
παραμείνει ίδιος, με προοπτική μείωσης λόγω των μνημονιακών
 μέτρων, τότε
το 2015 και το 2016 δεν θα υπάρχουν πλοία για τους υπόλοιπους
 εννέα ή δέκα
μήνες σε πάρα πολλά νησιά είτε μικρά, όπως η Ανάφη, είτε μεγαλύτερα,
 όπως
τα Κύθηρα και η Λήμνος.
Αυτό αποτελεί μία εγκληματική απόφαση, διότι τα νησιά δεν μπαίνουν σε
«χειμερία νάρκη» το χειμώνα, ζουν δώδεκα μήνες το χρόνο.
Με βάση τα όσα προετοιμάζει το υπουργείο για τα νησιά μας, αναγκαίος
σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε είναι ο δημόσιος
 κοινωνικός φορέας
ακτοπλοΐας, τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στο πρόγραμμά του, ένας φορέας ο
οποίος θα κατευθύνει, θα σχεδιάζει το δίκτυο των δρομολογίων και θα
υλοποιεί σε πολλές περιπτώσεις και αυτές τις ακτοπλοϊκές γραμμές».
 ΧΡ.ΠΑΠ.