www.902.gr
αναδημοσίευση
Συγκέντρωση
ενάντια στην παράδοση της περιοχής των πρώην Λιπασμάτων στα νύχια των
μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, πραγματοποίησε την Τρίτη το βράδυ η Λαϊκή Επιτροπή Κερατσινίου - Δραπετσώνας.
Στη συγκέντρωση μίλησε ο Ηλίας Πατίδης, εκ μέρους της Λαϊκής Επιτροπής. (Διαβάστε την ομιλία στο συνημμένο)
Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Επιτροπή σημειώνει:
«Το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας/Αττικής που
κατατέθηκε στη Βουλή την προηγούμενη βδομάδα, προσαρμόζει το χωροταξικό
και πολεοδομικό σχεδιασμό της Αττικής στη στρατηγική της κερδοφορίας του
κεφαλαίου, παραδίδοντας δάση, παραλίες, ελεύθερους χώρους, ακίνητα του
Δημοσίου, φιλέτα γης όπως το Ελληνικό, τα "Λιπάσματα"
Κερατσινίου-Δραπετσώνας και κάθε σπιθαμή γης που μπορεί να αποφέρει
κέρδος, στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Συγκεκριμένα για την περιοχή των Λιπασμάτων
Κερατσινίου - Δραπετσώνας, το ΡΣΑ αναφέρει ότι η παρέμβαση θα έχει σκοπό
την "πολεοδομική ανασυγκρότηση και οργανωμένη πολεοδομική ανάπτυξη, στη
«Λιμενοβιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας – Κερατσινίου» αξιοποιώντας τα
πλεονεκτήματα της θέσης λόγω γειτνίασης με τον Λιμένα Πειραιά". Αυτό θα
γίνει με τη δημιουργία ενός "πόλου υπερτοπικής εμβέλειας", με χρήσεις
βιομηχανίας, βιοτεχνίας, υπηρεσιών, μεταποίησης, πολιτισμού,
εκπαίδευσης, αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας. Θα ενισχυθούν οι χρήσεις
που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τις λιμενικές δραστηριότητες (π.χ.
μαρίνες, κρουαζιερόπλοια κ.ά.) και θα χωροθετηθούν χρήσεις
συμπληρωματικές ως προς τη Λιμενική Ζώνη (π.χ. αποθηκευτικοί χώροι,
γραφεία κ.ά.). Αναφέρεται επίσης σε "οργανωμένη πολεοδομική ανάπτυξη".
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου
για τα "Λιπάσματα" προέβλεπε Συντελεστή Δόμησης 0.6, δηλαδή
τσιμεντοποίηση περίπου 350.000 τ.μ. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν είναι
ξεκομμένες από το γενικότερο πλαίσιο παρέμβασης στην περιοχή Νότιας
Πύλης, που περιλαμβάνει την έκταση από το Γήπεδο του "Καραϊσκάκη" έως
τον Αγ. Διονύσιο, έχοντας ως κατεύθυνση τη δημιουργία ναυτιλιακού
κέντρου, ξενοδοχειακών υποδομών, για την ανάπτυξη του πολιτιστικού
τουρισμού στον Φαληρικό Όρμο, τον Αργοσαρωνικό και την πόλη του Πειραιά.
Από τα παραπάνω γίνεται καθαρό ότι ο σχεδιασμός που
αφορά στην ευρύτερη περιοχή της λιμενικής ζώνης του Πειραιά, έχει σαν
στόχο τη μετατροπή της σε ένα τεράστιο διαμετακομιστικό κέντρο και κόμβο
μεταφοράς εμπορευμάτων και ενέργειας, που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα
μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα (π.χ. COSCO κ.ά.) και το εφοπλιστικό
κεφάλαιο που δραστηριοποιούνται εκεί. Δεν έχει καμιά σχέση με τα
συμφέροντα των λαϊκών στρωμάτων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά αλλά
ούτε του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας. Την ίδια στιγμή δεν
προβλέπεται κανένα σχέδιο για την πυροπροστασία, για αντιπλημμυρικά
έργα, για έργα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, για κατασκευή
σχολείων, για έργα αξιοποίησης των ελεύθερων χώρων με γνώμονα τις λαϊκές
ανάγκες.
Τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ,
υπερασπίζονται τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, την παράδοση της γης
στα μονοπώλια. Διαφωνούν μόνο στα επιμέρους (π.χ. στο τίμημα, στα
ανταλλάγματα), ενώ κοροϊδεύουν το λαό για λογαριασμό του κεφαλαίου όταν
αντιπαρατίθενται για τον τρόπο της ιδιωτικοποίησης (π.χ. για το λιμάνι
του Πειραιά, αν θα γίνει με πώληση των μετοχών του ΟΛΠ ή με συμβάσεις
παραχώρησης), αντιπαραθέσεις που αντανακλούν διαφορετικά επιχειρηματικά
συμφέροντα και καλούν το λαό να στοιχηθεί πίσω από αυτά. Του κρύβουν την
αλήθεια. Ότι στον καπιταλισμό, κριτήριο των επενδύσεων αποτελεί το
κέρδος κι όχι οι ανάγκες του λαού, η γη αποτελεί εμπόρευμα κι όχι
κοινωνική-λαϊκή περιουσία, η ανεργία δεν μπορεί να εξαλειφτεί, θα
παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Εργαζόμενοι, άνεργοι, αυτοαπασχολούμενοι, νέοι και νέες
Οι συνέπειες αυτού του εφιαλτικού σχεδιασμού θα είναι
ανυπολόγιστες. Θα χαθεί δημόσια γη, η οποία έπρεπε να αξιοποιηθεί υπέρ
του λαού και της νεολαίας. Οι δουλειές που θα έρθουν θα είναι πολύ
λιγότερες από αυτές που θα χαθούν, κακοπληρωμένες και χωρίς εργασιακά
δικαιώματα. Θα δεχτεί πλήγμα ο αυτοαπασχολούμενος, ο μικρέμπορος.
Σκέψου: Ποιος ωφελήθηκε από την παραχώρηση του
λιμανιού στην COSCO; Γιατί δεν μειώθηκε η ανεργία όπως μας έλεγαν; Οι
εργαζόμενοι της COSCO εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας, με χαμηλούς
μισθούς, ανύπαρκτες συνθήκες ασφάλειας.
Ποιος ωφελήθηκε από τα δεκάδες κρουαζιερόπλοια που
πάνε κι έρχονται καθημερινά στον Πειραιά; Τι κέρδισαν τα μικρά
καταστήματα, συνολικά ο πειραιώτικος λαός; Ελάχιστοι ναυτεργάτες βρήκαν
δουλειά κι αυτοί χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Καλούμε τους εργαζόμενους, το λαό του Πειραιά, να
οργανωθούν και να παλέψουν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που
υποβαθμίζει τη ζωή τους, το περιβάλλον που εμπορευματοποιεί τη γη και
τους ελεύθερους χώρους. Να διεκδικήσουμε όλοι μαζί το χώρο και να τον
αναπλάσουμε με γνώμονα τις δικές μας ανάγκες.
Παλεύουμε και διεκδικούμε τώρα για τα 660 στρέμματα της περιοχής των Λιπασμάτων:
-
Κατασκευή παιδιατρικού νοσοκομείου για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και των νήσων του Αργοσαρωνικού.
-
Ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα και αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης προς όφελος των κατοίκων της περιοχής, δημιουργία πρασίνου επίπεδου πόλης, συνδυασμένο με άλλες κοινωνικές λειτουργίες ως ασπίδα στην περιβαλλοντική υποβάθμιση.
-
Δημιουργία ανοιχτών και κλειστών αθλητικών κέντρων για τις ανάγκες της νεολαίας και των αθλητικών σωματείων.
-
Δημιουργία χώρων πολιτισμού με παράλληλη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης και ανάδειξη της σύγχρονης και αρχαίας ιστορίας.
-
Μουσείο σύγχρονης βιομηχανικής ιστορίας με τη διατήρηση και αξιοποίηση κτισμάτων με αρχιτεκτονική και ιστορική αξία (φουγάρο, γυαλάδικο κ.λπ.).
-
Κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη και δίκτυο σταθερής τροχιάς.
Διέξοδος υπάρχει! Αρκεί ο λαός να τον επιλέξει και να τον διεκδικήσει».