ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΤΟΝΙΖΕΙ, ΠΩΣ "ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ KAI ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ, ΟΙ ΜΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΗ ΖΩΝΗ!!!

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤ/ΛΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ
&  ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΑΥΠΗΓ/ΚΗΣ  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΔΗΜ. ΟΜ. ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19 ΠΕΙΡΑΙΑ
 Πειραιάς 
ΘΕΜΑΤΑ  : 
Ø    «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΚΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ    ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ »
Ø    «ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ»
1.     Καθημερινή λειτουργία των δύο μικτών Επιτροπών . Στελέχωση του ΣΕΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ , με Τεχνικούς Επιθεωρητές (Ναυπηγούς – Μηχανολόγους) , ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία τους και Σαββατοκύριακα αλλά και τις απογευματινές και βραδινές ώρες .
2.     Γεωγραφικά οι δύο μικτές Επιτροπές πρέπει να καλύπτουν το σύνολο των επισκευαζόμενων Πλοίων , ανεξάρτητα αν βρίσκονται στα όρια της Ν/ ΖΩΝΗΣ .
Συγκεκριμένα : Η μικτή Επιτροπή Κερατσινίου – Δραπετσώνας , πρέπει απαραίτητα να καλύπτει το Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά για όλη την περίοδο που το Υ.Ε.Ν. εκδίδει άδειες επισκευών στα Πλοία (Οκτώβριος – Μάρτιος) , τον προλιμένα (ράδα) Πειραιά και τις μαρίνες .
Η μικτή Επιτροπή Περάματος – Σαλαμίνας , απαραίτητα θα πρέπει να καλύψει και τα επισκευαζόμενα Πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά .
3.     Η λειτουργία των Επιτροπών πέρα του πρωϊνού ωραρίου είναι απαραίτητη και τις απογευματινές ώρες (βάρδια) , καθώς και τα Σαββατοκύριακα , γιατί παρατηρείται αυτές τις ώρες συστηματική παραβίαση των μέτρων ασφαλείας , γνωρίζοντας εκ των προτέρων ,  ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος .
4.     Να στελεχωθούν  οι μικτές Επιτροπές με χημικούς Ναυτιλίας , διότι αυτοί που σήμερα υπάρχουν δεν είναι χημικοί Ναυτιλίας ή να δημιουργηθεί στα πλαίσια του Υ.Ε.Ν. υπηρεσία Χημικών Ναυτιλίας με αρμοδιότητα επανελέγχου GAS FREE , που να πραγματοποιούν από μόνοι τους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλα τα Ναυπηγεία – Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες , αλλά και όταν τους ζητηθεί από τις Μικτές Επιτροπές άμεσα να μπορούν να κάνουν επανέλεγχους. Γιατί σήμερα δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός επανελέγχου , κατά πόσο το πιστοποιητικό gas free , που έχει εκδοθεί ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες ενός επισκευαζόμενου Πλοίου , είτε έχει να κάνει με βλαβερούς χημικούς παράγοντες από προηγούμενα φορτία , από το ποσοστό των εκρηκτικών αερίων , εύφλεκτα υπολείμματα πετρελαιοειδών χημικών καθαρισμών κ.λ.π.

5.     Το ΣΕΠΕ για όλες τις παραβάσεις που διαπιστώνονται για τα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων αλλά και την μαύρη ανασφάλιστη εργασία , θα πρέπει να ενημερώνει την αρμόδια Διεύθυνση Βιομηχανίας της Περιφέρειας , ώστε να λαμβάνονται κυρώσεις για τις Επιχειρήσεις που συστηματικά παραβιάζουν τα μέτρα ασφαλείας .
6.     Οι μηνύσεις που συντάσσονται από τους Επιθεωρητές του ΣΕΠΕ , μετά την περιγραφή της παράβασης , θα πρέπει ως μάρτυρες να αναφέρουν όλα τα μέλη των Επιτροπών , με την ιδιότητα του καθενός ξεχωριστά , καθώς επίσης να αναφέρονται και οι ίδιοι ως Πρόεδροι της Επιτροπής και Τεχνικοί Επιθεωρητές , γιατί παρατηρείται σε μία σειρά δικαστήρια που παρευρισκόμαστε να υπάρχουν μόνο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και του Υ.Ε.Ν. , με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να μην ξέρουμε για ποια υπόθεση πρόκειται και οι κατηγορούμενοι να πέφτουν στα μαλακά .
7.     Τα μέλη των Επιτροπών τις ημέρες που παρίστανται στα Δικαστήρια ως μάρτυρες θα πρέπει να τους καταβάλλεται η ανάλογη αποζημίωση , όπως και τις ημέρες των ελέγχων .
8.     Να σταματήσει το «πλαφόν» των πέντε ελέγχων τον μήνα στις αποζημιώσεις των μελών (εκπρόσωποι εργαζομένων και Ναυπηγοί ΤΕΕ) , ώστε να διασφαλιστεί και η καθημερινή παρουσία των εκπροσώπων του ΤΕΕ στις Επιτροπές .
9.     Σε όλα τα Πλοία που εκδίδονται άδειες με χρήση φλόγας , υποχρεωτικά θα πρέπει να υπάρχουν φύλακες πυρκαγιάς , αναλογικά με τον αριθμό των εργαζομένων , με αποκλειστική αρμοδιότητα την πυρασφάλεια .
10.ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
·       Οι Τεχνικοί Ασφαλείας να παρευρίσκονται στα επισκευαζόμενα Πλοία όλες τις ώρες κατά τις οποίες εκτελούνται εκτεταμένες εργασίες , με αυξημένες αρμοδιότητες και με συγκεκριμένες ευθύνες .
·       Επίσης όπου εκτελούνται εργασίας με πάνω από 100 εργαζόμενους , στο ίδιο Πλοίο , αλλά και πέρα του ωραρίου εργασίας (βάρδια) , να ορίζεται και δεύτερος Τεχνικός Ασφαλείας και να μην μπορεί να οριστεί σε δεύτερο Πλοίο όταν ξεπεράσουν τους 100 οι εργαζόμενοι , ειδικά όταν υπάρχουν εργασίες με χρήση φλόγας και βαφές σε κλειστούς χώρους .
11. Σε καμμία περίπτωση στο ίδιο Ναυπηγείο ή στο ίδιο επισκευαζόμενο Πλοίο , ο          Χημικός Ναυτιλίας δεν θα πρέπει να κάνει ταυτόχρονα και τον Τεχνικό Ασφαλείας , όπως συχνά σήμερα συμβαίνει , εκμεταλλευόμενοι κάποιοι την ασάφεια του Νόμου.
12. Να δημιουργηθεί Μητρώο Τεχνικών Ασφαλείας και ο διορισμός τους να γίνεται με λίστα από το Λιμεναρχείο για κάθε Πλοίο ξεχωριστά και η αμοιβή τους να καταβάλλεται με παράβολο με την έκδοση των αδειών εργασίας .

13.ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
·       Για τις εργασίες κοπής και συγκόλλησης αλουμινίου άμεσα θα πρέπει να παρθούν επιπλέον μέτρα προστασίας των εργαζομένων , γιατί τα γενικά που ισχύουν για τα υπόλοιπα μέταλλα δεν επαρκούν .  Οι βλαβερές και επικίνδυνες συνθήκες που δημιουργούνται , έχουν σαν αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια που το αλουμίνιο χρησιμοποιείται εκτεταμένα στην κατασκευή των Πλοίων , να έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συνάδελφοι , κυρίως Ηλεκτροσυγκολλητές και Ελασματουργοί που εργάζονταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε εργασίες με αλουμίνιο .
14.ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
·       Σε όλα τα Ναυπηγεία θα πρέπει να υπάρχει αυστηρός έλεγχος στις Πύλες  και με ευθύνη των ίδιων θα πρέπει να απαγορεύεται  η είσοδος σε όλα τα συνεργεία που δεν έχουν άδεια και θέλουν να εργαστούν στον χώρο τους . Όταν διαπιστώνεται από τους ελέγχους ότι στον χώρο τους εργάζονται συνεργεία χωρίς άδεια εργασιών  ή απασχολούν ανασφάλιστους εργαζόμενους πάνω στα Πλοία , θα πρέπει να υπάρχουν  κυρώσεις και για τον παρέχοντα τον χώρο .
·       Αντίγραφο των αδειών εργασίας και των καταστάσεων προσωπικού όλων των συνεργείων που απασχολούνται στον χώρο των Ναυπηγείων  ,  θα πρέπει να υπάρχει σε συγκεκριμένο χώρο σε όλες τις εισόδους των Ναυπηγείων  .
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                              Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΥΛΙΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ                                ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ