ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤ/ΛΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ
& ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΑΥΠΗΓ/ΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΔΗΜ. ΟΜ. ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19 ΠΕΙΡΑΙΑ
ΘΕΜΑΤΑ :
Ø
«ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΜΙΚΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ »
Ø
«ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ»
1. Καθημερινή λειτουργία των δύο μικτών Επιτροπών . Στελέχωση
του ΣΕΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ , με Τεχνικούς Επιθεωρητές (Ναυπηγούς – Μηχανολόγους) , ώστε
να εξασφαλιστεί η λειτουργία τους και Σαββατοκύριακα αλλά και τις απογευματινές
και βραδινές ώρες .
2. Γεωγραφικά οι δύο μικτές Επιτροπές πρέπει να καλύπτουν
το σύνολο των επισκευαζόμενων Πλοίων , ανεξάρτητα αν βρίσκονται στα όρια της Ν/
ΖΩΝΗΣ .
Συγκεκριμένα : Η μικτή Επιτροπή Κερατσινίου –
Δραπετσώνας , πρέπει απαραίτητα να καλύπτει το Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά για
όλη την περίοδο που το Υ.Ε.Ν. εκδίδει άδειες επισκευών στα Πλοία (Οκτώβριος –
Μάρτιος) , τον προλιμένα (ράδα) Πειραιά και τις μαρίνες .
Η μικτή Επιτροπή Περάματος – Σαλαμίνας , απαραίτητα θα
πρέπει να καλύψει και τα επισκευαζόμενα Πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά .
3. Η λειτουργία των Επιτροπών πέρα του πρωϊνού ωραρίου
είναι απαραίτητη και τις απογευματινές ώρες (βάρδια) , καθώς και τα Σαββατοκύριακα
, γιατί παρατηρείται αυτές τις ώρες συστηματική παραβίαση των μέτρων ασφαλείας
, γνωρίζοντας εκ των προτέρων , ότι δεν
υπάρχει κανένας έλεγχος .
4. Να στελεχωθούν
οι μικτές Επιτροπές με χημικούς Ναυτιλίας , διότι αυτοί που σήμερα
υπάρχουν δεν είναι χημικοί Ναυτιλίας ή να δημιουργηθεί στα πλαίσια του Υ.Ε.Ν.
υπηρεσία Χημικών Ναυτιλίας με αρμοδιότητα επανελέγχου GAS FREE , που να
πραγματοποιούν από μόνοι τους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλα τα Ναυπηγεία –
Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες , αλλά και όταν τους ζητηθεί από τις Μικτές
Επιτροπές άμεσα να μπορούν να κάνουν επανέλεγχους. Γιατί σήμερα δεν υπάρχει
κανένας μηχανισμός επανελέγχου , κατά πόσο το πιστοποιητικό gas free , που έχει
εκδοθεί ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες ενός επισκευαζόμενου Πλοίου ,
είτε έχει να κάνει με βλαβερούς χημικούς παράγοντες από προηγούμενα φορτία ,
από το ποσοστό των εκρηκτικών αερίων , εύφλεκτα υπολείμματα πετρελαιοειδών
χημικών καθαρισμών κ.λ.π.
5. Το ΣΕΠΕ για όλες τις παραβάσεις που διαπιστώνονται για
τα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων αλλά και την μαύρη ανασφάλιστη εργασία , θα
πρέπει να ενημερώνει την αρμόδια Διεύθυνση Βιομηχανίας της Περιφέρειας , ώστε
να λαμβάνονται κυρώσεις για τις Επιχειρήσεις που συστηματικά παραβιάζουν τα
μέτρα ασφαλείας .
6. Οι μηνύσεις που συντάσσονται από τους Επιθεωρητές του
ΣΕΠΕ , μετά την περιγραφή της παράβασης , θα πρέπει ως μάρτυρες να αναφέρουν
όλα τα μέλη των Επιτροπών , με την ιδιότητα του καθενός ξεχωριστά , καθώς
επίσης να αναφέρονται και οι ίδιοι ως Πρόεδροι της Επιτροπής και Τεχνικοί Επιθεωρητές
, γιατί παρατηρείται σε μία σειρά δικαστήρια που παρευρισκόμαστε να υπάρχουν
μόνο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και του Υ.Ε.Ν. , με αποτέλεσμα τις
περισσότερες φορές να μην ξέρουμε για ποια υπόθεση πρόκειται και οι
κατηγορούμενοι να πέφτουν στα μαλακά .
7. Τα μέλη των Επιτροπών τις ημέρες που παρίστανται στα
Δικαστήρια ως μάρτυρες θα πρέπει να τους καταβάλλεται η ανάλογη αποζημίωση ,
όπως και τις ημέρες των ελέγχων .
8. Να σταματήσει το «πλαφόν» των πέντε ελέγχων τον μήνα
στις αποζημιώσεις των μελών (εκπρόσωποι εργαζομένων και Ναυπηγοί ΤΕΕ) , ώστε να
διασφαλιστεί και η καθημερινή παρουσία των εκπροσώπων του ΤΕΕ στις Επιτροπές .
9. Σε όλα τα Πλοία που εκδίδονται άδειες με χρήση φλόγας
, υποχρεωτικά θα πρέπει να υπάρχουν φύλακες πυρκαγιάς , αναλογικά με τον αριθμό
των εργαζομένων , με αποκλειστική αρμοδιότητα την πυρασφάλεια .
10.ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
·
Οι Τεχνικοί
Ασφαλείας να παρευρίσκονται στα επισκευαζόμενα Πλοία όλες τις ώρες κατά τις
οποίες εκτελούνται εκτεταμένες εργασίες , με αυξημένες αρμοδιότητες και με
συγκεκριμένες ευθύνες .
·
Επίσης όπου
εκτελούνται εργασίας με πάνω από 100 εργαζόμενους , στο ίδιο Πλοίο , αλλά και
πέρα του ωραρίου εργασίας (βάρδια) , να ορίζεται και δεύτερος Τεχνικός
Ασφαλείας και να μην μπορεί να οριστεί σε δεύτερο Πλοίο όταν ξεπεράσουν τους
100 οι εργαζόμενοι , ειδικά όταν υπάρχουν εργασίες με χρήση φλόγας και βαφές σε
κλειστούς χώρους .
11. Σε καμμία περίπτωση στο ίδιο Ναυπηγείο ή στο ίδιο
επισκευαζόμενο Πλοίο , ο Χημικός
Ναυτιλίας δεν θα πρέπει να κάνει ταυτόχρονα και τον Τεχνικό Ασφαλείας , όπως
συχνά σήμερα συμβαίνει , εκμεταλλευόμενοι κάποιοι την ασάφεια του Νόμου.
12. Να δημιουργηθεί Μητρώο Τεχνικών Ασφαλείας και ο
διορισμός τους να γίνεται με λίστα από το Λιμεναρχείο για κάθε Πλοίο ξεχωριστά
και η αμοιβή τους να καταβάλλεται με παράβολο με την έκδοση των αδειών εργασίας
.
13.ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
· Για τις εργασίες κοπής και συγκόλλησης αλουμινίου
άμεσα θα πρέπει να παρθούν επιπλέον μέτρα προστασίας των εργαζομένων , γιατί τα
γενικά που ισχύουν για τα υπόλοιπα μέταλλα δεν επαρκούν . Οι βλαβερές και επικίνδυνες συνθήκες που
δημιουργούνται , έχουν σαν αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια που το αλουμίνιο
χρησιμοποιείται εκτεταμένα στην κατασκευή των Πλοίων , να έχουν χάσει τη ζωή
τους δεκάδες συνάδελφοι , κυρίως Ηλεκτροσυγκολλητές και Ελασματουργοί που
εργάζονταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε εργασίες με αλουμίνιο .
14.ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
· Σε όλα τα Ναυπηγεία θα πρέπει να υπάρχει αυστηρός
έλεγχος στις Πύλες και με ευθύνη των
ίδιων θα πρέπει να απαγορεύεται η
είσοδος σε όλα τα συνεργεία που δεν έχουν άδεια και θέλουν να εργαστούν στον
χώρο τους . Όταν διαπιστώνεται από τους ελέγχους ότι στον χώρο τους εργάζονται
συνεργεία χωρίς άδεια εργασιών ή
απασχολούν ανασφάλιστους εργαζόμενους πάνω στα Πλοία , θα πρέπει να
υπάρχουν κυρώσεις και για τον παρέχοντα
τον χώρο .
· Αντίγραφο των αδειών εργασίας και των καταστάσεων
προσωπικού όλων των συνεργείων που απασχολούνται στον χώρο των Ναυπηγείων , θα
πρέπει να υπάρχει σε συγκεκριμένο χώρο σε όλες τις εισόδους των Ναυπηγείων .
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΥΛΙΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

