ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Άρθρο του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού και Γεν. Γραμματέα του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Αντώνη Νταλακογεώργου!

ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2014 
 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Διαβάζοντας τις τελευταίες μέρες κανείς τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σίγουρα θα συναντήσει συχνά πυκνά αναλυτικές αναφορές για την πραγματοποίηση των Ποσειδωνίων που έχουν καθιερωθεί στην χώρα μας και πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια.
Τα Ποσειδώνια τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Ν.Ε.Ε, της Ε.Ε.Ε και των λοιπών εφοπλιστικών οργανώσεων.
Πρόκειται για φαντασμαγορική εκδήλωση που καθιερώθηκε και εδραιώθηκε σύμφωνα με τους εμπνευστές της με σκοπό να παρουσιάζονται και να προβάλλονται τα επιτεύγματα στον χώρο της ναυτιλίας αλλά και άλλων κλάδων όπως είναι η ναυπηγική βιομηχανία, η πετρελαϊκή βιομηχανία και μια σειρά παραναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Οι οργανωτές της παραπάνω εκδήλωσης δηλώνουν σε τόνους θριαμβευτικούς για την επιτυχία του θεσμού , τονίζουν ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη έκθεση του είδους για την ναυτιλία που γίνεται στον κόσμο. Ειδικότερα η φετινή έκθεση θα έχει ρεκόρ συμμετοχής αφού σε αυτή θα πάρουν μέρος 1850 εταιρίες από 93 χώρες.
Ο ελληνικός εφοπλισμός και οι εκάστοτε κυβερνήσεις από την καθιέρωση της έκθεσης και μετά εκθειάζουν το δαιμόνιο της επιχειρηματικής δράσης στον τομέα της Ναυτιλίας, τονίζουν τον ρόλο της στην εθνική οικονομία και στην χώρα και ειδικότερα για φέτος όπως αναφέρει ένας εκπρόσωπος των διοργανωτών της έκθεσης «η σημασία των Ποσειδωνίων για την χώρα μας είναι πολλαπλή καθώς κατά πρώτο λόγο προβάλλεται μια θετική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και από την άλλη θα αναδειχθεί η κυριαρχία της Ελλάδας στην βιομηχανία της Ναυτιλίας».
Την κεντρική εκδήλωση τιμούν με την παρουσία τους όλες τις φορές οι εκάστοτε Πρωθυπουργοί της χώρας, πλειάδα από Υπουργούς, βουλευτές, δεκάδες επώνυμοι εφοπλιστές, επιχειρηματίες, τραπεζίτες και άλλοι παράγοντες της οικονομικής και πολιτικής ζωής του τόπου. Κάπου στριμωγμένοι βρίσκεται και η ηγεσία της ΠΝΟ πιστεύοντας ότι έχει ρόλο και η δική της παρουσία σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Οι ίδιοι οι διοργανωτές θεωρούν ως το μεγαλύτερο γεγονός την έκθεση, η οποία κατά την δήλωσή τους έχει εθνική σημασία!!
Στο πλαίσιο αυτό ο Πρωθυπουργός, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε αναμένεται με τις τοποθετήσεις τους να υπογραμμίσουν «την αναγκαιότητα για μια ναυτιλιακή πολιτική που θα δίνει προτεραιότητα στην διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου στα πλαίσια των οξύτατων συνθηκών του διεθνούς ανταγωνισμού». Επιπρόσθετα θα επαναλάβουν «την ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου για την ναυτιλία που αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια των επενδύσεων και επομένως για την βιωσιμότητά τους».
Ο εκπρόσωπος της Ε.Ε.Ε προφανώς θα αναφέρει τα προβλήματα που προκύπτουν από τις διεθνείς και ευρωπαϊκές νομοθετικές ρυθμίσεις σε θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος τις οποίες θα σημειώσει ότι είναι υπερβολικές!!
Ταυτόχρονα στο ίδιο πλαίσιο θα δώσει τα στοιχεία που έχουν ήδη διαρρεύσει στον ναυτιλιακό τύπο ότι: η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει σταθερά στην πρώτη θέση  της διεθνούς κατάταξης εκπροσωπώντας με 3669 πλοία (άνω των 1000 κοχ) το 16,6 της παγκόσμιας χωρητικότητας και απολαμβάνει την αναγνώριση του στρατηγικού της ρόλου στο διεθνές εμπόριο και θα κλείσει την ομιλία με την συνεισφορά της ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, στις θέσεις απασχόλησης κ.λπ, παράλληλα όμως θα διατυπώσει και την δυσαρέσκεια για τα μέτρα που πήρε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση για την αύξηση της φορολογίας των πλοίων, γεγονός το οποίο πρόσφατα χαρακτήρισε ως συνταγματική εκτροπή……!!!!!!
Τα φιλικά και ελεγχόμενα από τους ίδιους τους εφοπλιστές ΜΜΕ θα καλύψουν την έκθεση με δεκάδες ρεπορτάζ, θα προβάλουν τις δηλώσεις των εκπροσώπων τους.
Η άλλη όψη του νομίσματος
Ποιος είναι ο πραγματικός χαρακτήρας της έκθεσης

Η έκθεση και οι εκδηλώσεις που γίνονται στα πλαίσια της, οι συνεδριάσεις και η ανταλλαγή θέσεων και εκτιμήσεων αφορούν το ελληνικό και διεθνές εφοπλιστικό κεφάλαιο καθώς επίσης μεγάλους μονοπωλιακούς κλάδους και επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την ναυτιλία.
Στα πλαίσια της έκθεσης αναδεικνύεται το «επιχειρηματικό δαιμόνιο» των ελλήνων εφοπλιστών, καταγράφονται και αναπτύσσονται θέσεις και απόψεις όπως, με ποιο τρόπο θα μεγαλώσει η κερδοφορία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, πώς θα μειωθούν οι δαπάνες στην λειτουργία της Ναυτιλίας, πώς θα αποφευχθούν ή θα καθυστερήσουν νέα μέτρα που είναι αναγκαία για την περιβαλλοντική προστασία των θαλασσών από την χρήση των πλοίων.
Στο ίδιο πλαίσιο εξετάζονται και αντιμετωπίζονται θέματα που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων και την χρήση φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων.
Με άλλα λόγια πρόκειται για μια καλοστημένη φιέστα που αποσκοπεί να περάσει μηνύματα στην κοινωνία για την παντοδυναμία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της ελευθεριότητας στην επιχειρηματική της δράση και την απόκρουση οποιασδήποτε παρέμβασης του ελληνικού κράτους στην δράση των επιχειρήσεών τους καθώς επίσης να αναδείξει τις δήθεν ικανότητες και το επιχειρηματικό δαιμόνιο των ελλήνων εφοπλιστών, να περάσει θέσεις και απόψεις για το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο ότι δήθεν συνεισφέρει στην οικονομία, στους εργαζόμενους και την κοινωνία ευρύτερα και με τον τρόπο αυτό να νομιμοποιήσουν την ασύδοτη επιχειρηματική δράση  τους.
Τόσο αυτή η εκδήλωση όσο και άλλες που γίνονται με πρωτοβουλία των εφοπλιστών και του πολιτικού τους προσωπικού στοχεύουν από την μια να αποκτήσουν θετικά κοινωνικά ερείσματα (τα πολιτικά τα έχουν ήδη ποικιλοτρόπως) και αποδοχή στην «λογική» ότι προσφέρουν όχι μόνο στην κοινωνία αλλά ότι το έργο τους είναι και εθνικό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Πρόκειται για μια άθλια συντονισμένη προσπάθεια «αγιοποίησης» και ανάδειξης του εφοπλισμού σε εθνικό ευεργέτη.
Στην αντίπερα όχθη από όλα αυτά που διακαώς προσπαθούν να περάσουν στην ελληνική κοινωνία μέσα από τα διαπλεκόμενα και ελεγχόμενα από τους ίδιους ΜΜΕ βρίσκεται η σκληρή και ωμή πραγματικότητα  που ακυρώνει και καθιστά προκλητική την επιχείρηση «αγιοποίησης» των ίδιων των εφοπλιστών και της επιχειρηματικής τους δράσης.
Η αλήθεια είναι ότι οι έλληνες εφοπλιστές αναπτύχθηκαν, εδραιώθηκαν και γιγαντώθηκαν στηριζόμενοι σε μια ναυτιλιακή πολιτική που όλα τα τελευταία χρόνια τους παρείχε προκλητικά προνόμια στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα και στην λειτουργία των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το σκανδαλώδες φορολογικό καθεστώς, την εκμετάλλευση του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού, την μειωμένη δαπάνη για την κοινωνική ασφάλιση, τις διμερείς συμβάσεις για την πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών πληρωμάτων, τις διαδοχικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, την εκμετάλλευση των υποδομών της χώρας μας όπου έχουν τις επιχειρήσεις τους, την πρωτοφανή στήριξη που τους παρείχαν όλες ως τώρα οι ελληνικές κυβερνήσεις στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς.
Αυτή είναι η αναμφισβήτητη αλήθεια που δυστυχώς δεν διατυπώνεται παρά από ελάχιστους πλέον στον χώρο της ναυτιλίας. Όπως είναι απαγορευτικές οι όποιες αναφορές στις εκδηλώσεις τύπου Ποσειδωνίων για την ωμή παραβίαση από το ελληνικό και διεθνές εφοπλιστικό κεφάλαιο της αρχής για ίση αμοιβή για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας των εργαζομένων στην ναυτιλία, ανεξάρτητα από την χώρα προέλευσης. Είναι απαγορευτική η οποιαδήποτε αναφορά για τις σημαίες ευκολίας που το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει το 75% του στόλου του σε ευκαιριακά νηολόγια.
Είναι απαγορευτικές επίσης οι αναφορές στα Ποσειδώνια για οτιδήποτε έχει σχέση με το εθνικό ναυτεργατικό δυναμικό για τα δικαιώματα των ναυτικών στην χώρα μας και διεθνώς.
Ελάχιστοι ίσως στην χώρα μας ξέρουν και γνωρίζουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές και οι εκάστοτε κυβερνήσεις της χώρας μας είναι οι πλέον αντιδραστικές δυνάμεις σε οποιαδήποτε διεθνή και ευρωπαϊκή ρύθμιση προωθείται με σκοπό την ασφάλεια των πλοίων, την περιβαλλοντική προστασία των θαλασσών αλλά και την χρήση φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων.   
Όλα αυτά τίθενται, κρίνονται και αξιολογούνται από την πλευρά του κόστους και της δαπάνης που θα έχει ως επιβάρυνση η ελληνική ναυτιλία!!!
Με άλλα λόγια η επιχειρηματική δράση, το κόστος λειτουργίας για πιο ασφαλή πλοία εγκρίνονται, απορρίπτονται ή εμποδίζεται η υλοποίησή τους ανάλογα με την επιβάρυνση που θα έχει το πλοίο!!
Αυτό το θεάρεστο «εθνικό» καθήκον αναλαμβάνουν, ως υπάλληλοι των εφοπλιστών, να το διεκπεραιώνουν οι εκάστοτε Υπουργοί Ναυτιλίας σε διεθνείς οργανισμούς όπως στον ΙΜΟ κ.λπ.
Τα στοιχεία που δίνονται από μελέτες, που γίνονται κατά παραγγελία των εφοπλιστών, για την συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία έχουμε επανειλημμένα σημειώσει ότι είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι η χώρα, το ελληνικό κράτος και οι κυβερνήσεις είναι πλήρως υποταγμένες στο δόγμα της ανταγωνιστικότητας των εφοπλιστικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων, υπηρετούν πιστά τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Οι έλληνες εργαζόμενοι , ο Ναυτεργατικός κόσμος και η κοινωνία δεν έχει τίποτα να περιμένει από αυτή και ανάλογες εκδηλώσεις τύπου Ποσειδωνίων που οργανώνονται από διάφορα τμήματα του εθνικού και διεθνούς κεφαλαίου. Και τι θα μπορούσε να περιμένει κανείς όταν το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο διακηρύσσει σε όλους τους τόνους ότι μόνο η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα το ενδιαφέρει.
Ο «εθνικός ρόλος» που θέλουν κάποιοι να προσδώσουν στο ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, συνιστά προπαγανδιστικό τρυκ του χειρίστου είδους αφού αυτό που διαπιστώνεται και επιβεβαιώνεται είναι η συστηματική και μακροχρόνια αποχή τους από την ναυπήγηση έστω και ενός πλοίου σε ελληνικά ναυπηγεία, η άρνησή τους να μετασκευάσουν ή να επισκευάσουν τα πλοία στην χώρα μας και φυσικά η κάθετη άρνησή τους να επανδρώσουν τα πλοία τους με έλληνες Ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα!!!     

Πειραιάς 2/6/2014
Αντώνης Νταλακογεώργος