Τις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί η υποψήφια περιφερειάρχης, επικεφαλής του συνδυασμού “Δύναμη Ζωής” Ρένα Δούρου και ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, επικεφαλής του συνδυασμού “Το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας”, Θοδωρής Δρίτσας, συνοδευόμενοι από τον υποψήφιο αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη.
Συναντήθηκαν με εργαζομένους στον ΟΛΠ, οι οποίοι τους μετέφεραν την υπάρχουσα κατάσταση γύρω από τα εργασιακά καθώς και τις δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον τους ενόψει της προωθούμενης από την κυβέρνηση πλήρους ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά αλλά και τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει για ολόκληρη την περιοχή.
Οι εργαζόμενοι ανέφεραν πως όσοι εργάζονται για την COSCO (που κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) είναι «απασχολήσιμοι» σε εργολάβους- μεσάζοντες και, απλώς περιμένουν να τους ειδοποιήσουν πως έχουν μεροκάματο, ώστε να πάνε να εργαστούν. Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ εξέφρασαν ακόμα ευθεία και έντονη αντίθεση στη δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ με την πώληση του 67% των μετοχών του.
“Τα κοινοβουλευτικά πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ καταδεικνύουν ότι την κρισιμότητα του λιμανιού του Πειραιά δεν την ανακαλύψαμε στο πλαίσιο της προεκλογικής μας εκστρατείας, την ιστορία του λιμανιού δεν την αντιμετωπίζουμε καιροσκοπικά”, είπε η Ρένα Δούρου. “Δεσμεύομαι ότι ανεξάρτητα αποτελέσματος μετά τις εκλογές θα είμαστε εδώ για να αλλάξουμε τις πολιτικές που καταστρέφουν το λιμάνι και τη χώρα. Τον πρώτο λόγο τον έχουν οι εργαζόμενοι που νοιώθουν στο πετσί τους τις πολιτικές 'ανάπτυξης', δηλαδή τις πολιτικές εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας. Πρέπει να υπερασπίσουμε το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού και για λόγους εθνικής ασφάλειας”, πρόσθεσε.
Ο Θοδωρής Δρίτσας έπλεξε το εγκώμιο των εργαζομένων στο λιμάνι, λέγοντας τους ότι “είστε υπόδειγμα κλάδου καθώς έχετε υπερασπιστεί το δημόσιο λιμάνι και έχετε καταθέσει προτάσεις για την πραγματική ανάπτυξη του”. Ως προς την επιδιωκόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, είπε πως “βρίσκεται αυτή την στιγμή στην πιο κρίσιμη φάση της. Αν πωληθεί το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ τα πράγματα θα δυσκολέψουν περισσότερο”.
Κατήγγειλε δε την πολιτική της κυβέρνησης, προσάπτοντάς της, ότι “η προβλήτα 2 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων έχει ήδη παραχωρηθεί στην COSCO. Τώρα απειλείται και η προβλήτα 1 να περάσει στα χέρια μονοπωλίων που θα επιβάλουν τους δικούς τους κανόνες. Πλήρης ιδιωτικοποίηση λιμανιού δεν συμβαίνει σε κανένα λιμάνι του κόσμου. Το λιμάνι είναι στρατηγικής σημασίας παραγωγική μονάδα για την πόλη του Πειραιά και πρέπει να παραμείνει στο δημόσιο”. Επεσήμανε δε ότι “στον Πειραιά, ανεξάρτητα από ιδεολογικές και πολιτικές τοποθετήσεις, όλοι εναντιώνονται στην ιδιωτικοποίηση, είτε πρόκειται για το Ναυτικό Επιμελητήριο είτε για την Ένωση των Ακτοοπλόων, είτε για τις Ενώσεις των Εργαζομένων στο Λιμάνι είτε και για όλα τα άλλα Επιμελητήρια και τους φορείς, όπως ο Δικηγορικός Σύλλογος”.
Ο Γιώργος Γαβρίλης κατήγγειλε το απερχόμενο περιφερειακό συμβούλιο, επειδή όπως είπε, “δεν υπερασπίστηκε ποτέ το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού και επικρατούσε ένοχη σιωπή για τα ζητήματα των ιδιωτικοποιήσεων. Εμείς ήμασταν πάντα παρόντες σε όλες τις κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση του δημόσιου λιμανιού, ώστε να γίνει ατμομηχανή της ανάπτυξης της περιοχής”.