www.onalert.gr
αναδημοσίευση 07.05.2014 |
αναδημοσίευση 07.05.2014 |
Η ανάγνωση του μεσοπρόθεσμου που κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός
Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας από έναν ειδικό καταλήγει με ντοκουμέντα
σ΄ ένα συμπέρασμα: Η φτωχοποίηση των στρατιωτικών έχει ακόμη πολύ δρόμο.
Τουλάχιστον μέχρι το 2018.
Διαβάστε την ανάλυση που έκανε για το Onalert:
1. Το δυο προηγούμενα Μεσοπρόθεσμα περιείχαν αναλυτικές αναφορές των κατηγοριών δαπανών, που περικόπτονταν. Το νέο Μεσοπρόθεσμο για την περίοδο 2014 – 2018 δεν περιέχει καμία απολύτως ανάλυση των δαπανών.
2. Εάν κάποιοι θεώρησαν ότι αυτό αποτελεί καλό σημάδι για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας, ο παρακάτω Πίνακας αποκαλύπτει την αλήθεια :
3. Είναι εμφανές ότι το κονδύλι για τα εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και ο λειτουργικός του προϋπολογισμός “παγώνουν” σχεδόν στο σημερινό τους ύψος (ελαφρά μειωμένο) μέχρι το τέλος του 2018.
4. Το “πάγωμα” των αμυντικών δαπανών σημαίνει ότι :
(α) η φτωχοποίηση των στρατιωτικών συνεχίζεται μέχρι το τέλος του 2018, ενώ πλέον με βάση τους παραπάνω αριθμούς κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει νέο μισθολόγιο
(β) κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το “πάγωμα” του λειτουργικού προϋπολογισμού για μια τετραετία δεν θα επέλθει με νέα επιμήκυνση των ελάχιστων χρόνων παραμονής στον ίδιο βαθμό
(γ) η Κυβέρνηση δεν προτίθεται να εφαρμόσει τις δικαστικές αποφάσεις για ακύρωση των μειώσεων στους μισθούς και στις συντάξεις των στρατιωτικών
(δ) Η διατήρηση για τέσσερα (4) ακόμη χρόνια των σημερινών εξαιρετικά περιορισμένων εξοπλιστικών δαπανών γεννά πλέον βάσιμες ανησυχίες για την σοβαρότατη πιθανότητα εμφάνισης μειζόνων δυσλειτουργιών στα υλικά και μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων . Θα μπορούσε άραγε ο κ. Α/ΓΕΕΘΑ να ενημερώσει τον ελληνικό λαό πότε έγινε τελευταία φορά διεξοδικός έλεγχος δομικής αντοχής των πυροσβεστικών αεροσκαφών, τί έγινε με την ανατροπή του Μ-113 που στοίχισε την ζωή σε έναν στρατεύσιμο, καθώς και τί απαντά στην ημερήσια διαταγή – κόλαφο του Ναυάρχου ε.α. Κονιδάρη;
(ε) οι υφεσιακοί προϋπολογισμοί του ΥΠΕΘΑ μέχρι το 2018 δεν μπορούν να “σηκώσουν” την σημερινή οικονομική κατάσταση των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού Αεροπορίας
(στ) εκπαίδευση, R&D και γενικά προαγωγή της τεχνολογίας γενικά δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν επαρκώς
5. Στους παραπάνω προβληματισμούς πρέπει να προστεθεί ότι τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα του ΥΠΕΘΑ επιβαρύνονται για τις παρακάτω αιτίες, τις οποίες Κυβέρνηση και Τρόικα αποκρύπτουν επιμελώς από το τρίτο Μεσοπρόθεσμο :
*οι περικοπές στην εκπαίδευση μειώνουν μακροπρόθεσμα την μαχητική ικανότητα και οδηγούν σε επιπλέον κόστη από ατυχήματα και ανάγκη επανεκπαίδευσης ή αναπλήρωσης της χαμένης ποιότητας με μεγαλύτερο αριθμό στελεχών.
*οι «νέες δομές δυνάμεων» του κ. Α/ΓΕΕΘΑ αφήνουν πίσω τους αναξιοποίητες εγκαταστάσεις και εγκαταλελειμμένα οπλικά συστήματα αξίας πολλών εκατομμυρίων ΕΥΡΩ. Η Κυβέρνηση δεν έχει εγγράψει στον κρατικό προϋπολογισμό το κόστος, που προκύπτει από την απαξίωση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, στο πλαίσιο της “νέας δομής”. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε ονομαστική εξοικονόμηση δαπανών από την εφαρμογή της νέας δομής δυνάμεων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
*η ακύρωση εξοπλιστικών προγραμμάτων επιφέρει απώλεια του κόστους έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και των πληρωμών, που έγιναν μέχρι την στιγμή της ακύρωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού
Διαβάστε την ανάλυση που έκανε για το Onalert:
1. Το δυο προηγούμενα Μεσοπρόθεσμα περιείχαν αναλυτικές αναφορές των κατηγοριών δαπανών, που περικόπτονταν. Το νέο Μεσοπρόθεσμο για την περίοδο 2014 – 2018 δεν περιέχει καμία απολύτως ανάλυση των δαπανών.
2. Εάν κάποιοι θεώρησαν ότι αυτό αποτελεί καλό σημάδι για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας, ο παρακάτω Πίνακας αποκαλύπτει την αλήθεια :
3. Είναι εμφανές ότι το κονδύλι για τα εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και ο λειτουργικός του προϋπολογισμός “παγώνουν” σχεδόν στο σημερινό τους ύψος (ελαφρά μειωμένο) μέχρι το τέλος του 2018.
4. Το “πάγωμα” των αμυντικών δαπανών σημαίνει ότι :
(α) η φτωχοποίηση των στρατιωτικών συνεχίζεται μέχρι το τέλος του 2018, ενώ πλέον με βάση τους παραπάνω αριθμούς κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει νέο μισθολόγιο
(β) κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το “πάγωμα” του λειτουργικού προϋπολογισμού για μια τετραετία δεν θα επέλθει με νέα επιμήκυνση των ελάχιστων χρόνων παραμονής στον ίδιο βαθμό
(γ) η Κυβέρνηση δεν προτίθεται να εφαρμόσει τις δικαστικές αποφάσεις για ακύρωση των μειώσεων στους μισθούς και στις συντάξεις των στρατιωτικών
(δ) Η διατήρηση για τέσσερα (4) ακόμη χρόνια των σημερινών εξαιρετικά περιορισμένων εξοπλιστικών δαπανών γεννά πλέον βάσιμες ανησυχίες για την σοβαρότατη πιθανότητα εμφάνισης μειζόνων δυσλειτουργιών στα υλικά και μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων . Θα μπορούσε άραγε ο κ. Α/ΓΕΕΘΑ να ενημερώσει τον ελληνικό λαό πότε έγινε τελευταία φορά διεξοδικός έλεγχος δομικής αντοχής των πυροσβεστικών αεροσκαφών, τί έγινε με την ανατροπή του Μ-113 που στοίχισε την ζωή σε έναν στρατεύσιμο, καθώς και τί απαντά στην ημερήσια διαταγή – κόλαφο του Ναυάρχου ε.α. Κονιδάρη;
(ε) οι υφεσιακοί προϋπολογισμοί του ΥΠΕΘΑ μέχρι το 2018 δεν μπορούν να “σηκώσουν” την σημερινή οικονομική κατάσταση των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού Αεροπορίας
(στ) εκπαίδευση, R&D και γενικά προαγωγή της τεχνολογίας γενικά δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν επαρκώς
5. Στους παραπάνω προβληματισμούς πρέπει να προστεθεί ότι τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα του ΥΠΕΘΑ επιβαρύνονται για τις παρακάτω αιτίες, τις οποίες Κυβέρνηση και Τρόικα αποκρύπτουν επιμελώς από το τρίτο Μεσοπρόθεσμο :
*οι περικοπές στην εκπαίδευση μειώνουν μακροπρόθεσμα την μαχητική ικανότητα και οδηγούν σε επιπλέον κόστη από ατυχήματα και ανάγκη επανεκπαίδευσης ή αναπλήρωσης της χαμένης ποιότητας με μεγαλύτερο αριθμό στελεχών.
*οι «νέες δομές δυνάμεων» του κ. Α/ΓΕΕΘΑ αφήνουν πίσω τους αναξιοποίητες εγκαταστάσεις και εγκαταλελειμμένα οπλικά συστήματα αξίας πολλών εκατομμυρίων ΕΥΡΩ. Η Κυβέρνηση δεν έχει εγγράψει στον κρατικό προϋπολογισμό το κόστος, που προκύπτει από την απαξίωση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, στο πλαίσιο της “νέας δομής”. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε ονομαστική εξοικονόμηση δαπανών από την εφαρμογή της νέας δομής δυνάμεων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
*η ακύρωση εξοπλιστικών προγραμμάτων επιφέρει απώλεια του κόστους έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και των πληρωμών, που έγιναν μέχρι την στιγμή της ακύρωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού