ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

ΟΙ ΑΝΤΙΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ- ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΤΑΞΙΚΟ!

Άρθρο στην εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΗ» Απρίλης 2014

ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΑΓΩΝΑΣ ΤΑΞΙΚΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΕΕ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με διαδικασίες «express», Ν.4254/2014:
Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο
εφαρμογής του Ν.4046/2012 κ.ά. Διατάξεις, που ψήφισε την  30/3, και
το Ν. 4256/2014: Τουριστικά πλοία κ.ά. Διατάξεις, που ψήφισε την 1/4,        
(η «αριστερούλα» ΔΗΜΑΡ το βρήκε θετικό και ο «αριστερότερος» ΣΥΡΙΖΑ
αμφιβάλει αν θα έχει οικονομικά αποτελέσματα υπέρ του κεφαλαίου)
έρχεται να αποτελειώσει ότι έχει μείνει όρθιο από δικαιώματα και
κατακτήσεις, να χτυπήσει όχι μόνο τους ναυτεργάτες αλλά όλο το λαό
που υποφέρει από την αντιλαϊκή πολιτική.

 ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο Ν. 4254/2014

ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΣΤ.3
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

Στο άρθρο 1 του α.ν. 3276/1944 (Α΄ 24), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:
«α) Προκειμένου περί Επιβατηγών και Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων που εκτελούν δρομολογιακούς πλόες μεταξύ λιμένων στην ημεδαπή, κάθε θέμα από τα οριζόμενα στην παρ.1 του παρόντος άρθρου, που δύναται να καθορίζεται με συλλογική σύμβαση, επιτρέπεται να ρυθμίζεται και με επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις. Όσο διαρκεί η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Πολιτικής, τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθ.5 δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουν συναφθεί επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις.»
Για να μαθαίνουν οι νέοι, να θυμούνται οι παλιοί, σημειώνουμε ότι η διάταξη του ν.3276/1944 επικύρωνε την πρώτη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που είχε υπογραφεί με άμεσες διαπραγματεύσεις μεταξύ ναυτεργατών και εφοπλιστών και αυτό είναι επίτευγμα της ΟΕΝΟ, όπου πρωτοστατούσαν οι κομουνιστές ναυτεργάτες.
Διευκρινίζουμε ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις υπογράφονται από τον εργοδότη και «Ενώσεις προσώπων» που μπορούν να αποτελούνται και από 5 άτομα και οδηγούν στη ραγδαία μείωση μισθολογικών και άλλων δικαιωμάτων.
Με την κατάργηση των ΣΣΕ και την επακόλουθη μείωση μισθών θα μειωθούν και οι εισφορές προς το ΝΑΤ δεδομένου ότι ποσοστό του μισθού πηγαίνει στο ΝΑΤ, οδηγώντας σε οικονομικό στραγγαλισμό και αδυναμία να καταβάλει συντάξεις, που και αυτές θα μειωθούν γιατί υπολογίζονται με βάση το μισθό της Ακτοπλοΐας.
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΣΤ.2
Με την τροποποίηση του Ν.2932/2001 και Π.Δ.120/1997, ανοίγει διάπλατα της πόρτες της ακτοπλοΐας σε ξένα μονοπώλια, ορίζοντας ότι: «Ο πλοιοκτήτης, προκειμένου να δρομολογήσει πλοίο ή πλοία, υποβάλλει στο Υπουργείο δήλωση, στην οποία αναγράφει την επωνυμία και την έδρα ή την κατοικία του και προκειμένου περί φυσικού προσώπου το ονοματεπώνυμο και την ιθαγένειά του. Αν έχει έδρα ή κατοικεί σε άλλο κράτος−μέλος, αναγράφει και ότι έχει κατά νόμο διορίσει εκπρόσωπο, διαχειριστή και αντίκλητο εγκατεστημένο στην Ελλάδα, καθώς και τα στοιχεία διορισμού αυτού..
Με το κόλπο της μη προσφοράς… «ο Υπουργός μπορεί να συνάπτει σύμβαση ή συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας ενός έως πέντε ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής ή γραμμών.»
Καταργεί την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση με ευθεία βολή κατά του δικαιώματος της απεργίας, προβλέποντας ότι το χρονικό διάστημα των 60 ημερών για ετήσια επιθεώρηση δύναται: «Να αυξηθεί με απόφαση των αρμόδιων αρχών για λόγους ανωτέρας βίας, όπως γενική ή μερική απεργία, εμπορικός αποκλεισμός εισαγωγής ή μεταφοράς αναγκαίων υλικών, φυσικές καταστροφές, που επηρεάζουν άμεσα την πρόοδο και την αποπεράτωση των εργασιών του πλοίου».
Παραχωρεί στον πλοιοκτήτη το δικαίωμα καθορισμού των δρομολογίων ορίζοντας ότι: «Με απόφαση του Υπουργού, ύστερα από αίτηση του πλοιοκτήτη και γνώμη του Σ.Α.Σ., μπορεί να ορίζεται ειδικότερα η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων».

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο Ν. 4046/2014

Με διάφορες διατάξεις που περιλαμβάνονται στα Άρθρα 1 έως 16, που αναφέρονται στα πλοία αναψυχής, τα τουριστικά ημερόπλοια και τα αλιευτικά προωθείται η μαύρη ανασφάλιστη εργασία με πλήρωμα «πολλαπλών καθηκόντων», χωρίς οργανικές συνθέσεις και χωρίς ΣΣΕ. Πιο συγκεκριμένα  ορισμένα άρθρα:
Άρθρο 8:
Παρ. 1: για πλοία αναψυχής μέχρι 24 μέτρα μήκος καταργείται η οργανική σύνθεση, το συγκροτημένο και ανάλογα εκπαιδευμένο πλήρωμα.
Παρ.2α: Στα πλοία αυτά ο κυβερνήτης υποχρεωτικά υπάγεται στον ΟΑΕΕ, δηλαδή θεωρείται ελεύθερος επαγγελματίας και αμείβεται με «μπλοκάκι» παροχής υπηρεσιών.
Παρ.2β: Καταργούνται τα θεσμοθετημένα προσόντα που πρέπει να έχει ο κυβερνήτης και έχουν σχέση με την επάρκεια του για την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων και κατά το δοκούν ο  Υπουργός με απόφασή του καθορίζει τι προσόντα απαιτούνται.
Παρ. 3α: Στα πλοία πάνω από 24 μέτρα, καταργείται η σημερινή οργανική σύνθεση και θα καθορίζεται από τον Υπουργό με απόφασή του.
Παρ. γ: Οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να μεταθέτουν τους εργαζόμενους σε άλλα πλοία της ίδιας εταιρείας.
Άρθρο 9:
Παρ. 3α: Για τα πλοία αναψυχής καταργείται η υποχρέωση για άδεια απόπλου ή δήλωση κατάπλου σε οποιοδήποτε λιμάνι της χώρας, διευκολύνοντας έτσι το δουλεμπόριο και το λαθρεμπόριο, τη μεταφορά ναρκωτικών και κάθε   είδους παράνομη δράση.
Παρ. 5: Δίνεται η δυνατότητα για επαγγελματικά πλοία αναψυχής με σημαία ελληνική ή άλλου κράτους της ΕΕ και ικανότητα μεταφοράς μέχρι 99 επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς οργανική σύνθεση και πλήρωμα, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών.
Άρθρο 11: Τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που μπορεί να είναι και ολόκληρα καράβια, δεν υποχρεώνονται να έχουν οργανική σύνθεση πληρώματος.
Άρθρο 16, Παρ. 2α: «Απαλλάσσονται από την υποχρέωση να εφοδιάζονται με ναυτολόγιο οι μηχανότρατες μέχρι 30 κοχ, τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως χωρητικότητας, τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους ως και 24 μέτρων και κάθε άλλο σκάφος μέχρι 25 κοχ». Το άρθρο αυτό είναι το επισφράγισμα όλων των παραπάνω. Αφού τα πλοία αυτά δεν θα έχουν συγκροτημένο και  ασφαλισμένο πλήρωμα τι να το κάνουν το ναυτολόγιο...
Άρθρα 17 έως 23: Καταργούνται ο Οίκος Ναύτου και το ΓΕΝΕ με τη δομή που είχαν μέχρι τώρα και συγχωνεύονται στον νεοσύστατο οργανισμό με την επωνυμία Οίκος Ναύτου – Ναυτική Εργασία «ΟΝΝΕ». Τα παραρτήματα του Ο.Ν. και οι Λιμενικές Αρχές, οι οποίες θεωρούνται ως παραρτήματα του ΓΕΝΕ, θα συνεχίσουν να λειτουργούν σαν παραρτήματα του ΟΝΝΕ.
Η διάλυση του ΓΕΝΕ ανοίγει και επίσημα τον δρόμο για τους δουλέμπορους ναυτιλιακούς πράκτορες, αφού καταργείται και ο ιδρυτικός νόμος του ΓΕΝΕ που προβλέπει ότι επιβάλλεται η ναυτολόγηση ναυτεργάτη αποκλειστικά και μόνο από το ΓΕΝΕ χωρίς καμία διαμεσολάβηση προκειμένου να εμποδίζεται το δουλεμπόριο.
Άρθρο 18, παρ 2.α: Οι μισθολογικές υποχρεώσεις των αφερέγγυων εφοπλιστών προς τους ναυτεργάτες φορτώνονται στον ΟΝΝΕ ορίζοντας ότι  …«μπορεί να καταβάλει σε ναυτικούς, οι οποίοι εργάζονται σε ναυτιλιακή εταιρεία που έχει συνάψει Σύμβαση Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας (...), δεδουλευμένες αποδοχές που αποδεδειγμένα δεν έχουν καταβληθεί, εφόσον οι αποδοχές αυτές δεν μπορούν να καταβληθούν απευθείας από την εταιρεία. Για το σκοπό αυτόν μισθώματα που οφείλονται από το Δημόσιο στη ναυτιλιακή εταιρεία λόγω Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας καταβάλλονται, με τη συναίνεση της εταιρείας (.!.), από το Δημόσιο στον ΟΝΝΕ».


Το μόνο θετικό ψήγμα που μπορεί κανείς να εντοπίσει σε ολόκληρο το νόμο είναι ότι το:
Άρθρο 24: Επεκτείνεται η ειδική προστασία ναυτικών αναπήρων και πασχόντων από χρόνια νοσήματα και σε όσους «έχουν ακρωτηριασμό κατά το ένα άνω και ένα κάτω άκρο ή έχουν ακρωτηριασμό του ενός άνω ή του ενός κάτω άκρου».
Πρόκειται για μια διάταξη που εναρμονίζει το ελάχιστο δικαίωμα των αναπήρων ναυτικών αυτής της κατηγορίας με τα ισχύοντα στα άλλα ασφαλιστικά Ταμεία και την ΕΕ, και η οποία προστέθηκε κάτω από την πίεση που άσκησαν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – μαγείρων ΠΕΕΜΑΓΕΝ – ρυμουλκών ΠΕΠΡΝ  και ιδιαίτερα η ένωση συνταξιούχων ΠΕΣ-ΝΑΤ,η δημοσιότητα που έδωσε στο θέμα αυτό ο «Ριζοσπάστης» και το ενδιαφέροντος που έδειξαν οι βουλευτές του ΚΚΕ φέρνοντας επανειλημμένα το θέμα στη Βουλή.


Άρθρο 25: Καταργείται στην πράξη το δικαίωμα των ναυτεργατών για απεργία ακόμα και επίσχεση εργασίας για οφειλές δεδουλευμένων, αφού με πρόσχημα …«τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας» με απόφαση του Υπουργού ...«εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας» με την απειλή ότι …«η άρνηση συμμόρφωσης του πλοιάρχου ή του πληρώματος με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα το οποίο τιμωρείται».
Άρθρο 34: Ιδιωτικοποιείται η πλοηγική υπηρεσία, καθαρίζουν το λιμάνι και από τα τελευταία εργασιακά δικαιώματα παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και επιταχύνεται με την Ρυθμιστική  Αρχή Λιμένων που πέρασε με το πολυνομοσχέδιο.
Άρθρο 40: Ο Υπουργός θα αποφασίζει ότι …«ο πλοιοκτήτης μπορεί κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου να αντικαταστήσει το πλοίο με άλλο (…) ανάλογης, μεγαλύτερης ή μικρότερης μεταφορικής ικανότητας», που σημαίνει υποβάθμιση της ποιότητας, της ασφάλειας και της ταχύτητας σύνδεσης των νησιών όταν δεν συμφέρει τα μονοπωλιακά μεγαθήρια.
Άρθρο 48: Σαν επιδόρπιο προσφέρει στους εφοπλιστές την απρόσκοπτη ροή ζεστού χρήματος στα χρηματικιβώτιά τους ακόμα κι αν οι ίδιοι χρωστάνε στο δημόσιο…: «Η επιχορήγηση της παρούσας     παραγράφου δεν υπόκειται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζεται με οφειλές της ως άνω εταιρίας προς το Ελληνικό Δημόσιο από οποιαδήποτε αιτία ή προς τα ασφαλιστικά ταμεία.»…!