ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Προτάσεις της ΕΠΛΣ Δυτικής Κρήτης...

http://www.neaplefsi.gr
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

17 Μαρτίου 2014
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Σας υποβάλλουμε προτάσεις της ΕΠΛΣΔΚ προκειμένου ληφθούν υπόψη – αναλυθούν περεταίρω από την Ομοσπονδία.

1.- Την θεσμοθέτηση του Συνηγόρου του Λ/Φ ο οποίος βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή (απειλείτε-αδικείτε-καταγγέλλετε-μηνύετε) ευκόλως. (εν ενεργεία στέλεχος του Λ.Σ. ειδικότητας Νομικού)
2.- Ενίσχυση των ΠΠΛΣ  με πληρώματα και θεσμοθέτηση αντίστοιχης οικονομικής απολαβής και διατάξεων που ισχύουν για τους υπηρετούντες στις Ειδικές Δυνάμεις – ΚΕΑ, προκειμένου έστω και κάποιο χρονικό διάστημα της υπηρεσίας τους στα πλωτά να λογίζεται συντάξιμα ως διπλά έτη.

3.-  Η προτεινόμενη διάταξη στο Σχέδιο Νόμου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που αφορά την ημερήσια αποζημίωση των στελεχών που μετακινούνται στο εσωτερικό-εξωτερικό, αφορά τη διοικητική-οικονομική τακτοποίηση, καθώς μέχρι τώρα ισχύει η ημερήσια αποζημίωση αλλά η παραπάνω διάταξη δημιουργεί σημαντικό οικονομικό πρόβλημα στους μετακινηθέντες καθώς δεν θα προβλέπονται πλέον προκαταβολές, διότι θα αφορά στον τακτικό προϋπολογισμό του κράτους.

4.- Πρόσληψη Λ/Φ – Υ/Ξ κατ’ έτος να γίνεται μέσω Πανελληνίων εξετάσεων ή ΑΣΕΠ. Εναλλακτικά με το προτεινόμενο στο Σ/Ν «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» σύστημα μοριοδότησης αλλά άνευ γραπτών εξετάσεων.  

5.- Εναλλακτικά κατάταξη – εισαγωγή Υ/Ξ  από υπάρχοντες υπηρετούντες και μόνο Λ/Φ μπορεί να γίνεται προκήρυξη για συγκεκριμένες θέσεις Κυβερνήτες – Μηχανικοί και Τεχνικό Προσωπικό.

6.- Ευέλικτη διαδικασία με ρητή Διάταξη  της διαδικασίας αμοιβαίας μετάθεσης με προϋποθέσεις για την διευκόλυνση των στελεχών.

7.- Την θεσμοθέτηση ώστε οι υπηρετούντες Μηχανοδηγοί-Αρμενιστές-Ηλεκτρολόγοι-(Κυβερνήτες-Μηχανικοί Υ/Ξ) να τοποθετούνται – μετατίθενται με την κατά μεταξύ τους μοριοδότηση στα πλωτά που υπηρετούν και την θεσμοθέτηση  τοποθέτησης τους στον προβλεπόμενο συμπλήρωσης χρόνο παραμονής στα πλωτά στο τόπο επιλογής τους εφόσον το επιθυμούν ανεξάρτητα κενών θέσεων.

8.- Την παραμονή στο ισχύον καθεστώς των Λ/Φ όσον αφορά στα ανακριτικά τους καθήκοντα, καθώς η ανωτέρω διοικητική πράξη – ανακριτικά καθήκοντα απαιτούν καθήκοντα εξειδικευμένα που στη σχολή της ΕΛ.ΑΣ. διδάσκονται επί 2 συνεχή έτη, ενώ δεν είναι δυνατόν ο Λ/Φ με υπηρεσία 3 ετών να αντικαθιστά τον Α/Ξ ή Υ/Ξ φυλακής σε κάθε Λιμενική Αρχή. Πέραν τούτο η ανωτέρω επιχειρούμενη διάταξη επιβαρύνει τα ήδη αυξημένα καθήκοντα των Λ/Φ και επιφέρει περεταίρω μεταθέσεις στα στελέχη.

9.- Την αναγνώριση βαθμολογικά της πενταετίας στις Ε.Δ. η οποία αποτελούσε προσόν μοριοδότησης για την εισαγωγή στην Σχολή Λ/Φ καθώς ήδη υπολογίζεται μισθολογικά και δεν προκύπτει επιπλέον καμία οικονομική επιβάρυνση του προϋπολογισμού.   

10.- Ίδρυση Λιμενικού Φυλακίου του θερινούς μήνες στην Γεωργιούπολη Χανίων στον υπάρχοντα χώρο (δεν καταβάλλεται ενοίκιο) και στη Γαύδο λόγω της αυξανόμενης επισκεψημότητας, ενίσχυση με προσωπικό στους Λ/Σ  Παλαιόχωρας και Χώρας Σφακίων λόγω λιμένων αφιξοαναχώρησεις Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων από και προς Γαύδο.

11.-Προσθήκη παραγράφου στο Αρθ. 57 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ν. 3079/2002 ΦΕΚ 311 Α) για την ισονομία των προερχόμενων στελεχών από Λ/Φ του 33ου και 34ου σχολείων Δοκίμων Υ/Ξ με το 32ο σχολείο.

12.-Αναγνώριση – αναβάθμιση – ισοτιμία της παραγωγικής σχολής Λ/Φ κατατάσσοντας την στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

13.- Απαλοιφή του όρου (για τους ταξιδεύοντες για Υπηρεσιακούς λόγους) εν νεργεία προσωπικό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Α/Ξ, Υ/Ξ, Λ/Φ και Δόκιμους, παρά μόνο με την επίδειξη της υπηρεσιακής τους ταυτότητας.

14.-  Η παράγραφος 2 του άρθρου 21 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224) τροποποιείται ως εξής: «2. Η απόσπαση διενεργείται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών, που εκδίδεται κατόπιν σχετικής αίτησης του υπαλλήλου και σύμφωνης γνώμης μονομελών ή συλλογικών οργάνων (π.χ. ΔΣ) των εμπλεκομένων φορέων. Αρνητική γνωμοδότηση δικαιολογείται μόνο για σοβαρό υπηρεσιακό λόγο, που διαπιστώνεται και αιτιολογείται επαρκώς από το μονομελές ή το συλλογικό όργανο και γνωρίζεται στον υπάλληλο».

- «Στο άρθρο 21 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224) προστίθεται παράγραφος 3 που έχει ως εξής: «3. Η ανωτέρω απόσπαση διενεργείται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την ημερομηνία αποχώρησης του στρατιωτικού προς το νέο τόπο μετάθεσης/απόσπασης/παρουσίασης».

- Μη δυνατότητα απόσπασης λόγω συνυπηρέτησης σε εργαζόμενο/η σύζυγο στρατιωτικού σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του δημοσίου, εξαιτίας της μη πρόβλεψης από την υπάρχουσα νομοθεσία. Προς τούτο προτείνεται η εξής τροπολογία: «Η παράγραφος 1 του άρθρου 21 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224) τροποποιείται ως εξής:

«1. Τακτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ιδιωτικού δικαίου (που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου), που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων ή ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην πόλη  που υπηρετεί ο σύζυγός τους.».

Μη υλοποίηση της συνυπηρέτησης λόγω απουσίας της ειδικότητας του/της υπαλλήλου στην περιοχή μετάθεσης του/της συζύγου στρατιωτικού.

Προς τούτο προτείνεται η εξής τροπολογία: «Μετά την παράγραφο 3 του άρθρου 21 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224) προστίθεται παράγραφος 4, που έχει ως εξής: «4. Σε περίπτωση που η απόσπαση δεν μπορεί να επιτευχθεί λόγω έλλειψης οργανικής θέσης (λόγω ειδικότητας) του υπαλλήλου που πρέπει να αποσπαστεί, η απόσπαση διενεργείται σε συναφή ειδικότητα ή σε περίπτωση που και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί σε άλλη θέση, έστω και εκτός οργανικής, όπου ο/η υπάλληλος μπορεί να ανταποκριθεί σύμφωνα με τις ικανότητές του, καθήκοντα ή προσόντα του.».

Στέρηση δυνατότητας απόσπασης για λόγους συνυπηρέτησης σε αποσπάσεις νοσηλευτές/νοσηλεύτριες για μια πενταετία σύμφωνα με τον Ν. 3743/2009.

Προτείνεται η άρση αυτού του περιορισμού για λόγους συνυπηρέτησης με στρατιωτικό, καθόσον και ο αριθμός των νοσηλευτών συζύγων στρατιωτικών δεν είναι τόσο μεγάλος ώστε να επιφέρει προβλήματα στα νοσοκομεία προέλευσης αλλά και λόγω του ότι οι στρατιωτικοί μετατίθενται συνήθως σε παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές, αποτελούν μεγάλη ανάσα στα μικρά νοσοκομεία των περιοχών αυτών που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω έλλειψης προσωπικού. Προς τούτο προτείνεται η εξής τροπολογία: «Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 10 του ν.3754/2009 (ΦΕΚ Α΄ 43) προστίθεται παράγραφος 3 που έχει ως εξής: «Ο ανωτέρω περιορισμός της πενταετίας δεν ισχύει για το προσωπικό τις παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου που είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων ή ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και μετατίθενται. Στην περίπτωση αυτή το παραπάνω προσωπικό ακολουθεί υποχρεωτικά το στέλεχος που μετατίθεται.», και η παράγραφος 3 του αυτού άρθρου αναριθμείται σε παράγραφος 4.

- Μη δυνατότητα απόσπασης λόγω συνυπηρέτησης σε δημόσιο υπάλληλο ο οποίος έχει αναλάβει την υποχρέωση υποχρεωτικής παραμονής στον φορέα πρόσληψης εξαιτίας της χρήσης εντοπιότητας (σε παραμεθόριο περιοχή). Προτείνεται η πρόβλεψη δυνατότητας μετάθεσης του στρατιωτικού στην περιοχή (ή πλησίον αυτής) για όσο διάστημα διαρκεί η υποχρέωση του υπαλλήλου, ανεξαρτήτως της ύπαρξης θέσεως λόγω ειδικότητας ή βαθμού.

15.- Άμεση παράδοση όλων των οχημάτων-σκαφών που κατάσχονται για υποθέσεις λαθρεμπορίας – ναρκωτικών – μεταφοράς λαθρομεταναστών σε Λιμεναρχεία.

16.- Ποσό από τις εισπράξεις υπέρ ΕΚΟΕΜΝ να χορηγείτε αναλογικά στις Λιμενικές Αρχές για συντήρηση κτιρίων.

17.- Δημιουργία περιφερειακής Επισκευαστικής Βάσης για τα πλωτά περιπολικά σκάφη Κρήτης, Κυκλάδων και νότιας Πελοποννήσου σε συνεργασία πάντα με το Λιμενικό Ταμείο Χανίων για την παραχώρηση τμήματος λιμένα και τη χρήση φορητού γερανού λιμένα Σούδας, καθώς επίσης και τη χρήση των πλωτών δεξαμενών και εγκαταστάσεων Ναυστάθμου Κρήτης, όπως στην μέχρι τώρα καλή συνεργασία μας. Λιμένας Σούδας συνδέεται καθημερινά με Πειραιά για την αυθημερόν αποστολή ανταλλακτικών για σκάφη ΛΣ.

18.- Βαθμολόγιο Λ/Φ : προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα καταλυτικού βαθμού αποστρατείας των προερχόμενων από τη Σχολή Λ/Φ (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ και ΑΕΝ) στο βαθμό του Υποπλοιάρχου Λ.Σ..

19.- Σύσταση ελεγκτηρίου δαπανών για την εκκαθάριση υγειονομικών δαπανών και εξόφληση όλων των δαπανών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης εντός του διμήνου.

20.- Αναγνώριση του χρόνου φοίτησης στις ΑΕΝ για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

21.- Προτείνουμε την προέκταση συνταξιοδοτικού δικαιώματος όπως ισχύει για τους κατατασσόμενους το 1992 και για τους κατατασσόμενους έως το 2002.  

      Απορία και ανησυχία μας προκαλεί ότι θα ορισθούν επιτροπές από υπηρεσιακούς και συνδικαλιστικούς φορείς που θα εξετάσουν εφ’ όλη της ύλης θέματα προσωπικού, Π.Δ. μεταθέσεων, Κώδικα προσωπικού Λιμενικού Σώματος (βαθμολόγιο, μεταθέσεις κ.λ.π.) παράλληλα προωθείται ένα Π.Δ. «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» το οποίο προτρέχει των ανωτέρω επιτροπών με αποτέλεσμα το ένα να αναιρεί το άλλο λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και αν υπάρχει καλή πρόθεση. Ευελπιστούμε η Ομοσπονδία να λάβει – αναλύσει τις προτάσεις των τοπικών Ενώσεων, να τοποθετηθεί σύντομα και να ορίσει τις κόκκινες γραμμές που απαιτούνται προκειμένου διαφυλάξει τα συμφέροντα όλων των συναδέλφων.                                

ΕΚ ΤΟΥ Δ.Σ.
   
              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                                  
             ΚΑΡΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                        ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ