Ομιλία Προέδρου Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. στην Βουλή για το Σχέδιο Νόμου
Κε Πρόεδρε
Κυρίες και κύριοι βουλευτές
Καταρχήν θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για την δυνατότητα που μας δίνεται σήμερα να βρεθούμε ενώπιον σας και να εκφράσουμε τις θέσεις, τις σκέψεις και τις απόψεις μας αναφορικά με το σ/ν για τα Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις.
Πιο συγκεκριμένα ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος θα σταθούμε στα άρθρα εκείνα του νομοσχεδίου που αφορούν το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ καθώς επίσης και για μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν τα στελέχη του και αναζητούν λύσεις μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων.
Είναι γεγονός ότι αρχικά στο σ/ν υπήρχαν σωρεία δυσμενών διατάξεων για το προσωπικό, οι οποίες εάν παρέμεναν θα αποτελούσαν ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του Σώματος, όπως συγκεκριμένα είχα αναφέρει στον κ. ΥΝΑ κατά την διαδικασία της σχετικής διαβούλευσης.
Μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις μαζί του καταφέραμε να πείσουμε για το δίκαιο των θέσεων μας, με αποτέλεσμα να απαλειφθούν πολλές εξ αυτών.
Παρά ταύτα υπάρχουν ακόμη διατάξεις που εγείρουν προβληματισμό και ερωτηματικά όπως:
1) Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 26 με την οποία: α) εξαιρούνται από την διαδικασία του συστήματος των μεταθέσεων, όπως αυτές προβλέπονται από σχετικό Π.Δ, όλοι οι Αξιωματικοί από τον βαθμό του Πλωτάρχη και πάνω δηλ. ακυρώνεται στην πράξη όλη η φιλοσοφία της συλλογής μορίων για μετάθεση στελέχους στον τόπο επιλογής του και β) δίνει το δικαίωμα επιλογής και τελικής υπογραφής στις μεταθέσεις των Α/Ξ στον Υπουργό ακυρώνοντας έτσι την θεσμική λειτουργία του Αρχηγείου.
2) Η διάταξη του άρθρου 36 με την οποία θεσπίζεται μέγιστος χρόνος παραμονής τα 3 έτη για τους προϊσταμένους Υπηρεσιών και Λιμενικών αρχών, ανεξάρτητα της καταλληλότητας τους ή μη, ή εάν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για την συγκεκριμένη θέση. Ο περιορισμός αυτός είναι άτοπος από την στιγμή που οι σχετικές μεταθέσεις για τους προϊσταμένους υπηρεσιών και λιμενικών αρχών γίνονται με απόφαση του Αρχηγού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ χωρίς την διαδικασία των αντικειμενικών κριτηρίων του ΠΔ Μεταθέσεων, άρα έχει την αποκλειστική ευθύνη να κρίνει την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα των εν λόγω στελεχών καθώς και να αξιολογήσει τον χρόνο παραμονής τους.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις πέραν των όσων προαναφέραμε δεν έχουν θέση στο συγκεκριμένο σ/ν, αφού για τα θέματα αυτά έχει συγκροτηθεί με εντολή υπουργού και απόφαση Αρχηγού ομάδα εργασίας με καταληκτική ημερομηνία 30-04-14 την οποία και δεν θα πρέπει να την ακυρώσουμε με τετελεσμένα. Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε ότι θα πρέπει να σεβόμαστε τα συλλογικά όργανα και να τα αφήνουμε να κάνουν την δουλειά τους. Άλλωστε εάν θέλουμε να συζητήσουμε για τις μεταθέσεις θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν οι καταγγελίες μας για αυθαίρετη εφαρμογή της διαδι κασίας των αποσπάσεων καθώς και για το ότι είμαστε ένα μήνα πριν από τις ετήσιες τακτικές μεταθέσεις χωρίς να έχουν υλοποιηθεί ακόμη οι περσινές.
3) ‘Άλλο ζήτημα που προκύπτει από το σ/ν είναι η για μια ακόμη φορά αλλαγή του τρόπου προσλήψεων. Η συγκεκριμένη διάταξη των παρ.1 και 2 του άρθρου 33 ανατρέπει ξανά όλο το σύστημα των προσλήψεων στο Σώμα, επαναφέροντας λειτουργίες του παρελθόντος όπου η διαφάνεια και η αξιοκρατία αποτελούσαν άγνωστες λέξεις καθώς επίσης και στερεί το δικαίωμα στους συναδέλφους Λ/Φ χωρίς πτυχίο ΑΕΙ να μπορούν να μετέχουν στους διαγωνισμούς για την κατάταξη των Υ/Ξ. Οι αποσπασματικές παρεμβάσεις δεν πείθουν κανέναν για τις καλές του προθέσεις. Πρέπει επιτέλους να μπει μια τάξη. Η θέση μας γνωστή και χιλιοειπωμένη. Άμεση ίδρυση Ακαδημίας Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Εισαγωγή στελεχών μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Αναγνώριση πτυχίων. Κατ/ έτος προσλήψεις. Τομείς κατεύθυνσης. Κάλυψη ειδικοτήτων με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών. Επαγγελματική κατάρτιση.
Μόνο μέσω της εκπαίδευσης θα περάσουμε στο μέλλον. Όλα τα άλλα είναι απλώς μπαλώματα.
4) Ακόμη η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 14 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η κατάργηση της ατομικής ερασιτεχνικής άδειας αλιείας. Η διάταξη αυτή στερεί σημαντικά έσοδα για τον προϋπολογισμό, αποδυναμώνει τα ασφαλιστικά ταμεία ΜΤΝ-ΕΚΟΕΜΝ από πόρους της τάξης του 1.600.000 € ετησίως , αλλά και του ΝΑΤ με απώλειες περίπου 1.000.000 χωρίς να προβλέπονται αντίστοιχες ισοδύναμες εισφορές ή έσοδα. Και τέλος τέλος τα υπέρ τρίτων δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις εργοδοτικές εισφορές που θα έπρεπε το κράτος να καταβάλλει και δεν το πράττει. Σε ότι αφορά την εξοικονόμηση προσωπικού αυτό δεν στέκει ούτε ως δικαιολογία αφού για το σύνολο των γραφείων λεμβολογίων των Λιμενικών αρχών απασχολούνται περίπου 250 συνάδελφοι οι οποίοι και θα συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντα που έχουν ως αρμοδιότητα.
Παρ όλα αυτά υπάρχουν και θετικές ρυθμίσεις στο εν λόγω σ/ν τις οποίες στηρίξαμε από την αρχή της επεξεργασίας του (παραπέμπουμε στις ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας από 08/11/13 - 10/12/13 - 11/12/13) και στηρίζουμε μέχρι και σήμερα όπως :
• Η διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 33 για την αντιστοιχία του βαθμού του Λ/Φ με εκείνον των Ε.Δ. και Σ.Α. ώστε να καλύπτεται για τις μισθολογικές του προαγωγές. Αν και μιλάμε για τα αυτονόητα εντούτοις ούτε αυτά δεν έχουμε μέχρι σήμερα κατοχυρώσει θεσμικά.
• Η διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 33 για την καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης στους υπηρετούντες στα ΠΠΛΣ, με την επιφύλαξη της μη πρόβλεψης για την αναδρομική ισχύ της διάταξης από το 2008 όταν και σταμάτησε η εν λόγω καταβολή τους.
• Η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 33 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η μετάταξη στην υπηρεσία κατάστασης γραφείου και των δοκίμων Α/Ξ - Υ/Ξ - Λ/Φ των οποίων η φοίτηση στην αντίστοιχη Παραγωγική Σχολή διακόπτεται λόγω σωματικής ανικανότητας που προήλθε από νόσο, πάθηση ή τραύμα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και ένεκα αυτής.
• Η διάταξη της παρ.8 του άρθρου 33 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η ανάθεση καθηκόντων ανακριτικού υπαλλήλου και στους φέροντες τον βαθμό του Λιμενοφύλακα με προϋπηρεσία 3 ετών, αν και αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί με την αναβάθμιση της σχολής Λ/Φ όπως οι αντίστοιχες των ΕΔ και ΣΑ.
• Οι διατάξεις του άρθρου 37 για τα οδοιπορικά έξοδα του προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
• Οι διατάξεις του άρθρου 38 για τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών με την επιχειρησιακή υπαγωγή τους στις Περιφερειακές Διοικήσεις ΛΣ αντί για τα τοπικά Λιμεναρχεία και την αυτονομία του Σχολείου Ειδικών Αποστολών. Η συγκεκριμένη ρύθμιση θα μπορούσε σύμφωνα με δική μας πρόταση να ήταν ακόμη πιο προωθημένη με την απευθείας ένταξη τους στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΝΑ και την μετατροπή τους σε Μονάδες Ειδικών Αποστολών και αντίστοιχες Ομάδες Ειδικών Αποστολών υπαγόμενες στις Μ.Ε.Α. Πάγια θέση μας είναι η αναβάθμιση της λειτουργίας των ΚΕΑ , με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας τους μέσω της αναμόρφωσης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, της απαλλαγής τους από πάρεργα, την αρτιότερη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση , τον εφοδιασμό με κατάλληλα μέσα, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη επιχειρησιακή τους ικανότητα.
Επίσης ζητάμε με τροπολογίες τις οποίες σας καταθέτουμε μια σειρά ρυθμίσεων που βελτιώνουν υφιστάμενες αδικίες και παραλήψεις αλλά και βοηθούν να αποβληθούν χρόνιες παθογένειες που έχουν ταλαιπωρήσει και έχουν δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο Σώμα και τα στελέχη του.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το μείζον πρόβλημα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όπου παρά την τεράστια προσπάθεια που καταβλήθηκε για εξόφληση των οφειλόμενων δαπανών 2008-2013 εν τούτοις παραμένουμε υγειονομικά ανασφάλιστοι αφού κανένας ιατρικός και φαρμακευτικός σύλλογος δεν δέχεται τα βιβλιάρια μας, λόγω του συστήματος εκκαθάρισης των σχετικών δαπανών από την αρμόδια ΥΔΕ. Η μόνη λύση στο θέμα είναι η δημιουργία ελεγκτηρίου δαπανών εντός του Σώματος κατ΄ αντιστοιχία του ΥΕΘΑ, με τα στελέχη του οποίου έχουμε την ίδια ασφάλιση.
Με την αποδοχή των παραπάνω προτάσεων και θέσεων, είμαστε βέβαιοι ότι η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία θα τύχει της καθολικής αναγνώρισης των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ , θα δώσει στην πράξη περιεχόμενο σε πολλά από τα ανοιχτά μέτωπα και προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και γενικά θα έχει θετικό πρόσημο στην κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών λειτουργίας του Σώματος και των στελεχών του.
Τέλος πιστεύουμε ότι τόσο ο κ. ΥΝΑ όσο και όλες οι πτέρυγες της Βουλής αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες που καταβάλλουμε και το έργο που επιτελούμε παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, θα αποδεχτείτε την ουσία των όσων διατυπώσαμε και δεν θα διστάσετε να προχωρήσετε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και παρεμβάσεις που απαιτούνται, ώστε η Βουλή να ψηφίσει ένα νόμο που πραγματικά θα δίνει απαντήσεις και λύσεις ικανές να κάνουν την διαφορά.
Άλλωστε είναι γνωστό από το παρελθόν ότι το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ έχει πολλές φορές ενώσει όλες τις πτέρυγες της Βουλής, ψηφίζοντας με διακομματική συμφωνία διατάξεις που το αφορούν.-
Κυρίες και κύριοι βουλευτές
Καταρχήν θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για την δυνατότητα που μας δίνεται σήμερα να βρεθούμε ενώπιον σας και να εκφράσουμε τις θέσεις, τις σκέψεις και τις απόψεις μας αναφορικά με το σ/ν για τα Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις.
Πιο συγκεκριμένα ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος θα σταθούμε στα άρθρα εκείνα του νομοσχεδίου που αφορούν το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ καθώς επίσης και για μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν τα στελέχη του και αναζητούν λύσεις μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων.
Είναι γεγονός ότι αρχικά στο σ/ν υπήρχαν σωρεία δυσμενών διατάξεων για το προσωπικό, οι οποίες εάν παρέμεναν θα αποτελούσαν ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του Σώματος, όπως συγκεκριμένα είχα αναφέρει στον κ. ΥΝΑ κατά την διαδικασία της σχετικής διαβούλευσης.
Μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις μαζί του καταφέραμε να πείσουμε για το δίκαιο των θέσεων μας, με αποτέλεσμα να απαλειφθούν πολλές εξ αυτών.
Παρά ταύτα υπάρχουν ακόμη διατάξεις που εγείρουν προβληματισμό και ερωτηματικά όπως:
1) Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 26 με την οποία: α) εξαιρούνται από την διαδικασία του συστήματος των μεταθέσεων, όπως αυτές προβλέπονται από σχετικό Π.Δ, όλοι οι Αξιωματικοί από τον βαθμό του Πλωτάρχη και πάνω δηλ. ακυρώνεται στην πράξη όλη η φιλοσοφία της συλλογής μορίων για μετάθεση στελέχους στον τόπο επιλογής του και β) δίνει το δικαίωμα επιλογής και τελικής υπογραφής στις μεταθέσεις των Α/Ξ στον Υπουργό ακυρώνοντας έτσι την θεσμική λειτουργία του Αρχηγείου.
2) Η διάταξη του άρθρου 36 με την οποία θεσπίζεται μέγιστος χρόνος παραμονής τα 3 έτη για τους προϊσταμένους Υπηρεσιών και Λιμενικών αρχών, ανεξάρτητα της καταλληλότητας τους ή μη, ή εάν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για την συγκεκριμένη θέση. Ο περιορισμός αυτός είναι άτοπος από την στιγμή που οι σχετικές μεταθέσεις για τους προϊσταμένους υπηρεσιών και λιμενικών αρχών γίνονται με απόφαση του Αρχηγού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ χωρίς την διαδικασία των αντικειμενικών κριτηρίων του ΠΔ Μεταθέσεων, άρα έχει την αποκλειστική ευθύνη να κρίνει την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα των εν λόγω στελεχών καθώς και να αξιολογήσει τον χρόνο παραμονής τους.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις πέραν των όσων προαναφέραμε δεν έχουν θέση στο συγκεκριμένο σ/ν, αφού για τα θέματα αυτά έχει συγκροτηθεί με εντολή υπουργού και απόφαση Αρχηγού ομάδα εργασίας με καταληκτική ημερομηνία 30-04-14 την οποία και δεν θα πρέπει να την ακυρώσουμε με τετελεσμένα. Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε ότι θα πρέπει να σεβόμαστε τα συλλογικά όργανα και να τα αφήνουμε να κάνουν την δουλειά τους. Άλλωστε εάν θέλουμε να συζητήσουμε για τις μεταθέσεις θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν οι καταγγελίες μας για αυθαίρετη εφαρμογή της διαδι κασίας των αποσπάσεων καθώς και για το ότι είμαστε ένα μήνα πριν από τις ετήσιες τακτικές μεταθέσεις χωρίς να έχουν υλοποιηθεί ακόμη οι περσινές.
3) ‘Άλλο ζήτημα που προκύπτει από το σ/ν είναι η για μια ακόμη φορά αλλαγή του τρόπου προσλήψεων. Η συγκεκριμένη διάταξη των παρ.1 και 2 του άρθρου 33 ανατρέπει ξανά όλο το σύστημα των προσλήψεων στο Σώμα, επαναφέροντας λειτουργίες του παρελθόντος όπου η διαφάνεια και η αξιοκρατία αποτελούσαν άγνωστες λέξεις καθώς επίσης και στερεί το δικαίωμα στους συναδέλφους Λ/Φ χωρίς πτυχίο ΑΕΙ να μπορούν να μετέχουν στους διαγωνισμούς για την κατάταξη των Υ/Ξ. Οι αποσπασματικές παρεμβάσεις δεν πείθουν κανέναν για τις καλές του προθέσεις. Πρέπει επιτέλους να μπει μια τάξη. Η θέση μας γνωστή και χιλιοειπωμένη. Άμεση ίδρυση Ακαδημίας Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Εισαγωγή στελεχών μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Αναγνώριση πτυχίων. Κατ/ έτος προσλήψεις. Τομείς κατεύθυνσης. Κάλυψη ειδικοτήτων με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών. Επαγγελματική κατάρτιση.
Μόνο μέσω της εκπαίδευσης θα περάσουμε στο μέλλον. Όλα τα άλλα είναι απλώς μπαλώματα.
4) Ακόμη η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 14 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η κατάργηση της ατομικής ερασιτεχνικής άδειας αλιείας. Η διάταξη αυτή στερεί σημαντικά έσοδα για τον προϋπολογισμό, αποδυναμώνει τα ασφαλιστικά ταμεία ΜΤΝ-ΕΚΟΕΜΝ από πόρους της τάξης του 1.600.000 € ετησίως , αλλά και του ΝΑΤ με απώλειες περίπου 1.000.000 χωρίς να προβλέπονται αντίστοιχες ισοδύναμες εισφορές ή έσοδα. Και τέλος τέλος τα υπέρ τρίτων δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις εργοδοτικές εισφορές που θα έπρεπε το κράτος να καταβάλλει και δεν το πράττει. Σε ότι αφορά την εξοικονόμηση προσωπικού αυτό δεν στέκει ούτε ως δικαιολογία αφού για το σύνολο των γραφείων λεμβολογίων των Λιμενικών αρχών απασχολούνται περίπου 250 συνάδελφοι οι οποίοι και θα συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντα που έχουν ως αρμοδιότητα.
Παρ όλα αυτά υπάρχουν και θετικές ρυθμίσεις στο εν λόγω σ/ν τις οποίες στηρίξαμε από την αρχή της επεξεργασίας του (παραπέμπουμε στις ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας από 08/11/13 - 10/12/13 - 11/12/13) και στηρίζουμε μέχρι και σήμερα όπως :
• Η διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 33 για την αντιστοιχία του βαθμού του Λ/Φ με εκείνον των Ε.Δ. και Σ.Α. ώστε να καλύπτεται για τις μισθολογικές του προαγωγές. Αν και μιλάμε για τα αυτονόητα εντούτοις ούτε αυτά δεν έχουμε μέχρι σήμερα κατοχυρώσει θεσμικά.
• Η διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 33 για την καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης στους υπηρετούντες στα ΠΠΛΣ, με την επιφύλαξη της μη πρόβλεψης για την αναδρομική ισχύ της διάταξης από το 2008 όταν και σταμάτησε η εν λόγω καταβολή τους.
• Η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 33 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η μετάταξη στην υπηρεσία κατάστασης γραφείου και των δοκίμων Α/Ξ - Υ/Ξ - Λ/Φ των οποίων η φοίτηση στην αντίστοιχη Παραγωγική Σχολή διακόπτεται λόγω σωματικής ανικανότητας που προήλθε από νόσο, πάθηση ή τραύμα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και ένεκα αυτής.
• Η διάταξη της παρ.8 του άρθρου 33 σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η ανάθεση καθηκόντων ανακριτικού υπαλλήλου και στους φέροντες τον βαθμό του Λιμενοφύλακα με προϋπηρεσία 3 ετών, αν και αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί με την αναβάθμιση της σχολής Λ/Φ όπως οι αντίστοιχες των ΕΔ και ΣΑ.
• Οι διατάξεις του άρθρου 37 για τα οδοιπορικά έξοδα του προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
• Οι διατάξεις του άρθρου 38 για τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών με την επιχειρησιακή υπαγωγή τους στις Περιφερειακές Διοικήσεις ΛΣ αντί για τα τοπικά Λιμεναρχεία και την αυτονομία του Σχολείου Ειδικών Αποστολών. Η συγκεκριμένη ρύθμιση θα μπορούσε σύμφωνα με δική μας πρόταση να ήταν ακόμη πιο προωθημένη με την απευθείας ένταξη τους στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΝΑ και την μετατροπή τους σε Μονάδες Ειδικών Αποστολών και αντίστοιχες Ομάδες Ειδικών Αποστολών υπαγόμενες στις Μ.Ε.Α. Πάγια θέση μας είναι η αναβάθμιση της λειτουργίας των ΚΕΑ , με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας τους μέσω της αναμόρφωσης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, της απαλλαγής τους από πάρεργα, την αρτιότερη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση , τον εφοδιασμό με κατάλληλα μέσα, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη επιχειρησιακή τους ικανότητα.
Επίσης ζητάμε με τροπολογίες τις οποίες σας καταθέτουμε μια σειρά ρυθμίσεων που βελτιώνουν υφιστάμενες αδικίες και παραλήψεις αλλά και βοηθούν να αποβληθούν χρόνιες παθογένειες που έχουν ταλαιπωρήσει και έχουν δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο Σώμα και τα στελέχη του.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το μείζον πρόβλημα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όπου παρά την τεράστια προσπάθεια που καταβλήθηκε για εξόφληση των οφειλόμενων δαπανών 2008-2013 εν τούτοις παραμένουμε υγειονομικά ανασφάλιστοι αφού κανένας ιατρικός και φαρμακευτικός σύλλογος δεν δέχεται τα βιβλιάρια μας, λόγω του συστήματος εκκαθάρισης των σχετικών δαπανών από την αρμόδια ΥΔΕ. Η μόνη λύση στο θέμα είναι η δημιουργία ελεγκτηρίου δαπανών εντός του Σώματος κατ΄ αντιστοιχία του ΥΕΘΑ, με τα στελέχη του οποίου έχουμε την ίδια ασφάλιση.
Με την αποδοχή των παραπάνω προτάσεων και θέσεων, είμαστε βέβαιοι ότι η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία θα τύχει της καθολικής αναγνώρισης των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ , θα δώσει στην πράξη περιεχόμενο σε πολλά από τα ανοιχτά μέτωπα και προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και γενικά θα έχει θετικό πρόσημο στην κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών λειτουργίας του Σώματος και των στελεχών του.
Τέλος πιστεύουμε ότι τόσο ο κ. ΥΝΑ όσο και όλες οι πτέρυγες της Βουλής αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες που καταβάλλουμε και το έργο που επιτελούμε παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, θα αποδεχτείτε την ουσία των όσων διατυπώσαμε και δεν θα διστάσετε να προχωρήσετε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και παρεμβάσεις που απαιτούνται, ώστε η Βουλή να ψηφίσει ένα νόμο που πραγματικά θα δίνει απαντήσεις και λύσεις ικανές να κάνουν την διαφορά.
Άλλωστε είναι γνωστό από το παρελθόν ότι το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ έχει πολλές φορές ενώσει όλες τις πτέρυγες της Βουλής, ψηφίζοντας με διακομματική συμφωνία διατάξεις που το αφορούν.-