Με
αφορμή την πρόσφατη παράδοση τεσσάρων νέων περιπολικών σκαφών στο Λ.Σ. -
ΕΛ.ΑΚΤ.
αλλά και την προώθηση διαφόρων προγραμμάτων απόκτησης διαφόρων
νέων μέσων
και αναβάθμισης των υπαρχόντων του Σώματος, θα επιχειρήσουμε
εδώ μια όσο το
δυνατόν πληρέστερη (σίγουρα την περιεκτικότερη από
οποιαδήποτε άλλη) παρουσίαση των
πλωτών του μέσων.
Παράλληλα με τα
στοιχεία που ακολουθούν θα επιχειρήσουμε και την αποσαφήνιση διαφόρων
ανακριβειών που έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς, δεδομένου και του
γεγονότος ότι η ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά του στόλου των πλωτών
μέσων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ έχουν απασχολήσει ελάχιστα τον ειδικό Τύπο σε σχέση
π.χ. με τα ιπτάμενα μέσα του Σώματος. Φυσικά κάθε επιπλέον πληροφορία ή
διόρθωση από τους φίλους αναγνώστες είναι ευπρόσδεκτη.
Περιπολικά Ανοικτής Θαλάσσης
Sa'ar-4
(3)
Τα τρία σκάφη του τύπου αυτού είναι μεγαλύτερα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Η
σύμβαση για την προμήθειά τους υπεγράφη στις 19/11/2002. Τα δύο πρώτα,
ΛΣ 060
Φούρνοι και ΛΣ 070
Ρω, ναυπηγήθηκαν σε ισραηλινά
ναυπηγεία (Israel Shipyards Ltd) και παραδόθηκαν τον Δεκέμβριο του 2003
και τον Μάρτιο του 2004, αντίστοιχα. Το τρίτο, ΛΣ 080
Άγιος Ευστράτιος,
ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) και παραδόθηκε τον
Ιούνιο του 2004. Οι διαστάσεις των σκαφών αυτών είναι 58x7,62x2,65μ. και
το εκτόπισμά τους 400 τόνοι. Φέρουν 4 κύριες μηχανές MTU-16V-396TB94
και 4 ηλεκτρογεννήτριες Caterpillar, που κινούν ισάριθμους έλικες και
εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 34,5 κόμβων και αυτονομία 48 ωρών με
υπηρεσιακή ταχύτητα 28 κόμβων. Το πλήρωμά τους είναι 28μελές ενώ
διαθέτουν ενδιαιτήσεις και για 4 επιπλέον άτομα. Ο οπλισμός τους
απαρτίζεται από έναν πρωραίο πύργο OTO Breda με πυροβόλο των 30mm/70,
και από δύο βαρέα πολυβόλα των .50" σε τηλεχειριζόμενους σταθμούς
οπλισμούς στα πλευρά της υπερκατασκευής. Επίσης φέρουν 2 ραντάρ
έρευνας/ναυτιλίας και κάμερα IR, τα οποία ολοκληρώνονται στο σύστημα
μάχης ARGO, όπως και τερματικό δορυφορικών επικοινωνιών INMARSAT-B.
- Vosper Europatrol-250 Mk.1 (1)
Το εν λόγω σκάφος, σχεδίασης της βρετανικής Vosper, παραγγέλθηκε τον
Ιούλιο του 1993 και παραδόθηκε στο ΣΔΟΕ τον Νοέμβριο του 1994 ως Α/Λ 50.
Το 2002 παραχωρήθηκε στο Λιμενικό Σώμα μετονομαζόμενο σε ΛΣ 050
Αρκοί.
Ήδη από τότε υπέφερε από σοβαρά τεχνικά προβλήματα εξαιτίας της
αδυναμίας του ΣΔΟΕ να το εκμεταλλευτεί πλήρως και να το συντηρήσει
επαρκώς, με αποτέλεσμα η χρήση του να είναι εξαιρετικά περιορισμένη και
να παραμένει σε ακινησία για μεγάλα διαστήματα. Μόλις πρόσφατα
δρομολογήθηκε μια σειρά προγραμμάτων για την πλήρη επισκευή και
αναβάθμισή του ώστε να επανέλθει σε κανονική επιχειρησιακή χρήση. Οι
διαστάσεις του σκάφους είναι 47,3x7,5x2,4μ. και το εκτόπισμά του 255
τόνοι. Φέρει 3 κύριες μηχανές GEC/Paxman Valenta-16CM και 3
ηλεκτρογεννήτριες Caterpillar που κινούν ισάριθμους έλικες και
εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 40 κόμβων και αυτονομία 45 ωρών με
υπηρεσιακή ταχύτητα 32 κόμβων. Το πλήρωμά του είναι 21μελές. Στην πλώρη
φέρει έστορα για πυροβόλο των 20mm (οι προδιαγραφές επιτρέπουν την
εγκατάσταση πύργου με πυροβόλο έως και 40mm), ενώ ο λοιπός εξοπλισμός
του απαρτίζεται από 2 ραντάρ έρευνας/ναυτιλίας Decca και τερματικό
δορυφορικών επικοινωνιών INMARSAT-B.
-Abeking & Rasmussen (6)
Tην περίοδο 1977-1978 ναυπηγήθηκαν στη χώρα μας (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά)
συνολικά 10 τέτοια σκάφη, εκ των οποίων 3 για το ΠΝ (κλάση
Δήλος),
3 για το ΣΔΟΕ και 4 για το ΛΣ (ΛΣ 010, 020, 030, 040). Το 2002 τα 3
σκάφη του ΣΔΟΕ παραχωρήθηκαν στο ΛΣ αλλά μόνο τα 2 εξ αυτών ήταν
αξιόπλοα και εντάχθηκαν τελικά σε υπηρεσία ως ΛΣ 015 και 025 (διέφεραν
από 4 ήδη υπάρχοντα μόνο ως προς τη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος της
υπερκατασκευής). Οι διαστάσεις των σκαφών είναι 29x5x1,7μ. και το
εκτόπισμά τους 86 τόνοι. Φέρουν 2 μηχανές MTU-12V-331 που εξασφαλίζουν
μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων και εμβέλεια 1.600 ν.μ. με 24 κόμβους. Το
πλήρωμα είναι 15μελές. Ο οπλισμός των σκαφών αποτελείται από δύο έστορες
(με ασπίδιο) για πυροβόλα των 20mm και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός από
ένα ραντάρ έρευνας/ναυτιλίας Decca και ένα δεύτερο ραντάρ ναυτιλίας
πολιτικού τύπου.
Ναυαγοσωστικά και Αντιρρυπαντικά Σκάφη
Ναυαγοσωστικό σκάφος σχεδίασης Halmatic του ομίλου Vosper. Αποκτήθηκε το
1992 και φέρει κωδικό Ν/Γ 510. Είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από
GRP και έχει την ιδιότητα να επανέρχεται σε "όρθια" θέση ακόμη και αν
ανατραπεί. Οι διαστάσεις του είναι 16x5,2x1,5μ. και το εκτόπισμά του 33
τόνοι. Φέρει δύο κινητήρες Caterpillar-3408ΤΑ που του εξασφαλίζουν
μέγιστη ταχύτητα 18,5 κόμβων και εμβέλεια 250 ν.μ. Φέρει εξοπλισμό
διάσωσης και πυρόσβεσης και ένα ραντάρ ναυτιλίας, ενώ το πλήρωμά του
είναι 6μελές. Αποτελεί δωρεά ιδιωτών.
Εξέλιξη του προαναφερθέντος τύπου με 10 σκάφη (Ν/Γ 511-520) να
ναυπηγούνται στην Ελλάδα από την ΜοtoMarine και τις παραδόσεις τους να
ολοκληρώνονται το 1999. Οι διαστάσεις του είναι 17,93x5,22x1,45μ. και το
εκτόπισμά του 37 τόνοι.
Φέρει δύο κινητήρες ΜΑΝ που του εξασφαλίζουν μέγιστη
ταχύτητα 20+ κόμβων και εμβέλεια 250 ν.μ. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του
είναι κοινά με του Ν/Γ 510.
Πέντε σκάφη (ΛΣ 413-417) αυτού του τύπου υπηρετούν με το ΛΣ από το 1994,
όντας επιφορτισμένα με την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης. Το
δικαίωμα προαίρεσης για την απόκτηση άλλων τεσσάρων τέτοιων σκαφών, δεν
ασκήθηκε. Αποτελούν σχεδίαση της ισπανικής εταιρείας Astilleros Gondan
και ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα από την Motomarine. Οι διαστάσεις τους
είναι 29,1x6,2x3,2μ., ενώ το εκτόπισμά τους είναι 240 τόνοι . Φέρουν δύο
κινητήρες Caterpillar-3512STD που αποδίδουν μέγιστη ταχύτητά 12 κόμβων.
Το πλήρωμά τους είναι 12μελές.
Ίδιου ρόλου με τα προαναφερθέντα LMPA-29. Είναι σκάφη (ΛΣ 418-421) τύπου
καταμαράν σχεδίασης της εταιρείας Desmi τα οποία αποκτήθηκαν το 1999.
Έχουν 19x6x2,5μ. και το εκτόπισμά τους 85 τόνοι. Φέρουν δύο κινητήρες
diesel που τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 9 κόμβων και εμβέλεια 500
μιλίων.
Παράκτια Περιπολικά
Τουλάχιστον τρία σκάφη του τύπου αυτού παραχωρήθηκαν το 2002 στο ΛΣ από
το ΣΔΟΕ στο οποίο άνηκαν έως τότε. Ναυπηγήθηκαν από την ελληνική
εταιρεία Motomarine και σήμερα υπηρετούν σε νησιά του Ανατολικού
Αιγαίου, με κωδικούς ΛΣ 192-194. Οι διαστάσεις τους είναι
19,2x4,71x0,91μ. και το εκτόπισμά 27 τόνων. Φέρουν δύο κινητήρες
MTU-12V-2000M91 που τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων και
αυτονομία 340 ν.μ. Διαθέτουν ένα ραντάρ ναυτιλίας και δύο έστορες με
ασπίδιο, για την τοποθέτηση βαρέος πολυβόλου των .50" ή πυροβόλου των
20mm.
- Lambro-57 Panther Mk.II (16)
Την περίοδο 2002-2003 παραδόθηκαν 16 συνολικά σκάφη αυτού του τύπου (με
κωδικούς ΛΣ 601-617), ναυπηγηθέντα από την ελληνική εταιρεία Motomarine.
Οι διαστάσεις τους είναι 19,2x4,71x0,91μ. και το εκτόπισμά τους 27
τόνοι, ενώ διαθέτουν δύο κινητήρες MTU-12V-2000M91 που τους προσδίδουν
μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων και αυτονομία 340 ν.μ. Φέρουν έστορα για την
τοποθέτηση βαρέος πολυβόλου των .50" και διαθέτουν επίσης ραντάρ
ναυτιλίας αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα ECDIS για την αποστολή και
λήψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο. Τα 8 εξ αυτών μάλιστα διαθέτουν
επιπλέον βελτιώσεις (θωράκιση "επιπέδου 3", προσθαφαιρούμενο ασπίδιο
στον έστορα του πολυβόλου, κάμερα IR) που τους προσδίδουν αυξημένες
επιχειρησιακές ικανότητες.
- Lambro-57 Panther Mk.I (19)
Παραδόθηκαν από την Motomarine την περίοδο 1998-1999 και φέρουν κωδικούς
ΛΣ 137-151 και 169-172. Οι διαστάσεις τους είναι 18,2x4,68x0,92 και το
εκτόπισμά τους 28 τόνοι. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 44 κόμβων και
εμβέλεια 250 ν.μ. χάρη στους δύο κινητήρες ΜTU που διαθέτουν. Φέρουν
έστορα για βαρύ πολυβόλο των .50" και ραντάρ ναυτιλίας.
Τα σκάφη αυτά παραδόθηκαν από τη Motomarine την περίοδο 1992-1994 (με
κωδικούς ΛΣ 114-121 και 124-126 αποτελώντας τα πρώτα πραγματικά σύγχρονα
σκάφη καταδίωξης που αποκτούσε του Λ.Σ. Για αρκετό καιρό ένα εκ των
σκαφών αυτών είχε τεθεί εκτός υπηρεσίας λόγω σοβαρής βλάβης, αλλά πλέον
πιστεύεται πως αυτή έχει αποκατασταθεί. Οι διαστάσεις τους είναι
16,8x4,68x1,42 και το εκτόπισμά τους 21 τόνοι. Φέρουν δύο κινητήρες ΜΑΝ
που τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 33 κόμβων και εμβέλεια 300 ν.μ.
Επίσης διαθέτουν ραντάρ ναυτιλίας και έστορα για βαρύ πολυβόλο των .50"
επί περιστρεφόμενης δακτυλιοειδούς βάσης με ασπίδιο (το όλο σύστημα
αποτελεί σχεδίαση στελέχους του Λ.Σ.).
- Olympic D-44/45/45M και D-65/74 (;)
Σε υπηρεσία παραμένει και ένας αδιευκρίνιστος αριθμός παλαιότερων σκαφών
Olympic D-44/45/45M και D-65/74. Αυτά άρχισαν να εισέρχονται σε
υπηρεσία το 1973 αλλά πλέον έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από
νεώτερες σχεδιάσεις. Πολλά έχουν ήδη αποσυρθεί και εκποιηθεί μέσω του
ΟΔΔΥ, ενώ όσα απομένουν σε υπηρεσία καλύπτουν δευτερεύουσες ανάγκες.
Φέρουν κωδικούς ΛΣ 1xx. Τα D-44 είναι μήκους 13,4μ. και εκτοπίσματος 25
τόνων, ενώ τα D-45/45M έχουν το ίδιο εκτόπισμα και μήκος 13,9μ. Τα
μεγαλύτερα D-65/74 έχουν μήκος 22,5μ. και εκτόπισμα περί του 30 τόνους.
Σκάφη Ειδικών Αποστολών
Ταχύπλοα σκάφη (γνωστά ως "πύραυλοι") της σουηδικής εταιρείας
Dockstavarvet. Παρελήφθησαν το 1999 και φέρουν κωδικούς ΛΣ 134-136.
Αξιοποιούνται από τα ΚΕΑ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας, ενώ την περίοδο ων
Ο.Α. 2004 βρέθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά. Οι διαστάσεις είναι
16,6x3,8x0,8μ. και έχουν εκτόπισμα 18,5 τόνων. Διαθέτουν εμπρόσθιο
καταπέλτη και ο οπλισμός του αποτελείται από ζεύγος δίδυμων ανασυρόμενων
βαρέων πολυβόλων των .50" επί τηλεχειριζόμενου σταθμού και ένα έστορα
για πολυβόλο των 7,62mm επί δακτυλιοειδούς βάσης. Τα σκάφη αυτά είναι
θωρακισμένα ("Επίπεδο 4") και διαθέτουν δύο κινητήρες Volvo Tamd-163 που
τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβων. Έχουν 3μιλές πλήρωμα και
μπορούν να μεταφέρουν άλλα 10 άτομα σε ειδικά καθίσματα, ενώ ο
εξοπλισμός τους περιλαμβάνει και ένα ραντάρ ναυτιλίας.
Ταχύπλοα σκάφη (γνωστά ως "σφήνες") σχεδίασης της ιταλικής Fabio Buzzi,
τα οποία παραδόθηκαν την περίοδο 1997-1999, αποτελώντας δωρεές. Τα
Mil-38 φέρουν κωδικούς ΛΣ 129-130 και έχουν μήκος 11,58μ. ενώ τα Mil-40
είναι μήκους 12,19μ. και φέρουν κωδικούς ΛΣ 132-133. Αμφότεροι οι τύποι
έχουν εκτόπισμα 7 τόνων, ενώ μπορούν να αναπτύξουν μέγιστη ταχύτητα
50-55 κόμβων χάρη στους δύο εσωλέμβιους κινητήρες που διαθέτουν οι
οποίοι καταλήγουν σε υδροπροωθητές. Φέρουν έναν κεντρικά τοποθετημένο
έστορα για βαρύ πολυβόλο των .50" και δύο πλευρικούς για πολυβόλα των
7,62mm, ενώ ο εξοπλισμός τους συμπληρώνεται από ένα ραντάρ ναυτιλίας.
Σημειώνεται πως τα δύο Mil-38 για μικρό χρονικό διάστημα είχαν δοθεί στη
ΜΥΑ αλλά σήμερα υπηρετούν σε ΚΕΑ Κω και Χίου. Αντίστοιχα τα δύο Mil-40
(ένα εκ των οποίων -το ΛΣ 132- φέρει την ονομασία
Μαρίνος Ζαμπάτης) υπηρετούν στα ΚΕΑ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας.
- Magna Onda/Super Onda (4)
Δύο σκάφη της κάθε έκδοσης παραδόθηκαν στο ΛΣ το 1987. Σήμερα υπηρετούν
σε ΚΕΑ νησιών του Αιγαίου. Έχουν μήκος 11,7μ. και 8,6μ. και εκτόπισμα
5,4 και 2,8 τόνων αντίστοιχα. Φέρουν δύο εσωλέμβιους κινητήρες που τους
επιτρέπουν ταχύτητες έως και 52 κόμβων.
Ταχύπλοα σκάφη της εταιρείας Boston Whaler, τα οποία απετέλεσαν δωρεά
της Αμερικανικής Ακτοφυλακής προς τη χώρα μας το 2004. Έκτοτε υπηρετούν
με το ΚΕΑ Πειραιά, με κωδικούς ΛΣ 798-800. Έχουν μήκος 8,34μ. και πλάτος
2,84μ. ενώ το εκτόπισμά τους είναι 3 τόνοι. Φέρουν δύο εξωλέμβιους
κινητήρες Mercury και είναι εξοπλισμένα με έναν κεντρικά τοποθετημένο
έστορα για βαρύ πολυβόλο των .50" και
δύο πλευρικούς για πολυβόλα των 7,62mm. Ο εξοπλισμός τους
συμπληρώνεται από ένα ραντάρ ναυτιλίας.
Και αυτό το ταχύπλοο αποτελεί δωρεά της Αμερικανικής Ακτοφυλακής εν όψει
τότ των Ο.Α. 2004. Υπηρετεί με την ΜΥΑ και φέρει κωδικό ΛΣ 797. Για το
συγκεκριμένο σκάφος δεν είναι γνωστά περισσότερα στοιχεία.
Μία ακόμη δωρεά των ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο σκάφος υπηρετεί επίσης με την
ΜΥΑ αλλά δεν φέρει κανέναν ευδιάκριτο κωδικό ή κάποιο άλλο διακριτικό.
Περισσότερα για αυτό μπορείτε να βρείτε εδώ
http://hellarmforces2010.blogspot.gr/2013/08/quiz-no2-halter-hsb.html
Σκάφη RIB/RHIB (άνω των 9μ.)
- Mostro Top Gun 864 και 964 (19)
Τα σκάφη αυτά παραδόθηκαν την περίοδο 1992 και το 1997, φέροντας
κωδικούς ΛΣ 2xx, και έχοντας διαστάσεις 9,3x3,3 και 9,9x3,3 και
εκτόπισμα 1,4 και 1,6 τόνους αντίστοιχα. Στο κέντρο του σκάφους
διαθέτουν μεταλλικό δακτύλιο για ασφαλή χειρισμό φορητού οπλισμού, ενώ
την κίνησή τους εξασφαλίζουν δύο εξωλέμβιοι κινητήρες Mercury των 300
ίππων που τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 40 κόμβων. Σε ένα τέτοιο
σκάφος επέβαινε και ο αείμνηστος λιμενοφύλακας Μαρίνος Ζαμπάτης κατά την
μοιραία συμπλοκή με Αλβανούς κακοποιούς που του στέρησε τη ζωή.
Πιθανότατα βρίσκονται σε υπηρεσία 11 Τοp Gun 864 και 8 Top Gun 964.
Τα δύο αυτά σκάφη, σχεδίασης και κατασκευής της ολλανδικής Madera,
βρίσκονται υπό παράδοση και αποτελούν δωρεά της Ένωσης Ελλήνων
Εφοπλιστών στην ΜΥΑ. Οι διαστάσεις τους είναι 12,5x3,45x0,78μ. Πέραν του
διμελούς τους πληρώματος μπορούν να μεταφέρουν 10-12μελή ομάδα σε
καθίσματα απορρόφησης κραδασμών. Διαθέτουν έναν πρωραίο έστορα για βαρύ
πολυβόλο των .50" και δύο πλευρικούς για πολυβόλα των 7,62mm. Ο
εξοπλισμός τους συμπληρώνεται από ένα ραντάρ και άλλα σύγχρονα συστήματα
επικοινωνιών και ναυτιλίας. Δύο εσω-εξωλέμβιοι κινητήρες των 370 ίππων
τους εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 49 κόμβων. Σημειώνεται πως τα σκάφη
αυτά είναι στρατιωτικών προδιαγραφών και η σχεδίασή τους προβλέπει ακόμη
και την δυνατότητα ρίψης τους με αλεξίπτωτο.
Μικρός αριθμός τέτοιων σκαφών αποκτήθηκε λίγο πριν του Ο.Α. 2004
αποκλειστικά για τις ανάγκες μεταφοράς ομάδων εφόδου της ΜΥΑ. Δεν φέρουν
κωδικό ή κάποιο άλλο εμφανές διακριτικό, παρά μόνο το έμβλημα της
Μονάδας (κάποια από αυτά). Διαθέτουν δύο εξωλέμβιους κινητήρες Mercury
και ένα ραντάρ ναυτιλίας.
- Oceanic 9000 Stealth (18)
Αποκτήθηκαν την περίοδο 1998-1999 και φέρουν κωδικούς ΛΣ 3xx. Έχουν
μήκος 9x3,3x0,55μ., ενώ το εκτόπισμά τους είναι 2 τόνοι. Διαθέτουν δύο
εξωλέμβιους κινητήρες Mercury των 300 ίππων και ένα ραντάρ ναυτιλίας.
Σύμφωνα με άλλες πηγές είναι 13. Αποκτήθηκαν το 2001 και φέρουν
κωδικούς ΛΣ 3xx. Έχουν ημίκλειστη καμπίνα και το μήκος τους είναι
10,25μ. Διαθέτουν δύο εσωλέμβιους κινητήρες των 350 ίππων που τους
επιτρέπει μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων. Ο εξοπλισμός τους συμπληρώνεται
από ένα ραντάρ ναυτιλίας και ένα έστορα για τοποθέτηση πολυβόλου των
7,62mm στη πλώρη.
- Magna 110 Hurricane Mk.I/II (3+)
Πρόσφατα παραδόθηκαν δύο τέτοια σκάφη (περισσότερα μπορείτε να δείτε
εδώ: http://hellarmforces2010.blogspot.gr/2013/12/blog-post_13.html) της
βελτιωμένης έκδοσης Mk.IIμε κωδικούς ΛΣ 1002-1003. Οι διαστάσεις τους
είναι 10,8x3,22x0,7μ. και φέρουν ημίκλειστη καμπίνα. Διαθέτουν δύο
εξωλέμβιους κινητήρες Yamaha (στα Mk.II) ή Mercury (στα Mk.I) των 350
ίππων που τους προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα άνω των 60 κόμβων και
εμβέλεια 250 ν.μ. Στην πλώρη των σκαφών υπάρχει έστορας για την
τοποθέτηση πολυβόλου των 7,62mm ενώ φέρεται και ραντάρ ναυτιλίας. Προ
δεκαετίας περίπου το Λ.Σ. είχε αποκτήσει πρόσθετο αριθμό σκαφών του
τύπου (κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα από τη Motomarine), ανάμεσα στα οποία
ξεχωρίζει εκείνο που υπηρετεί στο Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, λόγω του
ιδιαίτερου χρωματισμού του (γκρι-πορτοκαλί) και της απουσίας
διακριτικών.
Τα δύο αυτα σκάφη (ΛΣ 1003-1004) παραδόθηκαν πρόσφατα, μαζί με τα δύο
Magna 110. Έχουν μήκος 9μ. και κινούνται με δύο εξωλέμβιους κινητήρες
Mercury των 300 ίππων που τους προσδίδουν μέγιστη εμβέλεια 250 ν.μ. Στο
μέσο του σκάφους φέρουν έστορα για τοποθέτηση πολυβόλου των 7,62mm, ενώ ο
εξοπλισμός τους συμπληρώνεται από ένα ραντάρ ναυτιλίας.
Λοιπά Πλωτά Μέσα
Πέραν των προαναφερθέντων το Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. διαθέτει και μια πλειάδα
άλλων σκαφών διαφόρων κατηγοριών (μικρά σκάφη RIB 5-8μ., μικρά
πολυεστερικά ταχύπλοα, απλές λέμβους και ακάτους ξύλινου ή πλαστικού
σκάφους, βοηθητικά πλοιάρια πολλαπλών ρόλων κλπ.) και τύπων. Η πολυτυπία
πηγάζει τόσο από την διαφορετική προέλευση των σκαφών αυτών (δωρεές και
παραχωρήσεις, κατασχέσεις, μικρές αγορές για την κάλυψη συγκεκριμένων
αναγκών). Ενδεικτικά, κάποια σκάφη που προηγουμένως άνηκαν στο ΣΔΟΕ
παραχωρήθηκαν στο Λ.Σ. την περίοδο 2002-2003, ενώ αμέσως μετά τους
Ο.Α.2004 ένας μεγάλος αριθμός σκαφών RIB που είχαν αποκτηθεί για τις
διάφορες ανάγκες υποστήριξης των Αγώνων πέρασε επίσης στην ιδιοκτησία
του Σώματος επιτρέποντας την αντικατάσταση παλαιότερων τύπων. Μια άλλη
περίπτωση ήταν η δωρεά ενός σκάφους RHIB κλειστής καμπίνας στο
Λιμεναρχείο Κάσου από το Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος" το 1999. Πιο ιδιαίτερη
ήταν η περίπτωση της της περίφημης θαλαμηγού
Therapin, που μετά
την κατάσχεσή της το 2001, υπηρέτησε για λίγα χρόνια στο Σώμα ως
περιπολικό. Τέλος το Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. διαθέτει ένα μικρό ιστιοπλοϊκό
σκάφος τύπου IOR το οποίο εκπρόσωποι το Σώμα συμμετέχοντας σε πολλούς
αγώνες και αποσπώντας αρκετές διακρίσεις.
hellarmforces