ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
ΠΕΙΡΑΙΑ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Η
Κυβέρνηση συνεχίζει, παράλληλα με τη συνολική αντιλαϊκή πολιτική, τις
διαδικασίες για πλήρη ιδιωτικοποίηση στρατηγικών τομέων της οικονομίας και
δημόσιων κερδοφόρων οργανισμών. Χρόνια τώρα και μεθοδικά έχει μπει στο στόχαστρο
και επιχειρείται να περάσει πλήρως σε ιδιώτες το λιμάνι του Πειραιά. Τα πρώτα βήματα έγιναν το 2003
με τη μετοχοποίηση του 25% ΟΛΠ και συνεχίστηκε με το ξεπούλημα του ΣΕΜΠΟ στην
COSCO.
Σήμερα, μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης, και με
βασικό εργαλείο το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθούν να ξεπουλήσουν με διάφορους τρόπους το
σύνολο του ΟΛΠ. Είτε μέσω του περιβόητου «φιλικού διακανονισμού» με την
COSCO, είτε με την πώληση σε
έναν ιδιώτη του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, είτε με περαιτέρω παραχωρήσεις
δραστηριοτήτων του ΟΛΠ, ο στόχος είναι η αποστέρηση κερδών για το δημόσιο, η
αλλοτρίωση του λιμανιού από την πόλη και τους κατοίκους της και η προώθηση
ευέλικτων και αντεργατικών μορφών απασχόλησης που εφαρμόζονται στο τέρμιναλ της
COSCO.
Οι
εργαζόμενοι στα λιμάνια υπερασπίζονται το δημόσιο
χαρακτήρα και έλεγχο των λιμανιών και αντιστέκονται στις νεοφιλελεύθερες
πολιτικές που προωθούνται τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες στην Ευρωπαϊκή
Ένωση. Συντονίζονται και οργανώνονται με τους συναδέλφους από άλλα λιμάνια της
Ευρώπης ενάντια στις προωθούμενες πολιτικές «απελευθέρωσης» λιμενικών υπηρεσιών
και εκχώρησης δημοσίων λειτουργιών σε ιδιώτες.
Η
υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, των σταθερών εργασιακών σχέσεων, των
εργασιακών δικαιωμάτων και ελευθεριών στα λιμάνια χρειάζεται να έχουν τη στήριξη
και άλλων κλάδων εργαζομένων αλλά και της τοπικής
κοινωνίας.
Καλούμε τους εργαζόμενους και τα Σωματεία μέλη μας να
συσπειρωθούν και να δώσουν απάντηση στην Κυβέρνηση και τους συμμάχους της, να ανατρέψουν την αντιλαϊκή πολιτική των
αναδιαρθρώσεων που αυτή υπηρετεί.
Τα
λιμάνια έχουν τεράστια σημασία για την οικονομία μας, για την τοπική κοινωνία και
συνδέονται άμεσα με την αμυντική ικανότητα
της Χώρας λόγω γεωστρατηγικής της θέση. Τα λιμάνια είναι σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα των
μεταφορών και μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης για το Δημόσιο
που θα έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση και εξυπηρέτηση τοπικών κοινωνικών και
λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των ιδιωτών «επενδυτών» και του
κεφαλαίου.
Καλούμε τους εργαζόμενους να απαντήσουν ενωμένα στις
προσπάθειες της Κυβέρνησης για ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά και να
παλέψουμε για το δημόσιο χαρακτήρα όλων των λιμανιών που θα υπηρετούν τις
ανάγκες του Λαού συνολικά της Χώρας.