http://www.e-nautilia.gr
αναδημοσίευση
Η Πανελλήνια Ενωση Πλοηγών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωσή για τις
συνθήκες του ατυχήματος του ''MSC Magnifica'' στο λιμάνι του Πειραιά.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Στις 20-11-2013 και περί ώρα 6.30’ π.μ. το κρουαζιερόπλοιο MAGNIFICA της εταιρίας MSC κατά τον κατάπλου του στον Πειραιά, προσέκρουσε στον ερυθρό φανό του βορείου λιμενοβραχίονα του κεντρικού λιμένα. Κατά τον συγκεκριμένο χρόνο επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες δεν επέτρεπαν την επιβίβαση πλοηγού στο πλοίο από το προκαθορισμένο για την επιβίβαση σημείο (περίπου 1,5 μίλι νοτιοδυτικά της εισόδου του λιμένα).
Ενημερώθηκε από τον Πλοηγικό Σταθμό ο πλοίαρχος του πλοίου και ο συντονιστής θαλάσσιας κυκλοφορίας λιμένα Πειραιά περί της αντικειμενικής αδυναμίας επιβίβασης του πλοηγού και ο πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι χωρίς πλοηγό και να επιβιβάσει αυτόν όταν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες.
Όταν τελικά επιβιβάστηκε ο πλοηγός στο πλοίο, αυτό ήταν ήδη σε κατεύθυνση πρόσκρουσης .
Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του πλοηγού να αποφευχθεί η πρόσκρουση, δεν κατέστη δυνατό, λόγω των συνθηκών που είχαν ήδη δημιουργηθεί από τις μέχρι εκείνη τη στιγμή κινήσεις του πλοίου.
Το γεγονός αυτό, παρότι ευτυχώς δεν προκλήθηκε τραυματισμός ούτε ρύπανση, πρέπει να προβληματίσει όλους όσους επιθυμούν ή επιδιώκουν την υποβάθμιση του ρόλου των πλοηγών. Για μία ακόμη φορά γίνεται φανερή η αναγκαιότητα παρουσίας των πλοηγών επί των πλοίων κατά την κίνηση τους στους λιμένες και η καθοριστική συμβολή τους στην ασφάλεια των λιμένων.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Στις 20-11-2013 και περί ώρα 6.30’ π.μ. το κρουαζιερόπλοιο MAGNIFICA της εταιρίας MSC κατά τον κατάπλου του στον Πειραιά, προσέκρουσε στον ερυθρό φανό του βορείου λιμενοβραχίονα του κεντρικού λιμένα. Κατά τον συγκεκριμένο χρόνο επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες δεν επέτρεπαν την επιβίβαση πλοηγού στο πλοίο από το προκαθορισμένο για την επιβίβαση σημείο (περίπου 1,5 μίλι νοτιοδυτικά της εισόδου του λιμένα).
Ενημερώθηκε από τον Πλοηγικό Σταθμό ο πλοίαρχος του πλοίου και ο συντονιστής θαλάσσιας κυκλοφορίας λιμένα Πειραιά περί της αντικειμενικής αδυναμίας επιβίβασης του πλοηγού και ο πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι χωρίς πλοηγό και να επιβιβάσει αυτόν όταν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες.
Όταν τελικά επιβιβάστηκε ο πλοηγός στο πλοίο, αυτό ήταν ήδη σε κατεύθυνση πρόσκρουσης .
Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του πλοηγού να αποφευχθεί η πρόσκρουση, δεν κατέστη δυνατό, λόγω των συνθηκών που είχαν ήδη δημιουργηθεί από τις μέχρι εκείνη τη στιγμή κινήσεις του πλοίου.
Το γεγονός αυτό, παρότι ευτυχώς δεν προκλήθηκε τραυματισμός ούτε ρύπανση, πρέπει να προβληματίσει όλους όσους επιθυμούν ή επιδιώκουν την υποβάθμιση του ρόλου των πλοηγών. Για μία ακόμη φορά γίνεται φανερή η αναγκαιότητα παρουσίας των πλοηγών επί των πλοίων κατά την κίνηση τους στους λιμένες και η καθοριστική συμβολή τους στην ασφάλεια των λιμένων.
e-Nautilia.gr