Σύσκεψη των ναυτεργατικών σωματείων για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Πέμ, 21/11/2013
www.902.gr
αναδημοσίευση
Σύσκεψη την Τετάρτη 27 Νοέμβρη στις 10.30π.μ. διοργανώνουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού.
Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ζητούν την άμεση
σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για να εξετάσει τις
εξελίξεις που διαμορφώνονται σε βάρος των ναυτεργατών και των
εργαζομένων από την αντιλαϊκή πολιτική, για να συνεχίσουν με πολύμορφες
αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τα
σωματεία, τις επιτροπές αγώνα, τις λαϊκές επιτροπές, να κλιμακώσουν την
δράση τους, να μην υποκύψουν στα «εργασιακά γκέτο», να βγουν στην αντεπίθεση με οργάνωση - συσπείρωση και αγώνα ενάντια στη βάρβαρη πολιτική του κεφαλαίου.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία τονίζουν ότι η
κυβέρνηση στις κατευθύνσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΔΝΤ, εντείνει την
επίθεση της στην καταπάτηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, στην
κατάργηση των ΣΣΕ, της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας, διευρύνοντας τη
«μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων και
τις στρατιές των ανέργων.
Όπως σημειώνουν «Ένα αίσχος που ζούμε επί σειρά ετών επικυρώνεται και διευρύνεται με το νομοσχέδιο "Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις" που προωθεί η κυβέρνηση. Πλούτος και χλιδή από την μία, εργασιακό χάος - πλωτές "βόμβες", από την άλλη.
Στο νομοσχέδιο για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής
δίνει την δυνατότητα να χαρακτηρίζεται Κυβερνήτης και να προσλαμβάνεται
για την διακυβέρνηση «επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και
εμπειρία» καταργώντας πλοίαρχο και πλήρωμα (άρθρο 1, παρ.ι.αα.), στο
ίδιο άρθρο παρ.ιβ καταργεί τις συμβάσεις ναυτολόγησης, πλοίαρχο,
κυβερνήτη, πλήρωμα και τους κατατάσσει "Επιβαίνοντες".
Στο άρθρο 8 "Στελέχωση επαγγελματικών πλοίων
αναψυχής", ανατρέπονται οι ΣΣΕ και οι οργανικές συνθέσεις, υπονομεύεται η
ασφάλεια και η ανθρώπινη ζωή για ναυτεργάτες, επιβαίνοντες, ο
κυβερνήτης υπάγεται στον ΟΑΕΕ (ασφάλιση με μπλοκάκι). Στο ίδιο άρθρο, ο
υπουργός θα καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις.
Στο άρθρο 9 "Ειδικές ρυθμίσεις", παρ.5, στα
επαγγελματικά πλοία αναψυχής που μεταφέρουν μέχρι 99 επιβάτες, δίνει την
δυνατότητα να ναυλώνονται χωρίς να έχουν στη σύνθεση πλοίαρχο και
πλήρωμα.
Στο άρθρο 10 "Γενικές διατάξεις", παρ.2.α. Οι
κυβερνήτες ιδιωτικών πλοίων αναψυχής υπό σημαία ελληνική ή άλλου κράτους
μέλους της ΕΕ, απαλλάσσονται από την υποχρέωση να λαμβάνουν άδεια
απόπλου από την Λιμενική Αρχή ή να δηλώνουν αντίστοιχα κατάπλου.
Στο άρθρο 11 "Πλήρωμα ιδιωτικών πλοίων αναψυχής" την
οργανική σύνθεση καθορίζει ο ιδιώτης, "μαύρη" ανασφάλιστη εργασία, με
εργαζόμενους πολλαπλών καθηκόντων (σπίτι - γραφείο - πλοίο).
Στο άρθρο 12 "Όροι και προϋποθέσεις δραστηριοποίησης
των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων", παρ.γ με έγκριση της
αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου μπορούν τα επαγγελματικά τουριστικά
ημερόπλοια να χρησιμοποιηθούν μεταφέροντας επιβάτες από διάφορα λιμάνια.
Στο ίδιο άρθρο παρ.7 Για όλα τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια
ολικής χωρητικότητας κάτω των 650 gt υπό σημαία κράτους μέλους της ΕΕ ή
του ΕΟΧ, καταργείται το πιστοποιητικό ελληνομάθειας και η ασφάλισης των
ναυτικών.
Στο άρθρο 13 "Ειδικότερες Φορολογικές ρυθμίσεις",
παρ.3 απαλλάσσονται τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής από τον ειδικό φόρο
κατανάλωσης και τον δασμό των καυσίμων.
Υποκρίνονται ότι πασχίζουν να
μαζέψουν φόρους από τους «έχοντες και κατέχοντες», στην πράξη αφήνουν
ορθάνοιχτη πόρτα διευρύνοντας «το πλυντήριο του μαύρου χρήματος» και
μόνο φορολογικούς ελέγχους δεν μπορούν να κάνουν σε επαγγελματικά και
ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
Στο άρθρο 18 "Σύσταση", καταργούνται ο Οίκος Ναύτη και το ΓΕΝΕ, συγχωνεύονται και δημιουργείται ενιαίος φορέας (ΟΝΝΕ)
Στο άρθρο 26 "Πλοίο Ασφαλείας" εντείνει η κυβέρνηση
τα κατασταλτικά και απεργοσπαστικά μέτρα σε βάρος της υπεράσπισης των
δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με απόφαση του Υπουργού που δεν
δημοσιεύεται ούτε στην "Εφημερίδα της Κυβέρνησης", υποχρεώνει την
δρομολόγηση πλοίου "για οποιοδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης
τακτικών δρομολογίων".
Αντίστοιχη απόφαση εφαρμόζεται και στις συνδέσεις
με τακτικά δρομολόγια της χώρας μας με άλλες χώρες. Με απόφαση του
καθορίζονται κυρώσεις για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου».