ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Κύθηρα-Αντικύθηρα: το Υπουργείο θα έπρεπε, προτού δώσει τη σχετική έγκριση για μια τόσο μακρά ακινησία, να έχει ήδη εξεύρει τις λύσεις στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των δύο νησιών τόσο με τον Πειραιά, όσο και με την Κρήτη για την περίοδο αυτή των δύο μηνών...



 ΣΥΡΙΖΑ 
Προς τον κ. Υπουργό
                                            Ναυτιλίας και Αιγαίου
 Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ Α’ Πειραιά και Νησιών Θοδωρής Δρίτσας, καταθέτει ως ΑΝΑΦΟΡΑ την με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2013 επιστολή της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων – Αντικυθήρων προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στους μόνιμους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, η έγκριση της ακινησίας του Ε/Γ – Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ από 1/11 έως 30/12, χωρίς τη δρομολόγηση άλλου πλοίου, για την αντικατάστασή του. 

 Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 2013
Ο καταθέτων βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας
-------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤιΑ Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ Κύθηρα, 
01/11 Ι2013 Αρ. Πρωτ.: E.16f711346
Κυθήρων -Αντι κυθήρων

ΡΟΣ : τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
ΤΚ. : 80100

Κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη
Κοιν.:
α) Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Κατσικάρη Δ.
URL: http://wwweghorios.gr
β) Κ. Κ. Βουλευτές Α Πειραιά και Νήσων

Αξιότιμε Κ. Υπουργέ,
Η εγκριθείσα ακινησία του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ της εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε.
από 1/11 μέχρι και 30/12 δημιουργεί σειρά σοβαρότατων κοινωνικών, οικονομικών και
λοιπών προβλημάτων στους μόνιμους κατοίκους των Κυθήρων και Αντικυθήρων. Φυσικά η ανάγκη εκτέλεσης εργασιών και επισκευών στο πλοίο είναι απαραίτητη, ενώ μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η έγκαιρη δημοσιοποίηση των δρομολογίων του πλοίου μέχρι τον ερχόμενο Αύγουστο, που αποτελούσε πάγιο τοπικό αίτημα και θα συμβάλλει τα μέγιστα στον έγκαιρο προγραμματισμό της τουριστικής επισκεψιμότητας στα νησιά μας.
 
Ωστόσο, το Υπουργείο θα έπρεπε, προτού δώσει τη σχετική  έγκριση για μια τόσο μακρά ακινησία, να έχει ήδη εξεύρει τις λύσεις στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των δύο νησιών τόσο με τον Πειραιά, όσο και με την Κρήτη για την περίοδο αυτή των δύο μηνών.
Α) Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά είναι ΥΟΟΧΡΕΩΤΙΚΗ. Ο Πειραιάς είναι η διοικητική έδρα των δύο νησιών, η έδρα των πάσης φύσεως υπηρεσιών (Περιφέρεια, Τεχνικές Υπηρεσίες, Αντιπεριφέρεια Νήσων, Δασαρχείο και Διεύθυνση Δασών, Πολεοδομία και εσχάτως και Εφορία). Δεν έχετε το δικαίωμα να μας αποκόψετε από τη συναλλαγή μας με τις υπηρεσίες αυτές ούτε και να μας υποχρεώσετε να πηγαίνουμε στον Πειραιά μέσω Νεάπολης Λακωνίας με τεράστια έξοδα και άπειρη ταλαιπωρία σε ένα κακής ποιότητος και μειωμένης ασφάλειας οδικό δίκτυο (Ν. Λακωνίας/Αρκαδίας). Εφόσον εγκρίνατε δίμηνη ακινησία στο πλοίο της γραμμής, οφείλατε να δρομολογήσετε αμέσως άλλο πλοίο ώστε να εκτελείται τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εΒδομάδα από και προς Πειραιά-Κίσσαμο, όπως ακριβώς γινόταν μέχρι και το 2008 όταν κατά την ακινησία του πλοίου που εξυπηρετούσε τότε τη γραμμή (Ε/ΓΟ/
Γ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ) δρομολογούνταν πλοίο αντικατάστασης για όλη την περίοδο της ακινησίας.
Β) Πώς θα μετακινούνται στον Πειραιά οι εκατοντάδες ηλικιωμένοι κάτοικοι των δύο νησιών; Ποιος σκέφτηκε άραγε το τεράστιο κόστος της μετακίνησης μέσω Νεάπολης Λακωνίας, το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν να οδηγήσουν μια τεράστια
απόσταση αλλά ούτε και να μετακινηθούν με το ΚΤΕΛ για σχεδόν 8 ώρες;
Γ) Πως θα επιζήσουν αυτούς τους δύο μήνες οι ακρίτες κάτοικοι των Αντικυθήρων που δεν έχουν κανένα μέσο συγκοινωνίας πλην του καραβιού; Πως θα επικοινωνήσουνε με τις οικογένειές τους που βρίσκονται στο Καστέλι της Κρήτης; Πως θα γίνει η τροφοδοσία του νησιού από την Κρήτη; Πως θα μετακινούνται οι μεγάλης ηλικίας AνT1κuθήριOΙ της Αθήνας και του Πειραιά; Πως θα μεταβαίνει στα Αντικύθηρα το συνεργείο της Δ.Ε.Η. από την Κίσσαμο για την αποκατάσταση των πολλών βλαβών στο δίκτυο του μικρού νησιού (τα Αντικύθηρα ανήκουν στη Δ.Ε.Η. ΚJσσάμου και όχι στη Σπάρτη όπως τα Κύθηρα); Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν το νησί μείνει χωρίς ρεύμα εν μέσω χειμώνος με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Πως θα ολοκληρώσει η Δ.Ε.Η. τα ημιτελή έργα που έχει ξεκινήσει στο δίκτυο των Αντικυθήρων εδώ και μήνες;
Κύριε Υπουργέ,
Τα νησιά μας τα τελευταία χρόνια ευτύχησαν να έχουν μια ομαλή και σταθερή συγκοινωνία με τα δύο πλοία που εξυπηρετούν την περιοχή: το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ και το Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ. Κάθε προσπάθεια υποβάθμισης της μέχρι σήμερα άψογης ακτοπλοϊκής μας εξυπηρέτησης, όχι μόνο θα μας βρει αντίθετους αλλά θα κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις των νησιών μας. Περαιτέρω, σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε την οποιαδήποτε διακινδύνευση ή υποβάθμιση της σύνδεσης με Πειραιά και Κρήτη που είναι ζωογόνος και άκρως απαραίτητη για την περιοχή μας. Αποφάσεις όπως η δίμηνη ακινησία του πλοίου της γραμμής που μας αποκόπτει από τον Πειραιά και την Κίσσαμο, μας ανησυχούν πάρα πολύ κυρίως λόγω του γεγονότος ότι το γ.Ε.Ν. δεν φρόντισε να δρομολογήσει για τους δύο αυτούς μήνες άλλο πλοίο που να εκτελεί, έστω και μειωμένα, τα δρομολόγια από και προς Πειραιά, Γύθειο και Κίσσαμο.
Προτού προβούμε σε περαιτέρω νόμιμες ενέργειες για την άρση του αδιεξόδου που προκύπτει από τη δίμηνη ακινησία του ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ αλλά και σε ευρεία δημοσιοποίηση του προβλήματος στα Μ.Μ.Ε., σας παρακαλούμε να δώσετε άμεσα λύση δρομολογώντας άλλο πλοίο από και προς Πειραιά και Κρήτη έστω μία φορά την εβδομάδα καθώς και αυξάνοντας τις επιδοτούμενες προσεγγίσεις του τοπικού πλοίου πορφγΡΟΥΣΑ στα ακριτικά Αντικύθηρα σε τουλάχιστον τρεις (3) εβδομαδιαίως για όλη την περίοδο ακινησίας του ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.
nαρακαλούμε για άμεσες ενέργειές σας.
Με Τιμή
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ
2