ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ!

Στην Πάτρα το επόμενο υδατοδρόμιο 
www.patrastimes.gr
 
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Σχέδια για δρομολόγηση των υδροπλάνων μέσα στο 2014
[12:10,05/10]
Επιβατικές πτήσεις με υδροπλάνα επιχειρούν να δρομολογήσουν στις αρχές του 2014 δύο εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, οι οποίες προχώρησαν σε συνεργασία με σκοπό την όσο το δυνατόν ταχύτερη έναρξη πτήσεων.
Παρά το γεγονός ότι οι αντίστοιχες απόπειρες του παρελθόντος έπεσαν στο κενό λόγω ελλείψεων στο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο περιλάμβανε υπερβολική γραφειοκρατία, η νέα προσπάθεια ενδέχεται να έχει καλύτερη έκβαση. Κι αυτό λόγω του νόμου 4146 που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο και προβλέπει, μεταξύ άλλων, την επιτάχυνση στη διαδικασία αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», οι πρώτες πτήσεις έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στα νησιά του Ιονίου, καθώς ήδη η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που συνεργάζεται με την αεροπορική εταιρεία «Κ2 Smart Jets» -δραστηριοποιείται προς το παρόν στις πτήσεις VIP- έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς και Ερείκουσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.
Παράλληλα, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης -δυνατότητα που προβλέπεται στον νέο νόμο- των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου.
Στα σχέδια της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι το επόμενο υδατοδρόμιο να δημιουργηθεί στην Πάτρα ώστε να αποτελέσει τη βάση της εταιρείας για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς έχει συναφθεί συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών για την αδειοδότησή του.
Οι πτήσεις αρχικώς θα γίνονται με μισθωμένα υδροπλάνα τα οποία από το 2015 θα αρχίσουν να αντικαθίστανται σταδιακά από ιδιόκτητα της «K2 Smart Jets». Ηδη οι υπεύθυνοι της εταιρείας βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία Viking Air στον Καναδά για την παραγγελία των πρώτων δύο ελληνικών υδροπλάνων τύπου Twin-Otter DHC-6-400, αξίας 12 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία θα περιλαμβάνει και δυνατότητα αγοράς άλλων τεσσάρων αεροσκαφών του ιδίου τύπου.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, διερευνάται επίσης η παγκόσμια αγορά προκειμένου να μισθωθούν υδροπλάνα, τα οποία θα μπορούν να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το συντομότερο δυνατό, με στόχο, μόλις ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων, να ενεργοποιηθούν και συνεργασίες με πρακτορεία, ξενοδοχεία, εταιρείες κρουαζιέρας κ.λπ. Η συνεργασία των δύο εταιρειών προχώρησε ύστερα από την εξαγορά του 50% της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» από την «K2 Smart Jets», με έδρα το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι κάθε υδροπλάνο, προκειμένου να παράγει οικονομικά βιώσιμο έργο, προϋποθέτει μια δραστηριότητα 1.500 ωρών σε ετήσια βάση, δηλαδή 35 ώρες πτήσεις εβδομαδιαίως. Δεδομένης της σχετικά μικρής χωρητικότητας (19 επιβάτες/πτήση), τα δρομολόγια που πρέπει να επιλεγούν πρέπει να έχουν υψηλή μέση πληρότητα ανά πτήση, άνω του 70%, με ναύλους που θα προσεγγίζουν περισσότερο τα αεροπορικά τιμολόγια και όχι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξηγούν στελέχη της αγοράς. Ωστόσο αποτελεί ένα προϊόν το οποίο θα πρέπει να είναι και εμπορικά ανταγωνιστικό προκειμένου να προσελκύσει επιβάτες.
Το κόστος για τη δημιουργία των υποδομών και την αδειοδότηση υδατοδρομίου κυμαίνεται μεταξύ 80.000 και 100.000 ευρώ. Ενα καινούριο υδροπλάνο πωλείται έναντι 5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ ένα μεταχειρισμένο έναντι 1 έως 1,5 εκατ. ευρώ. Η χωρητικότητα ενός υδροπλάνου δεν ξεπερνά τους 19 επιβάτες, αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 250χλμ./ώρα (160 κόμβους).