http://www.rodiaki.gr
αναδημοσίευση
12-10-2013
Επίκαιρη
Ερώτηση κατέθεσε χθες το πρωί στη Βουλή ο Μάνος Κόνσολας για τη διακοπή
της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που συνέδεε το Διαφάνι με τον Πειραιά αλλά
και την κατάργηση της επιδοτούμενης γραμμής Διαφάνι - Πηγάδια.
Ο Βουλευτής έστειλε και επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για το συγκεκριμένο ζήτημα, επισημαίνοντας την άδικη μεταχείριση που υφίσταται το Διαφάνι και η ευρύτερη περιοχή που εξυπηρετείτο από τα συγκεκριμένα δρομολόγια που περικόπτονται.
Ο κ. Κόνσολας σε δήλωσή του αναφέρει :
Ο Βουλευτής έστειλε και επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για το συγκεκριμένο ζήτημα, επισημαίνοντας την άδικη μεταχείριση που υφίσταται το Διαφάνι και η ευρύτερη περιοχή που εξυπηρετείτο από τα συγκεκριμένα δρομολόγια που περικόπτονται.
«Όπως είναι γνωστό κατέθεσα συγκεκριμένη πρόταση με εξίσου συγκεκριμένους άξονες που συνιστούν μία νέα προσέγγιση στο θέμα των άγονων γραμμών. Ζήτησα να υπάρχει εξορθολογισμός, να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες.
Όταν καταργείται το δρομολόγιο που συνέδεε το Διαφάνι Καρπάθου με τον Πειραιά και παράλληλα καταργείται και η επιδοτούμενη γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια, είναι σαφές ότι δεν υπάρχει εξορθολογισμός. Δεν μπορεί να καταδικάζεται σε απομόνωση μία ολόκληρη περιοχή, να δημιουργείται πρόβλημα στη μετακίνηση των πολιτών, στην τροφοδοσία και να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμα και προβλήματα υγείας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να εξηγήσει με ποια κριτήρια καταργεί μια επιδοτούμενη γραμμή, όπως είναι η γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια, που κοστίζει 800 ευρώ το δρομολόγιο, ενώ διατηρούνται άλλες γραμμές που κοστίζουν υπερδιπλάσια και δεν έχουν και την ανάλογη κίνηση επιβατών.
Καταθέτω επίκαιρη ερώτηση στον κ. Υπουργό Ναυτιλίας αλλά ζητώ και την προσωπική του παρέμβαση για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων σε ό, τι αφορά στο Διαφάνι».
Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Δωδεκανήσου έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Είναι δεδομένη η ανάγκη για έναν ολοκληρωμένο επανασχεδιασμό των επιδοτούμενων άγονων γραμμών. Γνωρίζετε ότι πριν από δύο μήνες, σας είχα καταθέσει και σχετική πρόταση. Σε καμία, όμως, περίπτωση αυτός ο επανασχεδιασμός δεν μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με την έννοια του εξορθολογισμού, να συντελείται ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης περιοχής, όπως συμβαίνει στην Κάρπαθο.
Η κατάργηση του δρομολογίου που συνέδεε το Διαφάνι Καρπάθου με τον Πειραιά, οδηγεί στην απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή 800 ανθρώπων αφού το λιμάνι στη Διαφάνι εξυπηρετούσε τους πολίτες αλλά και τους επισκέπτες στο Διαφάνι, στην Όλυμπο και στην Αυλώνα, την επικοινωνία τους με τον Πειραιά και τα άλλα νησιά αλλά και την τροφοδοσία της περιοχής.
Την ίδια στιγμή, από 29/10/2013, καταργείται και η επιδοτούμενη γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια που είχε σημαντική κίνηση επιβατών, εξυπηρετούσε τις ανάγκες της περιοχής και κόστιζε 800 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Την ίδια στιγμή που διατηρούνται άλλες γραμμές που έχουν υπερδιπλάσιο κόστος και αισθητά μειωμένη κίνηση, το Διαφάνι Καρπάθου αλλά και η ευρύτερη περιοχή, καταδικάζονται σε απομόνωση.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Εάν γνωρίζει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, ποια κριτήρια εφαρμόστηκαν στον σχεδιασμό για τη μίσθωση άγονων δρομολογιακών γραμμών και αν προτίθεται να αποκαταστήσει την άδικη αντιμετώπιση που υφίσταται το Διαφάνι Καρπάθου και η ευρύτερη περιοχή, από αυτό τον σχεδιασμό.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΤΩΝ
«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με μεγάλη έκπληξη, οργή και αγανάκτηση διαπιστώσαμε μέσω της προκήρυξης του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ που αφορά την μίσθωση άγονων- δρομολογιακών Γραμμών περιόδου 31/10/2014, η οποία αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου σας, ότι καταργούνται τα δύο δρομολόγια που εκτελεί το Ε/Γ πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ από Πειραιά προς Ρόδο με προσέγγιση το Διαφάνι Καρπάθου και από Ρόδο προς Πειραιά επίσης με προσέγγιση το Διαφάνι Καρπάθου.
Κατανοούμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας και τα μέτρα που λαμβάνονται από την Ελληνική Κυβέρνηση για την ανόρθωση της.
Στην προσπάθεια αυτή όπως γνωρίζετε, συμβάλουν αποφασιστικά και οι ακρίτες των νησιών του Αιγαίου ένα από τα οποία είναι και η Κάρπαθος. Πολιτιστική της Πρωτεύουσα είναι η ιστορική, ορεινή Τοπική Κοινότητα της Ολύμπου την οποία αποτελούν τρείς οικισμοί, αυτοί της Ολύμπου, του Διαφανίου και της Αυλώνας με συνολικό μόνιμο πληθυσμό 800 κατοίκους, περισσότεροι από τους οποίους είναι υπερήλικες.
Με πείσμα παραμένουν γαντζωμένοι στον ιστορικό μας βράχο αντιμετωπίζοντας την ζοφερή και σκληρή πραγματικότητα της καθημερινότητας χωρίς Αγροτικό Γιατρό, πολλές φορές χωρίς δασκάλους, χωρίς συγκοινωνιακές αστικές και υπεραστικές γραμμές, χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές για μια αξιοπρεπή διαβίωση, μακριά από την Πρωτεύουσα του νησιού όπου βρίσκεται το κεντρικό λιμάνι και η οποία απέχει 1ώρα και 30λεπτά στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Μοναδική ελπίδα και μερικό περιορισμό της τραγικής απομόνωσης αποτελεί η μία προσέγγιση του πλοίου Πρέβελης στο λιμάνι του Διαφανίου από Πειραιά προς Ρόδο και άλλη μία από Ρόδο προς Πειραιά κάθε Τρίτη και Πέμπτη αντίστοιχα και εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.
Το μοναδικό αυτό εβδομαδιαίο δρομολόγιο (έστω και ένα) εξυπηρετεί την μετακίνηση των συμπατριωτών μας από και προς Ρόδο όπου υπάρχει πολυπληθής παροικία 1.500 Ολυμπιτών και σε Αθήνα Πειραιά αντίστοιχα όπου κατοικούν 2.500 συμπατριώτες μας.
Παράλληλα εξυπηρετεί την τροφοδοσία των τριών οικισμών σε βασικά είδη διατροφής, την μεταφορά οχημάτων , υλικών και πολλά άλλα.
Όπως αντιλαμβάνεστε η κατάργηση των δρομολογίων αυτών θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους και θα συντελέσει στην περαιτέρω ερήμωση και απομόνωση της περιοχής μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Επίσης είναι οξύμωρο το γεγονός ότι προχωρά η επέκταση του Λιμανιού στο Διαφάνι την ώρα που κόβονται τα δρομολόγια και το λιμάνι μοιραία θα τεθεί σε αχρηστία.
κ. Υπουργέ, πέρα από τα παραπάνω υπήρχε και η επιδοτούμενη γραμμή Διαφάνι Πηγάδια 4 φορές την εβδομάδα η οποία εξυπηρετούσε τα μέγιστα και μάλιστα πάρα πολλές φορές αντιμετωπίστηκαν σοβαρά έκτακτα περιστατικά υγείας.
Με λύπη και αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι καταργείται και αυτή η γραμμή στις 29/10/2013 την ώρα που αντίστοιχη γραμμή επιδοτούμενη και μάλιστα με τριπλάσιο κόστος από Κάσο Πηγάδια (2.000 ευρώ το δρομολόγιο έναντι 800 ευρώ που ήταν η δική μας) διατηρείται!
Φαίνεται ότι αυτοί που σχεδιάζουν και αποφασίζουν είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και αμφιβάλλουμε αν γνωρίζουν που βρίσκεται στον χάρτη η Κάρπαθος και συγκεκριμένα η Όλυμπος και το Διαφάνι.
Αγνοούν ότι, εδώ τελειώνουν τα σύνορα της χώρας μας, εδώ στο ακρογόνι του Ελληνικού Αιγαίου, εδώ στην εσχατιά της πατρίδας μας.
Κ. Υπουργέ αν δεν ανατραπεί αυτή η ανιστόρητη και πέρα για πέρα αδικαιολόγητη απόφαση ώστε να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν όλοι εμείς οι 800 μόνιμοι κάτοικοι του ιστορικού ακριτικού μας βράχου που φυλάμε Θερμοπύλες και κρατάμε την Ελλάδα ζωντανή θα καταθέσουμε τις ταυτότητες μας, δεν πρόκειται να συμμετάσχουμε σε καμία εκλογική διαδικασία στο εξής, θα βάλουμε λουκέτο σε ότι έχει σχέση με τον Δημόσιο Τομέα, θα κηρύξουμε ανεπιθύμητους τους πολιτικούς κάθε βαθμίδας, θα αποκλείσουμε δρόμους και λιμάνι, θα υψώσουμε μαύρες σημαίες και θα σας καλέσουμε να παραλάβετε τα κλειδιά των σπιτιών μας αφού μοιραία θα κλείσουν και θα εγκαταλειφθούν.
Ζητάμε την άμεση τροποποίηση της προκήρυξης, για την μη κατάργηση των υφιστάμενων δρομολογίων του πλοίου Πρέβελης καθώς επίσης και του «Χανιά 3» ειδάλλως σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας για ότι ακολουθήσει, τονίζοντας σας ότι ο υπερήφανος λαός της Ολύμπου δεν θα ανεχθεί τον νέο αυτόν εμπαιγμό.
Ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου
Ολύμπου Καρπάθου
Ηλίας Παπαηλίας».