Δεν προτίθεται να χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου τη δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. 
Αυτό δήλωσε με πολύ ξεκάθαρο τρόπο σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας «Βήμα FM», o υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
 Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Δε θα πάμε σε λογική “άγονων γραμμών” στα μεγάλα νησιά της χώρας. Δεν μπορούμε να πάμε στη λογική των “άγονων γραμμών”. Δεν το αντέχει ο προϋπολογισμός. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, δεν υπάρχουν οι δυνατότητες να καλυφθούν τόσο μεγάλες ανάγκες με τη λογική της επιδότησης.
Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι να έχουμε όσο περισσότερα ελεύθερα δρομολογημένα πλοία.»

Παράλληλα, βέβαια, ανέφερε ότι γίνονται συζητήσεις με ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση. Δηλαδή να αυξηθούν τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Συζητούν…
Οι διαβουλεύσεις ξεκίνησαν την προηγούμενη Παρασκευή και γίνονται μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, της Blue Star Ferries και της Hellenic Seaways. Χαρακτηριστικά ο υπουργός είπε: «Έχουμε ξεκινήσει αυτόν το διάλογο και θα τον συνεχίσουμε ώστε να δούμε πώς κι αυτοί με όρους οικονομικής βιωσιμότητας θα εξυπηρετούν αυτά τα νησιά. Οι τοπικές κοινωνίες, πάντως, πρέπει να αντιληφθούν ότι έχουμε μπει σε μια άλλη φάση, ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να δίνουμε τόσο μεγάλες επιδοτήσεις όσες δίναμε στο παρελθόν και για τόσο πολλούς προορισμούς.»
Από τα λεγόμενα του υπουργού προκύπτει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα από τα όσα είχαν αναφέρει οι συνεργάτες του στο «Ε» την προηγούμενη Παρασκευή.

Οι κινήσεις των εταιρειών
Παράγοντες της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι οι κινήσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν πρόκειται να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Κι αυτό γιατί η μεταφορική κίνηση είναι πολύ μειωμένη. Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως τόσο οι ανάγκες για τη μεταφορά επιβατών, όσο και φορτηγών, καλύπτονται από τα υπάρχοντα δρομολόγια του «Αριάδνη» και του «Πελαγίτης». Γι’ αυτό και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δε σκοπεύουν να αυξήσουν τα δρομολόγιά τους στο άμεσο μέλλον.

Προβλήματα εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν τα δρομολόγια των επιβατηγών πλοίων θα ακυρώνονται λόγω απαγορευτικών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το «Πελαγίτης» θα κληθεί να σηκώσει μόνο του το βάρος της μεταφοράς φορτηγών.
Η πρόταση της ΝΕΛ
Κορυφαία στελέχη τής ΝΕΛ τονίζουν ότι η εταιρεία πολλές φορές έχει προτείνει στο Υπουργείο Ναυτιλίας να τροποποιηθεί η άγονη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου, ώστε να εξυπηρετηθεί και η Λέσβος. Συγκεκριμένα η εταιρεία έχει ζητήσει το λιμάνι αφετηρίας να είναι ο Πειραιάς κι όχι το Λαύριο, διότι το λιμάνι του Πειραιά είναι αυτό που εξυπηρετεί τις μεταφορικές εταιρείες και το επιβατικό κοινό. Παράλληλα ζητάει να εγκριθεί η προέκταση του δρομολογίου ως τη Μυτιλήνη προκειμένου καλυφθούν οι ανάγκες της Λέσβου τώρα που αποδρομολογήθηκε το «Blue Star Patmos». Στο παρελθόν το αίτημα αυτό είχε απορριφθεί με τη δικαιολογία πως το λιμάνι του Πειραιά αυξάνει το κόστος των καυσίμων για τα πλοία της άγονης γραμμής.

Οι παράγοντες της ΝΕΛ φοβούνται πως και τώρα το Υπουργείο θα αντιμετωπίσει με τον ίδιο αρνητικό τρόπο το αίτημά τους. Αυτό μένει να φανεί τις επόμενες ημέρες.
Διαμαρτύρεται και η ΠΕΔ
Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έστειλε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) για την προσωρινή αποδρομολόγηση του «Blue Star Patmos» και τη μη αντικατάστασή του. Η ενέργεια αυτή «καταδικάζει για κάποιους μήνες στην καλύτερη περίπτωση τα μεγαλύτερα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε δρομολόγια μέρα παρά μέρα, με μείωση στο μισό των δυνατοτήτων μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων», σημειώνει η ΠΕΔ. Ακόμη αναφέρει πως στην εποχή μας «οι εταιρείες αποφασίζουν και το κράτος κωφεύει», παρά τις δυνατότητές του να επεμβαίνει χωρίς κανένα εμπόδιο, στο πλαίσιο της νησιωτικής πολιτικής του.
Το αποτέλεσμα είναι ο νησιώτης να υπομένει τον ακριβό ναύλο, τα πολύωρα ταξίδια, εφόσον ακόμα και τα γρήγορα πλοία κινούνται για οικονομία με μικρές ταχύτητες, και τις μονομερείς αποφάσεις των εταιρειών, που προγραμματίζουν τα δρομολόγια αποκλειστικά με γνώμονα το συμφέρον τους.
Η ΠΕΔ σημειώνει πως ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν η Σάμος, η Ικαρία και η Λήμνος, και ζητά από το Υπουργείο να παρέμβει.