ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΡΩΤΗΜΑ: ΑΛΗΘΕΥΕΙ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ; ΝΑΙ Η ΟΧΙ, ΚΥΡΙΟΙ;

θεματικές: Οικονομία
Ένα άρθρο για τη σκοτεινή ιστορία ενός ακατάλληλου ρυμουλκού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένδειξη του πόσο επικίνδυνη μπορεί να αποβεί για την ασφάλεια του λιμανιού η διαπλοκή.
WWW.INDYMEDIA.ORG
αναδημοσιλευση

Η απροσδόκητη απόφαση των ΕΛΠΕ το Δεκέμβριο του 2012 δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στους πλοιοκτήτες των ρυμουλκών με ηλικία μικρότερη της 20ετίας
Το συγκεκριμένο κριτήριο ασφαλείας εικάζεται από ειδικούς ως ανεπαρκές και πιθανόν να αφήνει υπόνοιες μηχανορραφίας δεδομένου ότι ευνοεί συγκεκριμένη εταιρία η οποία είχε προμηθευτεί τέτοιο σκάφος λίγο διάστημα πριν γίνει γνωστό το μέτρο.
Συγκεκριμένα έξι μήνες πριν την ανακοίνωση του μέτρου, πραγματοποιείται από την εταιρία «ΘΑΛΑΣΣΑ Ζ ΝΕ» η αγορά του “Vagia ii” πρώην “Fairplay 22” με ΙΜΟ: 9148764. Το συγκεκριμένο σκάφος ηλικίας 15 ετών πληροί τις προϋποθέσεις του άνω μέτρου και με την εφαρμογή του, συνεχίζεται η συνεργασία της συγκεκριμένης εταιρίας με τα ΕΛΠΕ. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τα ρυμουλκά των άλλων εταιριών τα οποία καθίστανται ‘’άχρηστα’’ στις δραστηριότητες που συσχετίζονται με τα ΕΛΠΕ εντός του λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Σύντομα θα αποδειχθεί πως το παραπάνω μέτρο νομιμοποίησε τη συνεργασία των Ελληνικών Πετρελαίων με ένα σκάφος που μπορεί να είναι νεότερο ηλικιακά ωστόσο έχει βεβαρυμμένο ιστορικό, είναι ελαττωματικό, καθώς ανα τρά πηκε και βυθίσθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2010 λόγω, όπως αποδεί χθηκε, ελ αττωματικής ευστά θειας στην θαλάσ σια περιοχή New Waterway κοντά στο HOOK της Ολλανδίας παίρνοντας μαζί του δυο ζωές. Αναλυτικά για το περιστατικό παραθέτω το παρακάτω link:
Μετά από την αποκάλυψη του συγκεκριμένου περιστατικού και κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου η λιμενική αρχή ‘έδεσε’ το συγκεκριμένο σκάφος αλλά το Υπουργείο φημολογείται ότι ετοιμάζει τροπολογία για αλλαγή των κανόνων ευστάθειας (Σ.Σ: Οι υφιστάμενες προδιαγραφές ευστάθειας των ρυμουλκών «ΑSD» είναι ίδιες με τις προδιαγραφές της ακτοφυλακής των Η.Π.Α.). Πρόκειται για μια πράξη η οποία θα επιτρέψει αυτό το αποδεδειγμένα ελαττωματικό σκάφος να δραστηριοποιείται στα νερά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Σημειώσατε δε ότι μόλις οι αρμόδιες αρχές το «έδεσαν», αμέσως τα ΕΛΠΕ αφαίρεσαν το κριτήριο της ηλικίας «μέχρι νεοτέρας» με νέα Οδηγία τους!
Στις 16/08/13 στο pireas2day.gr (http://www.pireas2day.gr/02,39,7650,00.aspx) αναρτήθηκε μια επιστολή η οποία εκφράζει μια άποψη. Αναφέρεται στο ιστορικό του σκάφους και διατυπώνει την άποψη πως η ασφάλεια των λιμένων δεν πρέπει να γίνεται έρμαιο ιδιωτικών συμφερόντων.
Σ’ αυτήν την επιστολή η απάντηση της εταιρίας συνοψίζεται σε άρνηση του συμβάντος -για το οποίο όμως υπάρχουν στοιχεία (βλέπε IMO: http://maritime-connector.com/ship/vagia-ii-9148764/print/)- και εξαπολύει απειλές κατά της ιστοσελίδας η οποία δημοσιεύει μια άποψη (http://www.pireas2day.gr/02,39,7804,00.aspx) .
Τα γεγονότα, τα στοιχεία, η έντονη λογοκρισία καθώς και η σφοδρή αντίδραση της «ΘΑΛΑΣΣΑ Ζ Ν.Ε.» κατά τη γνώμη μου κρύβουν μια σκοτεινή υπόθεση με έντονο το στοιχείο της διαπλοκής.