αναδημοσίευση
Δημοσίευση: Κυρ, 07/07/2013 - 09:04
Αύξηση του στόλου σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών, που παραμένουν σταθερά στην κορυφή της πυραμίδας της παγκόσμιας ναυτιλίας, δείχνουν τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα ο ελληνόκτητος στόλος το 2012 μετρούσε 3.428 πλοία, από 3.325 που ήταν το 2011 και η χωρητικότητά του ήταν 245,14 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Το 2011 η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ήταν 226,92 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας 14,83% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενισχύεται ακόμα και σε περίοδο κρίσης. Κερδοφορία που φέρει ατόφια τη σφραγίδα της άγριας εκμετάλλευσης Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτεργατών, των αμέτρητων προνομίων που τους παρέχουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και ενισχύουν οι κανονισμοί και οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Την ίδια ώρα η ανεργία στους ναυτεργάτες καλπάζει. Ακόμα και τα μαγειρεμένα στοιχεία του ΓΕΝΕ εμφανίζουν 4.500 ανέργους, αριθμό ρεκόρ. Από αυτούς το 20% παίρνει το επίδομα ανεργίας ύψους των 235 ευρώ για τους άγαμους και 294 ευρώ για τους έγγαμους!
Και όμως οι εφοπλιστές δεν είναι ευχαριστημένοι. Δεν θέλουν απλά και άλλα προνόμια, νόμους, διευκολύνσεις, ελαφρύνσεις, τα θέλουν όλα! Οπως ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης:
Η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει επίσης την προοπτική να προσφέρει πολυάριθμες θέσεις εργασίας στους νέους που μαστίζονται από την ανεργία. Προϋπόθεση είναι να υπάρξει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει τη ναυτολόγηση ελληνικών κατώτερων πληρωμάτων με όρους ανταγωνιστικούς, λαμβάνοντας υπόψη τα διεθνώς κρατούντα». Με απλά λόγια απαιτούν «καθαρούς» από δικαιώματα και συμβάσεις ναυτεργάτες με «μισθούς Κίνας» ή μια κούπα ρύζι...