ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ-ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΣΙΟΣ-ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ!!!
WWW.LESVOSNEWS.NET
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Παρασκευή, 05/07/2013 |
|
Τοπικοί
άρχοντες και βουλευτές κάθονται στη Λέσβο ή στην Αθήνα και βλέπουν την
καταστροφή της Λέσβου! (εξαίρεση ο Δήμαρχος Λήμνου που δίνει μόνος του
τον αγώνα) .
Το
μεγάλο τουριστικό ρεύμα που κάποτε υπήρχε από τη Βόρεια Ελλάδα είναι
πλέον παρελθόν. Η Λέσβος είναι θύμα ΑΝΙΚΑΝΩΝ πολιτικών και ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
εταιρειών για τις άγονες γραμμές.
Κανένας δεν θα παραιτηθεί , κανένας δεν έχει ευθύνη!
Παρασκευή
σήμερα 5 Ιουλίου και κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει την Κυριακή με τα
δρομολόγια των πλοίων από Θεσσαλονίκη και Καβάλα.
Στον
«αέρα» παραμένει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας
με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Σάμο και την Ικαρία, καθώς εκκρεμεί ακόμη η
υποβολή του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας του πλοίου «Ionian Sky», το οποίο
πρόκειται να αντικαταστήσει το πλοίο «Θεόφιλος» της NEL Lines, στη
Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με το αίτημα της Nαυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου το «Ιonian Sky» επρόκειτο να ξεκινήσει δρομολόγια από Κυριακή 7 Ιουλίου και για όλη τη θερινή περίοδο.
Πηγές της ακτοπλοϊκής εταιρείας σημείωναν πως είναι θέμα χρόνου να σταλεί το έγγραφο από τον νηογνώμονα στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας προκειμένου να δοθεί η έγκριση για την δρομολόγηση του πλοίου.
Εν τω μεταξύ το θέμα συνεχίζει να απασχολεί το υπουργείο Ναυτιλίας καθώς ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει δεχθεί στο γραφείο του επιστολές από παράγοντες της Λήμνου αλλά και της Λέσβου που του ζητούσαν να μεριμνήσει άμεσα και να δώσει λύση εξηγώντας του τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί.
Ο ίδιος ζήτησε από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα και εξέφραζε την αισιοδοξία του πως θα λυθεί άμεσα.
Σύμφωνα με το αίτημα της Nαυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου το «Ιonian Sky» επρόκειτο να ξεκινήσει δρομολόγια από Κυριακή 7 Ιουλίου και για όλη τη θερινή περίοδο.
Πηγές της ακτοπλοϊκής εταιρείας σημείωναν πως είναι θέμα χρόνου να σταλεί το έγγραφο από τον νηογνώμονα στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας προκειμένου να δοθεί η έγκριση για την δρομολόγηση του πλοίου.
Εν τω μεταξύ το θέμα συνεχίζει να απασχολεί το υπουργείο Ναυτιλίας καθώς ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει δεχθεί στο γραφείο του επιστολές από παράγοντες της Λήμνου αλλά και της Λέσβου που του ζητούσαν να μεριμνήσει άμεσα και να δώσει λύση εξηγώντας του τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί.
Ο ίδιος ζήτησε από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα και εξέφραζε την αισιοδοξία του πως θα λυθεί άμεσα.
Η εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ (Νίκος Μανάβης) αναφέρει ότι πριν μερικές μέρες η ΑΝΕΚ (με το πλοίο "Ιεράπετρα ") είχε
αρνηθεί να πάρει τη γραμμή με ανάθεση από τη ΝΕΛ, τουλάχιστον όπως
προκύπτει από σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η τελευταία. Η ΑΝΕΚ αρχικά
θέλησε να πάρει τη γραμμή από τη ΝΕΛ, ωστόσο όταν διαπίστωσε ότι έτσι
διασωζόταν η Ναυτιλιακή, υπαναχώρησε και αρνήθηκε τη δρομολόγηση του
«Ιεράπετρα». Στη συνέχεια, επανήλθε επιδιώκοντας να πάρει τις γραμμές
απ’ ευθείας από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Μόνο που για να
γίνει αυτό, θα πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής τρεις είναι οι επιδοτούμενες γραμμές αρμοδιότητας τους που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από την NEL Lines και συνδέουν τα νησιά του βορειου-ανατολικού Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τις γραμμές:
1) Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 40.731,91 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 2.118.059,57 ευρώ
2) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 33.749,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.754.964,31 ευρώ
3) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 34.913,08 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.815.480,01 ευρώ.
Όπως αναφέρονται στα ίδια στοιχεία η ετήσια συνολική κίνηση ανά γραμμή ανέρχεται για το χρονικό διάστημα από 1/11/2011 έως 31/10/2012:
- 45.310 επιβάτες στην γραμμή 1
- 32.789 επιβάτες στην γραμμή 2
- 38.941 επιβάτες στην γραμμή 3
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν πως η NEL Lines «δεν αναφέρει ότι οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές στο πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» που βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας από 24 Γενάρη 2013 και σε ασφαλιστικά μέτρα τα οποία εκδικάζονται εξ αναβολής στις 9 Ιούλη 2013 και για αυτό έχει ακινητοποιηθεί το πλοίο».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών αναφέρουν πως «η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμόσει την δέσμευση της, που έκανε σε συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 4 Ιούνη 2013, για καταβολή μέρους των δεδουλευμένων αποδοχών μέχρι τις 23 Ιούνη 2013 και πλήρη εξόφληση μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτή τη δέσμευση την επικαλέστηκε και για το σύνολο των πληρωμάτων μελών των πλοίων της που μέχρι και σήμερα παραμένουν απλήρωτοι οι ναυτεργάτες».
Σημειώνουν ακόμη πως «αντίθετα η εταιρεία προχώρησε σε διακοπή του ναυτολογίου στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «EUROPEAN EXPRESS», που είχε σύνθεση με 79 μέλη πληρώματος, τους απέλυσε απλήρωτους, χωρίς αποζημίωση και προχώρησε σε άνοιγμα νέου ναυτολογίου, με πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών διευρύνοντας την μαύρη ανασφάλιστη εργασία, θα εκτελεί δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι».
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής τρεις είναι οι επιδοτούμενες γραμμές αρμοδιότητας τους που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από την NEL Lines και συνδέουν τα νησιά του βορειου-ανατολικού Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τις γραμμές:
1) Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 40.731,91 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 2.118.059,57 ευρώ
2) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 33.749,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.754.964,31 ευρώ
3) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 34.913,08 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.815.480,01 ευρώ.
Όπως αναφέρονται στα ίδια στοιχεία η ετήσια συνολική κίνηση ανά γραμμή ανέρχεται για το χρονικό διάστημα από 1/11/2011 έως 31/10/2012:
- 45.310 επιβάτες στην γραμμή 1
- 32.789 επιβάτες στην γραμμή 2
- 38.941 επιβάτες στην γραμμή 3
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν πως η NEL Lines «δεν αναφέρει ότι οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές στο πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» που βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας από 24 Γενάρη 2013 και σε ασφαλιστικά μέτρα τα οποία εκδικάζονται εξ αναβολής στις 9 Ιούλη 2013 και για αυτό έχει ακινητοποιηθεί το πλοίο».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών αναφέρουν πως «η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμόσει την δέσμευση της, που έκανε σε συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 4 Ιούνη 2013, για καταβολή μέρους των δεδουλευμένων αποδοχών μέχρι τις 23 Ιούνη 2013 και πλήρη εξόφληση μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτή τη δέσμευση την επικαλέστηκε και για το σύνολο των πληρωμάτων μελών των πλοίων της που μέχρι και σήμερα παραμένουν απλήρωτοι οι ναυτεργάτες».
Σημειώνουν ακόμη πως «αντίθετα η εταιρεία προχώρησε σε διακοπή του ναυτολογίου στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «EUROPEAN EXPRESS», που είχε σύνθεση με 79 μέλη πληρώματος, τους απέλυσε απλήρωτους, χωρίς αποζημίωση και προχώρησε σε άνοιγμα νέου ναυτολογίου, με πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών διευρύνοντας την μαύρη ανασφάλιστη εργασία, θα εκτελεί δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι».
Αναφερόμενος στο τεράστιο πρόβλημα, ο πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου Γιάννης Σαμιώτης μίλησε
στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ και δεν κρύβει την απογοήτευσή του από την
κατάσταση που επικρατεί, αλλά και από την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων.
«Θα περίμενε κανείς, μετά από τρεις εβδομάδες αποκλεισμού ολόκληρου του Βορείου Αιγαίου, να είχαν ξεσηκωθεί όλοι οι φορείς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δυστυχώς, οι περισσότεροι σφυρίζουν αμέριμνα, και γυρνούν την πλάτη στο πρόβλημα, τη στιγμή που διανύουμε τουριστική περίοδο, από την οποία όλοι περιμένουμε να δουλέψουμε, ώστε να κινηθεί η τοπική οικονομία. Ο μόνος που ασχολείται με το θέμα, είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γ. Σπιλάνης και είναι προς τιμήν του, αν και υπό παραίτηση.
Έχω κουραστεί να μιλάω με τους γραμματείς του Υπουργού και να επαναλαμβάνω τα ίδια και τα ίδια συνεχώς. Έχω κουραστεί να βλέπω τον κόσμο να μπαίνει στα γραφεία και να μας βρίζει, αφού να σημειωθεί ότι εμείς οι πράκτορες είμαστε οι πρώτοι αποδέκτες του προβλήματος και στην προκειμένη περίπτωση, σάκοι του μποξ όλων των αγανακτισμένων επιβατών και επαγγελματιών, που δεν μπορούν να κινηθούν. Είναι τραγικό να έρχονται επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας, ή μέσω Πειραιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία 24ωρα τα πλοία που εκτελούν τη γραμμή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη, είναι πλήρη και δεν υπάρχει θέση διαθέσιμη ούτε για το κατάστρωμα. Θύματα της κατάστασης είναι και οι φοιτητές μας, που δεν μπορούν να έρθουν στο νησί, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πολύ ακριβά. Επιτέλους ας κινηθούν οι διαδικασίες, ας κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ και ας δρομολογηθεί κάποιο πλοίο, για να λυθεί το πρόβλημα. Ακόμη κι αν υπάρξουν νομικές διεκδικήσεις από την πλευρά της εταιρείας, είμαστε διατεθειμένοι να υπερασπιστούμε τον Υπουργό ή το Γενικό Γραμματέα στο δικαστήριο, περιγράφοντας την υπάρχουσα κατάσταση. Επιτέλους το Δημόσιο Συμφέρον σε μια τέτοια δύσκολη ώρα, είναι πάνω από τα τερτίπια της γραφειοκρατίας».
«Θα περίμενε κανείς, μετά από τρεις εβδομάδες αποκλεισμού ολόκληρου του Βορείου Αιγαίου, να είχαν ξεσηκωθεί όλοι οι φορείς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δυστυχώς, οι περισσότεροι σφυρίζουν αμέριμνα, και γυρνούν την πλάτη στο πρόβλημα, τη στιγμή που διανύουμε τουριστική περίοδο, από την οποία όλοι περιμένουμε να δουλέψουμε, ώστε να κινηθεί η τοπική οικονομία. Ο μόνος που ασχολείται με το θέμα, είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γ. Σπιλάνης και είναι προς τιμήν του, αν και υπό παραίτηση.
Έχω κουραστεί να μιλάω με τους γραμματείς του Υπουργού και να επαναλαμβάνω τα ίδια και τα ίδια συνεχώς. Έχω κουραστεί να βλέπω τον κόσμο να μπαίνει στα γραφεία και να μας βρίζει, αφού να σημειωθεί ότι εμείς οι πράκτορες είμαστε οι πρώτοι αποδέκτες του προβλήματος και στην προκειμένη περίπτωση, σάκοι του μποξ όλων των αγανακτισμένων επιβατών και επαγγελματιών, που δεν μπορούν να κινηθούν. Είναι τραγικό να έρχονται επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας, ή μέσω Πειραιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία 24ωρα τα πλοία που εκτελούν τη γραμμή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη, είναι πλήρη και δεν υπάρχει θέση διαθέσιμη ούτε για το κατάστρωμα. Θύματα της κατάστασης είναι και οι φοιτητές μας, που δεν μπορούν να έρθουν στο νησί, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πολύ ακριβά. Επιτέλους ας κινηθούν οι διαδικασίες, ας κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ και ας δρομολογηθεί κάποιο πλοίο, για να λυθεί το πρόβλημα. Ακόμη κι αν υπάρξουν νομικές διεκδικήσεις από την πλευρά της εταιρείας, είμαστε διατεθειμένοι να υπερασπιστούμε τον Υπουργό ή το Γενικό Γραμματέα στο δικαστήριο, περιγράφοντας την υπάρχουσα κατάσταση. Επιτέλους το Δημόσιο Συμφέρον σε μια τέτοια δύσκολη ώρα, είναι πάνω από τα τερτίπια της γραφειοκρατίας».
Ο Δήμαρχος Λήμνου μίλησε αναλυτικά για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους του νησιού και δεν δίστασε να αναφέρει:
«Είναι σαν να θέλουν να καταδικάσουν τη Λήμνο, ένα εθνικά ευαίσθητο νησί. Περιμέναμε να ζήσουμε από τον τουρισμό, όμως δυστυχώς το success story δεν ευδοκίμησε για το νησί μας».
Στη συνέχεια της συζήτησης ξεδίπλωσε τις ακτοπλοϊκές δυσλειτουργίες που καταδικάζουν σε μαρασμό το νησί μας. Παραθέτουμε την συνέντευξη όπως φιλοξενείτε στο Protothema.gr
«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, μετά από περιπέτειες χρόνων, χωρίς να σέβεται τις συμβατικές της υποχρεώσεις, προσπάθησε πολλές φορές να υποβαθμίσει την ποιότητα εξυπηρέτησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με αντικαταστάσεις πλοίων, κατά τη γνώμη των επιβατών, υποδεέστερων των συμβατικών προδιαγραφών, όπως το Aqua Maria το παλιό Μυρτιδιώτισσα. Τα πράγματα χειροτέρεψαν από την αρχή του χρόνου με πολλά ανεκτέλεστα δρομολόγια και συνεχείς βλάβες και στις δύο γραμμές 1) Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα και 2) Πειραιάς-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και μία φορά την εβδομάδα Θεσσαλονίκη» επισημαίνει ο δήμαρχος της Λήμνου και συνεχίζει:
«Το αποκορύφωμα ήταν το Πάσχα, οπότε οι επισκέπτες της Λήμνου αναγκάζονταν να ταξιδεύουν όταν εκτελούνταν δρομολόγιο μέσω Ψαρών και Μεστών Χίου για το Λαύριο. Εδώ και δύο εβδομάδες η γραμμή από Πειραιά δεν εξυπηρετείται, ενώ από την αρχή του χρόνου τα μισά δρομολόγια ήταν ανεκτέλεστα» και προσθέτει:
«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες και της δόθηκαν για να αντικαταστήσει τα πλοία της πλοία με σύγχρονα. Όμως δύο χρόνια μετά το 2010 πέρασε νόμος που της έδινε παράταση δύο ετών για να αντικαταστήσει τα πλοία της. Πρόσφατα ζήτησε και πήρε παράταση άλλων τριών ετών για να αντικαταστήσει τα «Θεόφιλος». Αρνηθήκαμε γιατί πρόκειται για πλοίο φάντασμα που τους τελευταίους έξι μήνες ήταν αραγμένο κάτω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου στον Πειραιά και τώρα είναι σε επίσχεση εργασίας» και συμπλήρωσε ο Αντώνης Χατζηδιαμαντής:
«Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ζητάμε να ανακληθεί η υπουργική απόφαση για την 3τή παράταση αντικατάστασης του «Θεόφιλος».
Ζητάμε άμεσα την επιβολή του νόμου, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκτελεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Ζητάμε πλοίο για τη συγκεκριμένη γραμμή. Έως τότε ζητάμε την προέκταση του δρομολογίου, που πιάνει από Πειραιά στη Μυτιλήνη, ώστε να υπάρξει μία εκτόνωση της ζήτησης» και κατέληξε λέγοντας:
«Η τουριστική περίοδος έχει χαθεί για το Βορειοανατολικό Αιγαίο. Οι ακυρώσεις πάνε σύννεφο. Το κύριο πρόβλημα το έχει η Λήμνος και σε λιγότερο βαθμό η Λέσβος που έχει αποκοπεί από τη Βόρειο Ελλάδα. Το νησί εξυπηρετείται με τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα μέσω Λαυρίου, αλλά στην ουσία είναι τρία, γιατί το τέταρτο πάει μέσω Ψαρών και δεν το επιλέγει κανείς αφού δεν θέλει να κάνει 'κρουαζιέρα' στο Aιγαίο. Μοιάζει σαν να θέλουν να μας καταδικάσουν».