ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

ΜΊΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ- ΓΡΟΘΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟ PEIRATIKO REPORTAZ ΤΟ " ΚΊΝΗΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΑΠΟ ANEK LINES, HSW, NEL LINES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Κίνημα αλληλεγγύης Ναυτεργατών  
ΑΝΕΚ LINES -
HELLENIC SEA WAYS – NEL LINES.

Ποντοπόρος ναυτιλία , ένας κλάδος omerta
 για τους Ναυτικούς , εξαιτίας υπεροπτικών 
οικονομικών στελεχών των Ναυτιλιακών.

Φιλές και φίλοι συνάδελφοι ,
Με την γαλανόλευκη
 μόνο στην πρύμνη ….
Θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος αυτού εδώ του άρθρου..
Και όπως υποσχεθήκαμε είμαστε πιστοί
στο να εκφράζουμε την φωνή των συναδέλφων μας ,
φυσικά
πάντα η Κ.Α.Ν είχε προτείνει λύσεις στα μείζοντα
προβλήματα
Καθώς και ήταν πάντα ετοιμοπόλεμη για κάθε απειλή
 ακόμα και από αυτές, που είναι και εκ των έσω..

Το δεύτερο μεγάλο αγκάθι στον κλάδο της ναυτιλίας
 είναι τα υψηλή ποσοστά΄ ανεργίας,  τα οποία, τα έχετε
 διαπιστώσει άπαντες.
 Εκεί έγινε και η πρώτη
 έρευνα τις Κ.Α.Ν
Με τους συναδέλφους μας να δρουν ΠΕΙΡΑΤΙΚΑ
Έτσι ώστε, να δώσουμε μια εικόνα σε όλο τον
κόσμο,  είτε αυτοί είναι συνάδελφοι μας, στα πλοία είτε όχι.

Όπως πάντα,  θα ευχαριστήσουμε το πειρατικό ρεπορτάζ
Που έχει πάντα την πόρτα τις δημοσιογραφίας
 για εμάς,  ανοιχτή.

Ένας συνάδελφος μας διωγμένος από την ΑΝΕΚ
 λόγω ότι πήρε όλες του τις απολαβές και μπήκε και 
αυτός στην                  
΄΄ μαύρη λίστα ΄΄ τις Ελληνικής ακτοπλοΐας 
με πολύ
 υψηλόχρέος στο όνομα του (μάγειρας,  στο επάγγελμα) ,
 μας εξιστορήθηκε την δίκη του ιστορία και εμείς αυτό που κάναμε ήταν να γίνει μια ερεύνα εις βάθος,  που κράτησε
περίπου 2 μήνες από 10 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων που έκαναν αιτήσεις 
σε πολλές και γνωστές Ναυτιλιακές εταιρείες.
Εκεί, λοιπόν ανοίγει σήμερα το κλειστό για χρονιά
 κουτί,  που συναδελφικά εμείς πιστεύουμε ότι
 έπρεπε ήδη να είχε ανοίξει χρονιά τώρα και να έχει γίνει πρώτο θέμα από την ΠΝΟ και φυσικά να είχε 
ήδη βρεθεί λύση στο πρόβλημα αυτό..

Οι ειδικότητες λοιπόν ήταν οι εξής :
-
Μάγειρας.
-
Καμαρωτός.
-
Γ ’ Μηχανικός.
-
Μηχανοδηγός.
-
Ηλεκτρολόγος.
-
Καθαριστής μηχανής.
-
Β’ μηχανικός.

Αυτοί λοιπόν οι συνάδελφοι,  οι όποιοι είναι άτομα
 που έκαναν βουτιά στην Ανεργία από ανάγκη και όχι από επιλογή , επειδή οι εταιρίες τους δεν τους κατέβαλαν τις δεδουλευμένες τους αποδοχές 
και ήρθαν αντιμέτωποι με τα χρέη τους
 καθώς και με μεγάλες άλλες οικογενειακές αντιξοότητες , μπήκαν
 και αυτοί στον Μεγάλο κατάλογο με τους εκατομμύρια ανέργους σε ετούτο αυτόν τον τόπο …

Είναι Μάιος και παραμονές μεγάλης εβδομάδας,  όταν ο ένας μετά τον άλλο οι συνάδελφοι μας έκαναν τις πρώτες τους αιτήσεις
 ξεκινώντας από την λεωφόρο Συγγρού και η πρώτη στάση ήταν στην γνωστή σε όλους Costa mare 
Άπαντες εκτός τον μηχανικών έφαγαν πόρτα με το καλημέρα , ρωτώντας τον υπεύθυνο πληρωμάτων,,,
Λοιπόν η απάντηση ήταν ότι δεν παίρνουμε Ελληνικά πληρώματα,  πάρα μόνο 
αξιωματικούς Έλληνες και από αυτούς,  μόνο μηχανικούς και πλοιάρχους 
από τις σχολές

Επομένη στάση, ήταν η DANAOS, στο λιμάνι του
Πειραιά λίγες μόλις μέρες μετά τις γιορτές του Πάσχα.
ΟΙ  απαντήσεις και εκεί ήταν ίδιες …
Ακλούθησαν η euronav , anangel , Louis (έτσι για να σπάσουμε την μονοτονία ) , ευπλοία και αρκετές άλλες γνωστές ΚΑΙ δουλειά εν τέλει 
βρέθηκε σε 15 μέρες για τους
 τον Γ ΄ Μηχανικό στου ΤΣΑΚΟΥ και του Β ’ στην Costa mare 

Η συνέχεια έγινε για τους υπόλοιπους φίλους μας από το διαδίκτυο και από τα γνωστά site ευρέσεως ναυτιλιακής εργασίας..
Οι οποίοι  δεν έλαβαν απάντηση στις
αιτήσεις τους και αρχές Ιουνίου
 πήγαμε σε πράκτορα
ευρέσεως  εργασίας στον Πειραιά …
 Για να ρίξουμε με το αζημίωτο πάντα την τυχερή μας ζαριά ….
Αγαπητοί φίλοι
 και φίλες,  με 3.000 ΕURO
 ΠΑΣ
ΟΠΟΥ ΘΕΣ ΕΣΥ…
ΤΣΙΜΙΝΙΕΡΑ ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ…
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ…
 Ανάλογα το βαλάντιο,  που  κατατάσσεται σε ποσό
 αστέρων θα είναι η τσιμινιέρα που θα εργαστείς …
Από μόνο 1000 ευρώ εφάπαξ μπορείς να εργαστείς
ξανά σε πλοίο,  έστω και ως ανασφάλιστος …
Αξιοσημείωτο ήταν ότι σε 3 περιπτώσεις ζήτησαν οικειοθελώς οι υποψήφιοι ναυτικοί να εργαστούν και να λάβουν τις ίδιες απολαβές με τους  ΄΄ ξένους ΄΄  που ευτυχώς,  ένας είχε το φιλότιμο αρχιμηχανικός να πει το τι συμβαίνει off the record ….
Από πάνω μας είπε… υπάρχει η εντύπωση 
πως ένας Έλληνας δεν έχει να προσφέρει τίποτα 
παραπάνω από τον ξένο καιστην περίπτωση που παίρνουμε ξένους η
εταιρεία
 δεν χρεώνεται  τις εισφορές 17% για κρατήσεις, κ.τ.λ
Δηλαδή για να πάρεις καθαρά φίλε μου 3000 ευρώ,  εσύ θα πρέπει να σου δώσει η εταιρεία
 3500,  τα οποία θα στα κρατήσω τα 500… απλό και κατανοητό….
 Όμως,  δεν σταματάμε εδώ,  υπάρχει και κάτι ακόμα...
Τους δηλώνουν όσο θέλουν … στην εφορία
 κύριε Βαρβιτσιώτη … που το ΝΑΤ έχει χάσει
τόσα έσοδα,  που αν υπήρχαν αυτά,
 θα είχατε ίσως  το μόνο ΥΓΙΕΣ ταμείο στην χώρα…!
 ( θα τρώγατε και πιο πολλά,  μερικοί )
Κλείνοντας,  ο Μάστρο Κώστας είπε
 εγώ έχω τονίσει
πολλές φορές και λόγο εμπειρίας μου ως
Α΄ Μηχανικός στα πλοία,  ότι οι Έλληνες προσφέρουν σε απόδοση έως και 3 φορές  περισσότερο από τους ξένους !
Υπήρχαν βέβαια μεμονωμένα περιστατικά,
 αλλά,  αυτοί απομακρύνονταν ...
Εγώ θα επέλεγα να είχα στην
 ομάδα μου μόνο ελληνικά πληρώματα,
 τα οποία
 θα επέλεγα εγώ. 
 ~Κ.Α.Ν~

Νομίζω ότι όσα γράψαμε ήταν αρκετά για να καταλάβει
κάποιος,  το τι  πραγματικά επικρατεί η έστω
 όποιος δεν γνώριζε …
 που δεν νομίζω να είναι και πολλοί....
 Αλλά ας πάμε παρακάτω …

Το Θέμα που άνοιξε η Κ.Α.Ν έγινε για να μας λυθεί
μια και μόνο απορία …
Συμφέρουν τελικά τα χαμηλά πληρώματα
έναντι των πληρωμάτων από τρίτες χώρες                                
(μιας και εμείς είμαστε τέταρτη πλέον…)

Οι γνωριμίες μας λοιπόν από φίλους και γνωστούς
 ήταν σημαντική  και οι  επικοινωνίες έδιναν και έπαιρναν
ώστε να βγάλουμε τελικά,  σε νούμερα,
 το τι πραγματικά συμβαίνει …

Πέρα από ποια είναι τα νούμερα που εισπράττουν οι αξιωματικοί οι τιμές των κατωτέρων πληρωμάτων
 από ξένες χώρες έχουν ως εξής …

Μάγειρας 3.000 ευρώ έως 4.500.
Ηλεκτρολόγος 4.000 έως 6.500.
Μηχανοδηγοί 2.400 έως 3.500.
Ναύτες = 3.000 έως 4.200
Καθαριστής μηχανής 1.900 έως 2.500.
Καμαρωτός = 2.500 έως 3.600.

Και όλοι αυτοί έχουν ωράριο έχουν τα λεφτά τους
 στην ώρα τους έχουν ένα ITF (Εκεί θα πάμε στο τέλος)
Είδη προστασίας και πολλά άλλα  ακόμα και bonus
πλοιοκτήτη σε κάποιες περιπτώσεις..

Οι κύριες χώρες προέλευσης ναυτεργατών είναι
οι Φιλιππίνες ,η  Ρουμανία , η Βουλγαρία , η Κούβα ,
η Κροατία , το Βιετνάμ ,η  Ουκρανία.

ΟΙ  μαγικές λέξεις είναι οι λέξεις Ναυλωτές , Εισφορές ,ασφαλιστικά ταμεία , 
δηλώσεις … δικαιώματα.

Τελικά,  με αυτά τα γεγονότα ως δεδομένα
 βγάλαμε το συμπέρασμα ότι οι Έλληνες είναι 30% ακριβότεροι από τους ξένους έως και 300% πιο αποδοτικοί από τους
ξένους …
Μήπως τελικά η βοήθεια στην κυβέρνηση από μέρους
του εφοπλιστικού κεφαλαίου ήταν μια
επισημοποιημένη δωροδοκία από μέρους τους προς την κυβέρνηση με προσυμφωνημένες διαδικασίες … ?
TYXAIO που ο ΥΝΑ την επομένη κιόλας εξέδωσε υπουργική απόφαση
 να καταργηθούν οι Σ.Σ.Ε.
Από Σεπτέμβριο τα πλοία κατεβάζουν τις οργανικές
συνθέσεις κατά 30-40% και μην ξεχνιόμαστε η 
HSWκαι ΑΝΕΚ θα πραγματοποιήσουν και
μειώσεις στους μισθούς μας… αν περάσουν
 και τα μέτρα με την μείωση στις άδειες σε 2,5 μέρες
τον μήνα.
Θα παίρνουν λιγότερα οι Έλληνες της
ακτοπλοΐας από έναν Φιλιππινέζο
 στην ποντοπόρο

Από άποψη λογικής θα εκφράσουμε την γνώμη μας και πάλι λέγοντας στους Κύριους (να τους κάνει ο θεός) εφοπ..ληστές,  πως η μεγαλύτερη βοήθεια στο κράτος ήταν να εντάξουν
 Ελληνικά πληρώματα στα πλοία τους , με τα  οποία θα είχαν ως ΛΕΣΜΑ  να γίνει ο 
πρώτος κλάδος,  που θα υπάρξει μείωση της  ανεργίας
 από το 2008.
Θα βοηθηθούν χιλιάδες οικογένειες να σταθούν ξανά
στα πόδια τους.
Θα εισρεύσουν στα ασφαλιστικά ταμεία χρήματα .
Θα αυξήσουν την αξιοπιστία των ναυλωτών λόγω
στελέχωσης επαγγελματιών ναυτικών. ( σε κάποιες εταιρείες οι ναυλωτές ζητούν αποκλειστηκά
 Έλληνες )
Θα τονωθεί ελαφρώς η αγορά από τα χρήματα που θα κυκλοφορήσουν.

Δυστυχώς,  η λογική μερικών ναυτικών που δεν είναι τόσο σπουδασμένοι όσο εσείς και δεν έχουν  
30 νοματαίους να υπερασπίζονται τα συμφέροντα σας.
Ίσως αυτή είναι μια ευκαιρία να ξανασκεφτείτε ότι ολαός μας έχει έμφυτη την ναυτοσύνη στο αίμα του.
Ίσως να ξανασκεφτείτε ότι πέρα  από τους αριθμούς υπάρχουν πραγματικά επαγγελματίες 
που κάνουν τα πλοία δέυτερα  σπίτια τους.
Μην ακούτε τις σειρήνες ότι ανεβαίνει το κόστος των
λειτουργικών σας εξόδων , κοιτάξτε στην ακτοπλοΐα .
Πιστεύετε να μας κρατεί η ΠΝΟ ;;
Μας κρατάνε εδώ , γιατί είμαστε όμορφοι ;;
Όχι βέβαια,  τα λειτουργικά έξοδα ενός πλοίου έχει να
κάνει και με την συντήρηση του, με λίγα λογία
( Συνεργεία ΔΙΠΛΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ) αν ήταν εδώ ξένοι θα ήθελαν ωράριο …. 8-5 για day-man
Και 4 ώρες βάρδια χωρίς overtime
Τα λεφτά στην ώρα τους , την επομένη υπάρχει λευκή απεργία ….
Την ώρα φαγητού , καφέ όλα κλειστά …
Από την μια νιώθουμε ηλίθιοι, που εμείς είμαστε 
οι
απλήρωτοι και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας ζουν με
πρόγραμμα …
Ομως είμαστε και περήφανοι ΓΙΑΤΙ  αν είναι ακόμα ζωντανή η ακτοπλοΐα αυτό είναι έργο δικό μας.
Εμείς σηκώνουμε κάθε πρωί και κάθε βράδυ τα μανίκια

Χίλια ευχαριστώ σε όσους μας πιστεύουν και μας ακολουθούν , χίλια ευχαριστώ στα παιδιά 
που με δικά τους έξοδα έκαναν το ρεπορτάζ για να το διαβάσετε, εσείς σήμερα .

Η σημαία μας περιφέρεται σε όλο τον πλανήτ
 σε 
όποιο λιμάνι και αν κοιτάξεις , αυτές τις δύσκολες για όλουςστιγμές είναι ώρα 
ευθύνης όχι
 μόνο για τους πολιτικούς, είναι ώρα ευθύνης
 και για τους εφοπλιστές , γιατί οι Έλληνες
είμαστε πάνω από όλα.
                                 ΝΑΥΤΙΚΟΙ…
Για το πειρατικό ρεπορτάζ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΥΗΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΑΝΕΚ , HSW NEL .