WWW.RODIAKI.GR
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Πηγή Ροδιακή,, Ημερομηνία
1-6-2013
Έντονο
επενδυτικό ενδιαφέρον για τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση
της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων ιδιοκτησίας ΤΑΙΠΕΔ εκδηλώθηκε την
Πέμπτη 30 Μαΐου. Η ομάδα αυτή απαρτίζεται από την μαρίνα Αλίμου, το
τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμένα Ύδρας και μέρος
του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου.
Μεταξύ των εγχώριων και διεθνών επενδυτικών σχημάτων, περιλαμβάνεται
σύμφωνα με πληροφορίες και η σύμπραξη των ροδίτικων εταιρειών A1 Yacht
Trade Consortium AE και Στήριξις Τεχνική Α.Ε. με τον κατασκευαστικό
κολοσσό Archirodon Group NV.
Η Αrchirodon είναι ένας μεγάλος διεθνής κατασκευαστικός όμιλος με σημαντικές δραστηριότητες σε πολλά μέρη του κόσμου και ιδιαίτερη παρουσία στη Μέση Ανατολή.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά το 1 δις δολάρια, η Archirodon αναλαμβάνει σημαντικά έργα σε όλους σχεδόν τους κατασκευαστικούς τομείς (από μελέτες σκοπιμότητας μέχρι πλήρεις κατασκευές "on turnkey"/EPC basis) και κυρίως έργα βιομηχανικά (Ενεργειακά & Μονάδες Αφαλάτωσης Εγκαταστάσεις Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου), λιμενικά και υπεράκτια (Λιμάνια & Λιμενικές Εγκαταστάσεις, Προβλήτες, Τερματικοί σταθμοί & Υποθαλάσσιες Λιμενικές
Κατασκευές, Κυματοθραύστες & Έργα Προστασίας Ακτών, Υποθαλάσσιοι Αγωγοί, Βυθοκορήσεις και δημιουργία νέων περιοχών) και έργα υποδομών (Γέφυρες & Οδικά Έργα, Σιδηροδρομικά Έργα, Έργα Ύδρευσης, ʼρδευσης & Αποχέτευσης, Φράγματα, κλπ).
Μεταξύ πολλών άλλων έργων της Archirodon περιλαμβάνονται, η γέφυρα μήκους 1 χλμ περίπου στο ʼμπου Ντάμπι που φέρει το όνομα του ιδρυτή και πρώτου προέδρου των Ενωμένων Αραβικών Εμιράτων Sheikh Zayed, σχεδιασμένη από τη διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Ζαχα Χαντίντ, το λιμάνι Khalifa επίσης στο Αμπου Ντάμπι αξίας 1,5 δις δολαρίων στην πρώτη του φάση του, o 12 χλμ. Κυματοθραύστης του «φοίνικα» στο Dubai κ.α.
Η ροδίτικη εταιρεία Α1 Yacht Trade Consortium ΑΕ, είναι μία από τις σημαντικότερες εταιρείες yachting στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, με ιδιόκτητα γραφεία σε Ρόδο.
Πειραιά, Μαρίνα Φλοίσβου, Κέρκυρα, Μύκονο, Ζάκυνθο, Λευκάδα και agents και franchisees σε 25 άλλα λιμάνια στην λοιπή Ελλάδα. Κατέχει άνω του 80% της συνολικής κίνησης σκαφών τύπου mega yachts που ελλιμενίζονται στα ελληνικά νησιά.
Τέλος, η ροδίτικη εταιρεία Στήριξις Τεχνική ΑΕ έχει έντονη δραστηριότητα στα δημόσια και ιδιωτικά έργα. Την τρέχουσα περίοδο κατασκευάζει το Νέο Κλειστό Γήπεδο της Καλλιθέας, την επέκταση - κατασκευή νέου κυττάρου στο ΧΥΤΑ της Β. Ρόδου, το νέο δημοτικό σχολείο στο Γεννάδι κ.α., το νέο αιολικό πάρκο 18MW στην Κατταβιά κ.α.
Οι εταιρείες Α1 και Στήριξις Τεχνική συμμετέχουν επίσης από κοινού και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Μαρίνας Μανδρακίου για τον οποίο εκκρεμεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ολοκλήρωσή του, ενώ η Στήριξις Τεχνική σε σύμπραξη με εξειδικευμένες εταιρείες ηχοραμάτων συμμετέχει στο διαγωνισμό παραχώρησης του «Ήχος & Φως» του Δήμου Ρόδου.
Πραγματικά αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα για την τοπική οικονομία ότι ροδίτικες επιχειρήσεις διεκδικούν τη συμμετοχή τους σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα με τη συνεργασία ισχυρών ομίλων αναζητώντας διέξοδο από την κρίση και επιδιώκοντας τη διαρκή τους ανάπτυξη.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ 11 ΣΧΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Εντεκα όμιλοι μεταξύ των οποίων η γαλλική Vinci (που πρόσφατα απέκτησε τα αεροδρόμια της Πορτογαλίας) μαζί με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο όμιλος J& P ΑΒΑΞ (με ελβετικό όμιλο,) η γερμανική Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Σύμφωνα με την προκήρυξη στην πρώτη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων που εξυπηρέτησαν το 2011 το 24% του συνόλου των επιβατών στα 39 κρατικά αεροδρόμια.
Στην προκήρυξη αναφέρεται πως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει στην Ομάδα Α μέχρι τρία από τα ακόλουθα αεροδρόμια: Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Στην ομάδα Β μπορεί να προστεθούν μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου. Τα 7 βασικά Αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην Ομάδα Β εξυπηρέτησαν ποσοστό 22% του συνόλου των επιβατών στα 39 αεροδρόμια το 2011.
Οι όμιλοι που θα κερδίσουν τους δύο διαγωνισμούς θα αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ετών. Στην ευθύνη τους θα είναι οι υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης (συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης και επέκτασης της υποδομής).
Η Παραχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει το δικαίωμα για το Ελληνικό Δημόσιο να παρατείνει τη διάρκεια της Παραχώρησης για άλλα 10 έτη.
H ανακοίνωση
Με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος από έντεκα (11) επενδυτικά σχήματα, έληξε σήμερα η προθεσμία για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, που χωρίζονται σε 2 ομάδες.
Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.