Εφημερίδα των Συντακτών

αναδημοσίευση

 Τι (δεν) είδε ο Κ. Παπούλιας στον Πειραιά!!!


Οι δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας μετά την επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Cosco, για εργαζόμενους που «διαβιούν κάτω από καλές συνθήκες», προκάλεσαν την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και ξεσηκώνουν τα συνδικάτα

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
 


Τις προσπάθειες του μεγάρου Μαξίμου για επενδύσεις από την Κίνα επιβράβευσε με τη χθεσινή επίσκεψή του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας στις εγκαταστάσεις της θυγατρικής τής Cosco, ΣΕΠ Α.Ε., στον προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Κλείνοντας τα αυτιά του στις καταγγελίες που γίνονται εδώ και καιρό από συνδικαλιστικούς φορείς,εργαζόμενους και κόμματα για τις συνθήκες εργασίας (και όχι μόνο) ο πρώτος πολίτης της χώρας διαπίστωσε: «Ηταν μια θαυμάσια επίσκεψη και έζησα ακριβώς αυτή την αποδοτικότητα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας». Αλλά και οι δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά προκάλεσαν την ασυνήθιστη αντίδραση πολιτικού κόμματος και εν προκειμένω του ΣΥΡΙΖΑ, που άσκησε κριτική στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Αίσθηση μάλιστα προκάλεσε το στιγμιότυπο που μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι όταν επισκέφθηκε το επιχειρησιακό ηλεκτρονικό τμήμα της εταιρείας μίλησε με τους εργαζόμενους και χαριτολογώντας τους είπε: «Βλέπω ότι όλοι εδώ είστε νεολαία» και αυτοί απάντησαν: «Είμαστε ευχαριστημένοι που δουλεύουμε εδώ και οι συνθήκες είναι πολύ καλές»…

«Νομίζω ότι περιμένουμε κι άλλες επενδύσεις από τη Λαϊκή Δημοκρατίας της Κίνας» τόνισε ο Κάρολος Παπούλιας και πρόσθεσε ότι είναι πολύ καλό πως περίπου 1.000 εργαζόμενοι διαβιούν κάτω από καλές συνθήκες εργασίας και είναι ικανοποιημένοι…

Με ανακοίνωσή του το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε την έκπληξή του και αναρωτήθηκε «ποια ήταν η εικόνα που παρουσίασαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να προχωρήσει σε αυτή τη δήλωση, όταν είναι γνωστό ότι οι απαράδεκτες συνθήκες εργασίας στον προβλήτα της Cosco έχουν καταγγελθεί επανειλημμένως από εργαζόμενους, διεθνείς συνδικαλιστικές οργανώσεις και έχουν απασχολήσει έγκυρα διεθνή ΜΜΕ».

Ο Κ. Παπούλιας, συνοδευόμενος από τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη, έφτασε στο Ν. Ικόνιο και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του κινεζικού ομίλου. Είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τις πέντε νέες γερανογέφυρες super post panamax (που ήρθαν από την Κίνα) αλλά και τα έργα που πραγματοποιούνται στον προβλήτα ΙΙΙ, η λειτουργία του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2013.
…………………………………………………………………………………………….

Oι καταγγελίες που «παρέβλεψε» ο Πρόεδρος


Είναι γνωστό και ο Κ. Παπούλιας θα έπρεπε να το γνωρίζει ότι, πέρα από τα θετικά σχόλια που πολύ συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ στην Cosco (σ.σ.σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου δεν είχε την… τύχη η κινεζική εταιρεία να αποκτήσει το αποκλειστικό δικαίωμα λειτουργίας μιας ολόκληρης προβλήτας), οι εργαζόμενοι στο λιμάνι μέσω του επίσημου σωματείου τους (ΟΜΥΛΕ) πολλές φορές έχουν προβεί σε καταγγελίες για την επένδυση της Cosco, για την πολυδιαφημιζόμενη αύξηση απασχόλησης που προέκυψε από αυτή, αλλά και για το γεγονός ότι η εταιρεία ποτέ δεν έχει παρουσιάσει επίσημα στοιχεία αποτίμησης του οφέλους του ελληνικού Δημοσίου.

Αμέσως μετά το ταξίδι του Α. Σαμαρά η ΟΜΥΛΕ σε ανακοίνωσή της «καυτηρίαζε» την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα, τόνιζε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να μετατρέψει τα λιμάνια σε κινεζικά μονοπώλια και ανέφερε ότι «προπαγανδίζει» την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ, η οποία κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρηματοδότηση του δημόσιου ΟΛΠ. Οι εργαζόμενοι υποστήριζαν ότι ο ΟΛΠ, εξαιτίας της παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ, αναγκάστηκε να κατασκευάσει τον προβλήτα Ι με κόστος 190 εκατ. ευρώ, ενώ με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να αναβαθμίσει τονπροβλήτα ΙΙ και να ξεκινήσει τον προβλήτα ΙΙΙ.

Οσο για την αύξηση της απασχόλησης που συνεχώς λέγεται και γράφεται, η ΟΜΥΛΕ υποστήριζε ότι οι 4.000 θέσεις που υποσχέθηκαν είναι τελικά 240, ενώ μετά την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ υπήρξε μείωση της απασχόλησης στον ΟΛΠ κατά 450 θέσεις.

Επίσης θα έπρεπε ο Κ. Παπούλιας να έχει ενημερωθεί ότι δεν έχει συγκροτηθεί εργασιακό σωματείο (συνδικάτο), γεγονός που γνωστοποίησε μάλιστα ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης, όταν στα τέλη του 2011 βουλευτές του Πειραιά (εκτός από το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ) είχαν επισκεφθεί τον προβλήτα ΙΙ. Οι πληροφορίες λένε μάλιστα ότι δυο εργαζόμενοι που προσπάθησαν να συσπειρώσουν συναδέλφους τους για να δημιουργήσουν μια Επιτροπή Αγώνα, απολύθηκαν από την εταιρεία που τους υπενοικίαζε στην Cosco τον Φεβρουάριο του 2012.

Και κάτι τελευταίο εξίσου σημαντικό, που αυτό σίγουρα το γνωρίζει ο Κ. Παπούλιας: ότι οι φοροαπαλλαγές που δόθηκαν στην εταιρεία μετά τη σύμβαση παραχώρησης, ελέγχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2010, ύστερα από καταγγελίες του τότε νομάρχη Πειραιά Γ.Μίχα, της ΟΜΥΛΕ και του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών. Για την πορεία της έρευνας μάλιστα ενημερώθηκε στο πρόσφατο ταξίδι του ο Κ. Μουσουρούλης.

Η πλευρά της Cosco

Η «Εφ.Συν.» προσπάθησε να επικοινωνήσει χθες το βράδυ τηλεφωνικά με τον εμπορικό διευθυντή της ΣΕΠ Α.Ε., Τ. Βαμβακίδη, αλλά αυτό δεν κατέστη εφικτό.

Ωστόσο λίγες ημέρες πριν ο Τ. Βαμβακίδης μιλώντας στην εφημερίδα «Ημερησία» είχε δηλώσει πως σήμερα στη ΣΕΠ απασχολούνται 950 άτομα ως προσωπικό, από τα οποία τα 270 στα γραφεία της και τα υπόλοιπα στο λιμάνι.

Είχε μάλιστα υποστηρίξει ότι ένας εργάτης στο λιμάνι λαμβάνει καθαρά σε ημερήσια βάση 55 ευρώ, ενώ οι μεικτές μηνιαίες αποδοχές για τους χειριστές μηχανημάτων κυμαίνονται από 2.900 ώς 3.500 ευρώ. «Ελεγχόμαστε συνεχώς για τις συνθήκες εργασίας, η απασχόληση είναι 8ωρη και οι αμοιβές μας ακολουθούν την ελληνική νομοθεσία» είχε υποστηρίξει ο Τ. Βαμβακίδης.
ch.papastath@efsyn.gr