Επιδιώκουν να επιβάλουν ατομικές συμβάσεις εργασίας
Με περιεχόμενο που κάνει «λάστιχο» τις εργασιακές σχέσεις
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
Χτύπημα
στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία
προαναγγέλει η αξίωση της ΝΕΛ να υπογράψουν οι ναυτεργάτες των πλοίων
της, με την απειλή της απόλυσης, ατομικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου
χρόνου. Το κείμενο της ατομικής σύμβασης μοιράστηκε στα καράβια της ΝΕΛ
χτες. Δηλαδή λίγες ώρες μετά την απεργία των ναυτεργατών, αποδεικνύοντας
το δίκιο του αγώνα τους για την υπογραφή ΣΣΕ και ΕΓΣΣΕ που να
ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων. Είναι φανερό ότι την όρεξη
στους εφοπλιστές έχει ανοίξει το νομοσχέδιο του ΥΝΑ του οποίου η
συζήτηση συνεχίστηκε χτες στην ολομέλεια της Βουλής.
Στο
κείμενο της ατομικής σύμβασης που δόθηκε σε ένα από τα καράβια της ΝΕΛ
προβλέπεται ότι αυτή έχει ισχύ μέχρι τις 13/07/2013. Στο άρθρο 2
σημειώνεται χαρακτηριστικά: «Συμφωνείται ότι ο ναυτικός δικαιούται του
συνολικού ποσού που συμφωνήθηκε από την ημερομηνία αναχωρήσεως προς
ναυτολόγηση», χωρίς να αναφέρεται ποιο είναι αυτό το ποσό. Στο άρθρο 5
προβλέπεται ότι: «Οσον αφορά την αποζημίωση αδείας, ρητά συμφωνείται με
το παρόν ότι η άδεια θα χορηγείται αυτούσια κατά μήναν, εφόσον όμως το
επιτρέπουν οι ανάγκες του πλοίου, οπότε δεν θα περιλαμβάνεται η παραπάνω
αποζημίωση αδείας στις μηνιαίες αποδοχές του ναυτικού». Σύμφωνα με ΣΣΕ
Ακτοπλοΐας η αποζημίωση της άδειας είναι ενσωματωμένη στο μισθό. Η ΝΕΛ
με το άρθρο αυτό όχι μόνο μειώνει δραστικά το μισθό, αλλά θα την
καταβάλει «εφόσον το επιτρέπουν οι ανάγκες του πλοίου», που σημαίνει
πρακτικά αποζημίωση αδείας τέλος...Στο άρθρο 6 αναφέρεται για τις υπερωρίες ότι «ο ναυτικός δεν θα δικαιούται να ζητήσει επιπλέον αποδοχές για υπερωριακή εργασία ή για υπερεργασία» και «Δεν οφείλεται επίσης υπερωριακή αμοιβή για εργασίες που αμείβονται σε ιδιαίτερες αμοιβές (extra) βάσει της ισχύουσας εκάστοτε Συλλογικής Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας». Δηλαδή διευρύνεται η απλήρωτη εργασία.
Μάλιστα στο άρθρο 9 αναφέρεται ότι «ο ναυτικός συμφωνεί και αποδέχεται να ακολουθήσει το πλοίο σε οποιοδήποτε λιμάνι της υδρογείου ανάλογα με τις εντολές του πλοιοκτήτη/ εφοπλιστή και τον προορισμό του πλοίου. Ειδικότερα αποδέχεται να ταξιδέψει σε όλα τα λιμάνια, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν εκεί»! Αυτό όταν ισχύει άλλη Συλλογική Σύμβαση στα ποντοπόρα πλοία, άλλη στα φορτηγά και δεξαμενόπλοια πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο.