ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αξιότιμοι κύριοι καλή σας μέρα,
Διάβασα τα περί του ταξιδιού του Ακουα Μαρία.
Προφανώς δεν έχετε βρεθεί σε θαλασσοταραχή είτε με μικρά είτε με μεγάλα πλοία.
Επειδή τυγχάνει να ταξιδευω συνεχεια, σας πληροφορω οτι το κουνημα ενος πλοιου, οι διατοιχισμοι αλλα και το "ξυσιμο" της καρινας στα κυματα εχει να κανει με τη μορφη και το υψος του κυματος.
Το ξυσιμο της καρινας εχει να κανει με το υψος και την περιοδο επαναφορας του κυματος, σε απλη λογικη εξηγηση με το μηκος της ταλαντωσης.
Οταν το πλοιο βρεθει στην κορφη 2 κυματων ακουγεται αυτος ο φρικτος ηχος σαν να σερνεται.
Εχω βρεθει στο Αιγαιο στην ιδια περιπου διαδρομη του Ακουα Μαρια με το Λισσος, ενα καραβι πολυ βαρυ με μεγαλο ογκο και εκτοπισμα και με την καιρο στα πλαγια και στη μασκα. Δεν θελετε να σας περιγραψω το κουνημα, επισης με το Νησος Χιος σε παρομοιες συνθηκες πλαι πλωρα με 7-8 μποφορ και δεν μπορουσες να σταθεις ορθιος απο το πολυποικιλο του κουνηματος. Για να αφησω το Μπλου Σταρ 2 ενα καραβι 177 μετρων γυριζοντας με γεματο 7αρι απο την Ροδο και ειχαμε πλωρα τον καιρο. Οσο για τα μεγαθήρια της Αδριατικης, εχω ξυπνησει ξημερωματα στο Ολυμπια Παλας, ενα τερας των 215 μετρων των Μινωικων γραμμων, απο το χτυπημα των κυματων στα πλαγια και τους κλυδωνισμους του πλοιου.
Ας μην βγαζουμε λοιπον τοσο απλα συμπερασματα για ενα πλοιο ή για την συμπεριφορα του στον κυματισμο και τη θαλασσοταραχη. Καθε φορα ειναι διαφορετικο και οι συνθηεκες καθε φορα αλλες.
Δεν γινεται κανενας ειδικος απο πληροφοριες που αντλει αποκλειστικα και μονο απο το
ιντερνετ......
Το γεγονος ειναι ενα για τον χειμωνα που μας περασε που δυστυχως ειναι η σκληρη πραγματικοτητα για τα ελληνικα νησια, αλλα και η δικαιωση καποιων πλοιων.
Εξετασατε ποια πλοια δουλευαν φετος το χειμωνα?
Προφανως και δεν σας απασχολησε οτι ολα τα νεοτευκτα πλοια ηταν δεμενα μαζι με τα ταχυπλοα στο λιμανι του πειραια. προφανως και δεν πειρατε χαμπαρι, οτι το Μπλου Σταρ 1, Μπλου Σταρ Δηλος, Νησος Μυκονος, τα "στολιδια" τς ακτοπλοιας ηταν δεμενα και τα Μυτηληνη, Θεοφιλος, Ταξιαρχης Ακουα Μαρια, Ιεραπετρα (για καποιο διαστημα), Πρεβελης, Κορναρος, ηταν αυτα που ΕΒΓΑΛΑΝ τον χειμωνα και κρατησαν ζωντανα τα νησια μας!!!
Προφανως και δεν σας εχει απασχολησει ποτε οτι τα Αγουδημοπλοια, Μιλενα, Νταλιανα, Ρομιλντα, Δημητρουλα, Ροδανθη, Μαρινα, Ανθη Μαρινα, αλλα και τα πλοια της Σαος, ηταν αυτα που τα παλιοτερα χρονια κραταγαν ΟΛΟ το χειμωνα ζωντανο το Αιγαιο. Οταν επεσαν, ή ριξαν έξω τις εταιρειες τους καποιοι, τοτε ολα εδεσαν και αρχισε η νεκρωση του θαλασσιου χωρου, αρχισε το μαραζωμα των νησιων, αρχισαν τα Δωδεκανησα να εχουν 3 φορες τη βδομαδα συγκοινωνια, απο καθημερινη που ειχαν, αρχισε η Ικαρο-Σαμια να εχει δυο φορες αντε τρεις φορες δρομολογιο το χειμωνα αλλα και το καλοκαιρι.
Λοιπον δεν κανουν τα νεοτευκτα πλοια τη συγκοινωνια, συγκοινωνια δεν γινεται με αρπαχτες τους 4 καλοκαιρινους μηνες, δεν γινεται με δρομολογια χαπακια των 15 ημερων με τη μεγαλη κινηση. Συγκοινωνια γινεται οταν ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ολο το χρονο. Και ΔΥΣΤΥΧΩΣ ολο το χρονο οι ακουραστοι εργατες των ελληνικων θαλασσων ήταν και εξακολουθουν να ειναι τα πλοια πολλων Μαϊων.
Μπραβο στα σκαρια αυτα, μπραβο στις εταιρειες τους που τα κρατουν αξιομαχα, μπραβο στις εταιρειες τους που εξακολουθουν να ενωννουν τα νησια με την ηπειρωτικη χωρα ΟΛΟ το χειμωνα και
καλο σαββατοκυριακο
με τιμη
Γιωργος