Κινητοποιήσεις σήμερα και στα λιμάνια, την Εστία Ναυτικών, το ΥΝΑ 
 www.902.gr
αναδημοσίευση

Τρί, 16/04/2013 
 
 

Μαζική και δυναμική συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με πορεία μέσα στο λιμάνι του Πειραιά πραγματοποίησαν οι ναυτεργάτες έχοντας στο πλευρό τους εργαζόμενους και από άλλους κλάδους. Κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία την 1η Μάη απηύθυνε ο Θανάσης Ευαγγελάκης, Α' Γραμματέας της ΠΕΜΕΝ
Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε απεργιακή συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη. Χαιρετισμό απηύθυναν η Μαργαρίτα Ρεϊση, Μέλος της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ, ο Γιώργος Αντωνόπουλος, Πρόεδρος της ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ο Θωμάς Παππάς, Πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ενώ η κεντρική ομιλία έγινε από τον Θανάση Ευαγγελάκη, Α' Γραμματέα της ΠΕΜΕΝ.
Τα πλοία σήμερα παραμένουν δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας καθώς οι ναυτεργάτες απεργούν από τις 6 τα ξημερώματα και για 24 ώρες. Η απεργία τους είναι προειδοποιητική με προοπτική επέκτασης και κλιμάκωσης και επόμενο σταθμό της απεργία της πρωτομαγιάς. Στις 5.30 π.μ. έγινε στην πλατεία Καραϊσκάκη συγκέντρωση για την περιφρούρηση της απεργίας.
Στην απεργία συμμετέχουν και οι ναυτεργάτες των λεγόμενων «ημερόπλοιων», των πλοίων που κάνουν ημερήσιες κρουαζιέρες. Σε 24ωρη απεργία «κατεβαίνουν» σήμερα και οι υπάλληλοι της Εστίας Ναυτικών, τα πληρώματα στα ρυμουλκά ναυαγοσωστικά, οι ναυτεργάτες στο πορθμείο της Κέρκυρας.
Σε τρίωρη στάση εργασίας προχώρησαν σήμερα οι λιμενεργάτες, οι μόνιμοι υπάλληλοι του ΟΛΠ και οι υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Στη Μυτιλήνη με απόφαση του Παλλεσβιακού Εργατικού Κέντρου θα γίνει συγκέντρωση σήμερα στις 5.30 το απόγευμα στο επιβατηγό λιμάνι.
Επίσης, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί σε στήριξη της απεργίας των ναυτεργατών.
Τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στους ναυτεργάτες εκφράζει το Εργατικό Κέντρο Β. Συγκροτήματος Δωδεκανήσου και καλεί τους νησιώτες της περιοχής να μην αρκεστούν στο ότι οι εφοπλιστές προσεγγίζουν ακόμη ορισμένα λιμάνια. Επίσης, εντάσσει στο διεκδικητικό του πλαίσιο τα αιτήματα των ναυτεργατών και καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής και με αυτά τα αιτήματα να οργανώσουν την Απεργία της Πρωτομαγιάς.
Αγώνας όλων των εργαζομένων
 Η απεργιακή μάχη των ναυτεργατών και το διεκδικητικό της πλαίσιο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάγκη των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων των νησιών να έχουν πλοία σύγχρονα, με τα οποία θα ταξιδεύουν με ασφάλεια, με φτηνά εισιτήρια 365 μέρες το χρόνο. Καράβια που θα έχουν πληρώματα με πλήρη δικαιώματα, ικανά να προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Καράβια που καταπλέουν σε λιμάνια που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες με εργαζόμενους με μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που κατατίθεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής είναι απτή απόδειξη ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είναι επιβεβλημένος, δίκαιος και αφορά το σύνολο της εργατικής τάξης, όλους τους εργαζόμενους, το λαό. Το νομοσχέδιο, ενσωματώνοντας την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ, για την κερδοφορία του κεφαλαίου, καταργεί τις ΣΣΕ των ναυτεργατών, μετατρέπει καράβια και λιμάνια σε εργασιακά γκέτο, εξαρθρώνει το ακτοπλοϊο δίκτυο, παραδίδει το σύνολο των λιμενικών υποδομών στα μονοπώλια με ό,τι σημαίνει αυτό για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
«Εχουμε καθήκον να απειθαρχήσουμε»
Οτι η σημερινή απεργία δεν αφορά μόνο τους ναυτεργάτες αποδείχτηκε και χτες με τη συμμετοχή μιας σειράς φορέων στη σύσκεψη που διοργάνωσαν ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ.
Τη σύσκεψη άνοιξε ο α' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Ευαγγελάκης που επισήμανε ότι «απαιτείται συμμαχία από τα κάτω με γενικές συνελεύσεις στους τόπους δουλειάς και με διεκδικητικό πλαίσιο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζομένων» κόντρα στην «υπονομευτική δουλειά των δυνάμεων του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ», οι οποίες «επικυρώνουν τους μνημονιακούς νόμους στις ΣΣΕ, μειώνοντας τους μισθούς των εργαζομένων», όπως έκαναν σε βάρος των εργαζομένων στο λιμάνι των οποίων οι μισθοί μειώθηκαν κατά 35%. Κατήγγειλε ακόμα ότι, κινδυνεύουν οι άνεργοι ναυτεργάτες να μείνουν χωρίς έκτακτη οικονομική ενίσχυση λόγω Πάσχα καθώς ο Οίκος Ναύτου δεν ξέρει πότε και αν θα καταβληθεί.
Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου επισήμανε ότι η επίθεση όπως αυτή αποτυπώνεται και στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ «είναι γενικευμένη και δεν είναι μόνο σε βάρος των ναυτεργατών. Είναι για όλους τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα». «Οι ταξικές δυνάμεις, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ έχουμε υποχρέωση να κινητοποιήσουμε τους εργαζόμενους, να εμπνεύσουμε, να παλέψουμε, να δείξουμε ότι χρειάζεται συνείδηση και απόφαση για αναμέτρηση, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής». Και ξεκαθάρισε: «Μη νομίζουν ότι αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα λέμε, όπως κάνουν οι δυνάμεις του κοινωνικού εταιρισμού στο λιμάνι, ότι νόμος είναι τι να κάνουμε. Εχουμε υποχρέωση να απειθαρχήσουμε, όπως απειθαρχήσαμε στην πολιτική επιστράτευση. Νομιμοποιούμαστε από το δίκιο της τάξης μας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί». Στη σύσκεψη μίλησαν, επίσης, ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Θωμάς Παπάς και από την ΠΕΣ/ΝΑΤ ο Θανάσης Σιδηρόπουλος.
Από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ ο Γιάννης Πάσουλας χαιρετίζοντας τη σύσκεψη ανέφερε ότι «το ΠΑΜΕ αντλεί πείρα από τους ναυτεργατικούς αγώνες, γιατί δρουν στο σκληρό πυρήνα του κεφαλαίου που είναι το εφοπλιστικό, γιατί ο κλάδος των μεταφορών είναι σοβαρή υπόθεση για την εργατική τάξη, γιατί οι ναυτεργάτες με τους αγώνες τους έχουν καταφέρει να βάλουν τα φύτρα της λαϊκής συμμαχίας καθώς αναπτύσσουν κοινή δράση με τους νησιώτες, με τους φτωχούς αγρότες. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ θα είναι αύριο (σ.σ. σήμερα) μαζί με τους ναυτεργάτες».
Η Πόπη Ξυκαλάκη από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισήμανε ότι είναι καθήκον των παιδαγωγών να είναι αλληλέγγυοι στους εργατικούς, λαϊκούς αγώνες και με αυτούς να εμπνέουν τα παιδιά «να γίνουν αγωνιστές της ζωής και της τάξης τους». Χαιρέτισε ακόμα από το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού ο Γιώργος Μούχος.
Συμμετείχαν ακόμα αντιπροσωπείες από την Ομοσπονδία Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος, τα Συνδικάτα ΟΤΑ Αττικής και Φαρμάκου, την παράταξη ΔΑΣ ΟΑΣΑ κ.ά.
Νέο πλήγμα στις ΣΣΕ των ναυτεργατών
Στο μεταξύ, παραμονές της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας των ναυτεργατών για να μη μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε προγράμματα δήθεν «για την αντιμετώπιση της ανεργίας» στους ναυτεργάτες, μέσω των οποίων προωθούνται, η «μαύρη εργασία». Η εξασφάλιση τσάμπα ναυτεργατικού δυναμικού στους εφοπλιστές.
Το ένα πρόγραμμα αφορά τους νέους άνεργους ναυτεργάτες από 18 ως 29 ετών και προωθείται μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και συμπεριλαμβάνει και τους απόφοιτους των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Με βάση το Πρόγραμμα το οποίο χαρακτηρίζεται «πιλοτικό» οι ναυτεργάτες αντί για πλήρεις αποδοχές θα παίρνουν 1.000 ευρώ οι αξιωματικοί και 800 ευρώ τα κατώτερα πληρώματα και θα είναι ανασφάλιστοι. Στο σχετικό κείμενο που ενέκρινε χτες και η πλειοψηφία της διοίκησης του ΓΕΝΕ, υπάρχει ειδική αναφορά για τις ΣΣΕ: «Σημειώνεται - αναφέρεται στο κείμενο - ότι το ποσό αυτό (δηλαδή των 1.000 ευρώ) αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 του μισθού που προβλέπεται στις προϊσχύσασες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».
Ενα δεύτερο πρόγραμμα, που αποτελεί απροκάλυπτο εμπαιγμό, επιδοτεί ναυτεργάτες να φύγουν από το ναυτικό επάγγελμα, «με ανακατεύθυνση, όπως αναφέρεται, στην αυτοαπασχόληση και στην ίδρυση νέας επιχείρησης»!
Συμπαράσταση από την ΠΑΣΥ
Την αμέριστη συμπαράστασή της στον αγώνα των ναυτεργατών εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης και καλεί τους μικρομεσαίους αγρότες όλης της χώρας, ιδιαίτερα των νησιών, να συμπαρασταθούν ενεργά στον αγώνα των ναυτεργατών. Στο πλευρό τους και η Γραμματεία Χανίων της ΠΑΣΥ.
Στην ανακοίνωσή της η ΠΑΣΥ επισημαίνει ότι η «αντιλαϊκή πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και της ΕΕ είναι ενιαία. Ξεκληρίζει ταυτόχρονα τη μικρομεσαία αγροτιά, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργατών και ναυτεργατών, οδηγεί εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενους της πόλης σε λουκέτα, τους οδηγεί στη φτώχεια, στην εξαθλίωση και στην ανεργία».
«Αυτή η πολιτική, υπογραμμίζεται, δεν παίρνει μερεμέτια, ωφέλησε και θα συνεχίσει να ωφελεί τους εφοπλιστές, τους μεγαλέμπορους, τους μεγαλοεπιχειρηματίες και τους τραπεζίτες. Απαιτεί σύγκρουση και ανατροπή, πρέπει να συναντήσει απέναντί της το ενιαίο μέτωπο και τον ενιαίο αγώνα της φτωχής αγροτιάς, της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας και των γυναικών της λαϊκής οικογένειας».
Αναφορικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου ναυτιλίας η ΠΑΣΥ τονίζει ότι «είναι "ραμμένο" στα μέτρα για την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και πλήττει όλο το λαό, ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών. Υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα και την εδαφική ακεραιότητα της χώρας. Θα έχει σοβαρές και άμεσες αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα ναυτικών και ταξιδιωτών. Θα φέρει περισσότερες δυσκολίες στη μεταφορά αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων και αγροτοεφοδίων από και προς τα νησιά. Θα αυξήσει το κόστος τους».