αναδημοσίευση
Τη
διεύρυνση της «μαύρης ανασφάλιστης» εργασίας σε όλες τις κατηγορίες
πλοίων για την ενίσχυση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, με θύματα τους
νέους ναυτεργάτες, είναι αυτό που προωθείται με το πιλοτικό πρόγραμμα
«ΝΕΑΡΧΟΣ» με τίτλο «Για την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων νέων
ναυτικών» το οποίο παρουσιάστηκε χτες το πρωί σε ημερίδα που διοργάνωσε
το υπουργείο Ναυτιλίας.
Η παρουσίαση του προγράμματος προδιέγραψε το εφιαλτικό τοπίο που προετοιμάζεται για τη νέα βάρδια των ναυτεργατών, από εφοπλιστές, κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ενωση. Με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, θα καταβληθούν 6.423.150 ευρώ, ώστε οι εφοπλιστές να βάλουν στα πλοία τους 1.000 νέους ναυτεργάτες από 18 ως 29 ετών, σε πρώτη φάση, από τους οποίους οι 200 θα είναι αξιωματικοί, απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, Οικονομικοί αξιωματικοί και Ηλεκτρολόγοι και οι 800 από τις υπόλοιπες ειδικότητες. Θα είναι ανασφάλιστοι και με μισθό μειωμένο κατά το ένα τρίτο σε σχέση με αυτόν που προβλέπονται από τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Δηλαδή, δίνονται πάνω από 6 εκατομμύρια για να εξασφαλίσουν στους εφοπλιστές τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό. Χώρια ότι την ώρα που δίνουν τόσα εκατομμύρια για τους εφοπλιστές, η συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων ναυτεργατών, που ξεπερνούν τους 13.000, δεν παίρνουν ούτε το ψωροεπίδομα ανεργίας 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 για τους άγαμους.
Αποκαλυπτικά είναι και τα όσα αναφέρονται ως «κίνητρα» στο σχετικό κείμενο του προγράμματος. «Κίνητρα» για τους νέους άνεργους ναυτεργάτες είναι όπως σημειώνεται: «Να έρθουν σε επαφή με τους μελλοντικούς εργοδότες τους και να τους πείσουν για τις εργασιακές δυνατότητές τους»! Ενώ για τις ναυτιλιακές εταιρείες «κίνητρο» είναι: «Να «δοκιμάσουν» χωρίς ουσιαστικό κόστος νέους, ως εν δυνάμει στελεχιακό δυναμικό τους»!
Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της φιέστας επισήμανε ανάμεσα στα άλλα ότι με το πρόγραμμα: «Παρεμβαίνουμε στις αιτίες της κρίσης, προωθώντας τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές. Και οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν μόνο στις επενδύσεις που θα αυξήσουν τη ζήτηση εργασίας, αλλά και στους εργαζόμενους, γιατί για να έχουν δουλειά θα πρέπει ο κλάδος τους να μην καταρρεύσει»! Τα λέει αυτά, όταν οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνοντας το μέγεθος της κερδοφορίας τους από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάρτη έδωσαν 3 δισ. ευρώ (δηλαδή ένα δισεκατομμύριο το μήνα) για αγορές πλοίων και νέες παραγγελίες. Μάλιστα, οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων ήταν κατά 54% περισσότερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα
Η παρουσίαση του προγράμματος προδιέγραψε το εφιαλτικό τοπίο που προετοιμάζεται για τη νέα βάρδια των ναυτεργατών, από εφοπλιστές, κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ενωση. Με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, θα καταβληθούν 6.423.150 ευρώ, ώστε οι εφοπλιστές να βάλουν στα πλοία τους 1.000 νέους ναυτεργάτες από 18 ως 29 ετών, σε πρώτη φάση, από τους οποίους οι 200 θα είναι αξιωματικοί, απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, Οικονομικοί αξιωματικοί και Ηλεκτρολόγοι και οι 800 από τις υπόλοιπες ειδικότητες. Θα είναι ανασφάλιστοι και με μισθό μειωμένο κατά το ένα τρίτο σε σχέση με αυτόν που προβλέπονται από τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Δηλαδή, δίνονται πάνω από 6 εκατομμύρια για να εξασφαλίσουν στους εφοπλιστές τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό. Χώρια ότι την ώρα που δίνουν τόσα εκατομμύρια για τους εφοπλιστές, η συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων ναυτεργατών, που ξεπερνούν τους 13.000, δεν παίρνουν ούτε το ψωροεπίδομα ανεργίας 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 για τους άγαμους.
Αποκαλυπτικά είναι και τα όσα αναφέρονται ως «κίνητρα» στο σχετικό κείμενο του προγράμματος. «Κίνητρα» για τους νέους άνεργους ναυτεργάτες είναι όπως σημειώνεται: «Να έρθουν σε επαφή με τους μελλοντικούς εργοδότες τους και να τους πείσουν για τις εργασιακές δυνατότητές τους»! Ενώ για τις ναυτιλιακές εταιρείες «κίνητρο» είναι: «Να «δοκιμάσουν» χωρίς ουσιαστικό κόστος νέους, ως εν δυνάμει στελεχιακό δυναμικό τους»!
Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της φιέστας επισήμανε ανάμεσα στα άλλα ότι με το πρόγραμμα: «Παρεμβαίνουμε στις αιτίες της κρίσης, προωθώντας τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές. Και οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν μόνο στις επενδύσεις που θα αυξήσουν τη ζήτηση εργασίας, αλλά και στους εργαζόμενους, γιατί για να έχουν δουλειά θα πρέπει ο κλάδος τους να μην καταρρεύσει»! Τα λέει αυτά, όταν οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνοντας το μέγεθος της κερδοφορίας τους από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάρτη έδωσαν 3 δισ. ευρώ (δηλαδή ένα δισεκατομμύριο το μήνα) για αγορές πλοίων και νέες παραγγελίες. Μάλιστα, οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων ήταν κατά 54% περισσότερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα