8/4/2013
Από: Πανελλήνια Ένωση Ναυτών
Εμπορικού Ναυτικού
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Με ένα κατάπτυστο σχέδιο – άρθρο
(τροπολογία) που προστίθεται στο περιβόητο σχέδιο νόμου του ΥΝΑ «για την
ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» ο Υπουργός Ν.Α μεθοδεύει την
ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος απεργίας των Ναυτεργατών στον χώρο της
Ακτοπλοΐας.
Η όλη μεθόδευση δείχνει ότι ο κ.
Μουσουρούλης έχει αναλάβει στα πλαίσια της τρικομματικής κυβέρνησης τον άθλιο
και θλιβερό ρόλο να προωθήσει και να υλοποιήσει όλες εκείνες τις ρυθμίσεις που
επί σειρά ετών αξίωναν και απαιτούσαν οι εφοπλιστικοί φορείς και όλοι εκείνοι
που συστηματικά αμφισβητούσαν και υπονόμευαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο
δικαίωμα της απεργίας που έχει κατακτηθεί με το αίμα και τον αγώνα των
Ναυτεργατών και του εργατικού κινήματος.
Τον προειδοποιούμε ότι καμιά
φασιστική και αντιδημοκρατική νομοθετική ρύθμιση δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή
από την ΠΕΝΕΝ και το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα - όπως και αν ονομάζεται
αυτή – που θα ακυρώνει το δικαίωμα της απεργίας.
Αυτές τις μεθοδεύσεις θα τις
μετατρέψουν οι Ναυτεργάτες και το συνδικαλιστικό κίνημα σε κουρελόχαρτα και θα
πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων.
Η Διοίκηση της
ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ. 1 Παραθέτουμε
στην συνέχεια το σχετικό άρθρο που έχει σταλεί προς τα πολιτικά
κόμματα.
Άρθρο…..
1.
Σε
περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, το
Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει εντός 48 ωρών από τον χρόνο
κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου,
προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό
δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για
την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο
ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και
δρομολογημένα αντίστοιχα πλοία.
2.
Το ΣΑΣ
στην περίπτωση αυτή συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία
γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον
τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με
την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του
προέδρου λογίζεται ως διπλή.
3.
Η απόφαση
του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την παρ. 1 δεν δημοσιεύεται στην
εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές
εταιρίες, καθώς και επίσης επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση
πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά
του δημοσίου.
4.
Οι
πλοιοκτήτριες εταιρίες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων παρέχουν τις
υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων
δρομολογίων.
Υ.Γ. 2 Ανάλογη πρόταση
έχει καταθέσει στην Βουλή και το ΠΑΣΟΚ η οποία
αναφέρει:
Ειδικά
όσον αφορά τα προβλήματα τα οποία δημιουργούνται στις συγκοινωνίες των νησιών
κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, το ΠΑΣΟΚ ζητάει να
προβλεφθεί το λεγόμενο «πλοίο ασφαλείας». Θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο ο
ναυτικός θα είναι πραγματικά ελεύθερος να ασκεί το δικαίωμά του στην απεργία,
γι' αυτό θα ζητήσει την ευρεία κοινοβουλευτική συναίνεση προκειμένου να περάσει
αυτή η ρύθμιση από τη Βουλή.
