Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013
Νομοσχέδιο συμβιβασμών και ισορροπιών ... κατώτερο των προσδοκιών αλλά και των περιστάσεων!
Αριθμ. Πρωτ.: 17/13
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Χρειάστηκαν
τρία και πλέον χρόνια για να γίνει μια αναγκαία εκ των πραγμάτων,
διόρθωση για την αποκατάσταση του αυτονόητου, που αφορά την αποστολή και
την οργάνωση του Λιμενικού Σώματος. Και αυτό αποδεικνύεται και από το
γεγονός ότι μεσολάβησαν εννέα προεδρικά διατάγματα, που δεν φάνηκαν
ικανά να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προέκυψαν από την κατάργηση
του τότε ΥΕΝΑΝΠ και τον διαμελισμό των αρμοδιοτήτων του Λ.Σ. σε
διαφορετικά Υπουργεία.
Το
σύνολο, σχεδόν, των πτερύγων της Βουλής συνομολόγησε για την
αναγκαιότητα ύπαρξης αυτής της δομής του Κράτους και υπερψήφισε την
επανασύσταση του Υπουργείου ενώ ακόμα, αναγνώρισε ότι στη δομή αυτή, το Λ.Σ. έχει πρωτεύοντα ρόλο και
αυτός δε μπορεί να είναι άλλος από την παροχή των υπηρεσιών του στους
δυο τομείς δράσης του, στη ναυτιλία και στην ασφάλεια, θέση και άποψη
που όλο το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα με επιμονή και επιχειρήματα
υποστηρίξαμε, βασιζόμενοι πάντα στο άκρως επιτυχημένο παρελθόν, το οποίο
ορισμένοι ήθελαν με κάθε τρόπο να διαγράψουν.
Αναφορικά με τις λοιπές διατάξεις του νομοσχεδίου έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1.
Εμπεριέχει ελάχιστες διατάξεις που επιλύουν θέματα – ζητήματα αλλά και
χρονίζοντα προβλήματα των στελεχών Λ.Σ. (οδοιπορικές δαπάνες παρελθόντων
ετών, αναγνώριση χρόνου σπουδών ΑΕΝ, αποζημιώσεις ΤΚΕΠ).
2.
Δεν εμπεριέχει όμως, παρά την επιμονή μας, παρά τις περί του αντιθέτου
διαβεβαιώσεις, άλλες σημαντικές διατάξεις όπως, ιατροφαρμακευτικά,
πλεύσιμα, κατ’ έτος εισαγωγή στελεχών, ασφαλιστικό καθεστώς τεχνικών
αξιωματικών, συνταξιοδοτικό καθεστώς ΑΕΝ κλπ., αλλά και διατάξεις που
δεν είχαν καμιά οικονομική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό (ΤΑΛΣ,
Ελεγκτήριο Δαπανών) αλλά αντιμετώπιζαν θέματα που αφορούν το σύνολο του
προσωπικού του Λιμενικού Σώματος.
Για
την απουσία αυτή των προαναφερθέντων διατάξεων, που θα επέλυαν
χρονίζοντα προβλήματα, την αποκλειστική ευθύνη φέρει ο Υπουργός ως καθ’
ύλην αρμόδιος και αναμένουμε τις δημόσιες εξηγήσεις του.
3.
Την ίδια στιγμή που σημαντικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται και
αφορούν στους πολλούς, διαπιστώνουμε ρυθμίσεις που αφορούν ελάχιστους
(παραμονή σε Διεθνείς Οργανισμούς για έναν επιπλέον χρόνο, απονομή του
βαθμού του Ναυάρχου ε.α.). Εάν ο Υπουργός πιστεύει ότι αυτά ήταν θέματα
προτεραιότητας για τα στελέχη, που καθημερινά δίνουν τη μάχη και την
κερδίζουν σε όλο το εύρος της αποστολής του ΥΝΑ, που ανταποκρίνονται με
κοινά αναγνωρισμένη επιτυχία και επάρκεια στο καθήκον τους τότε,
δυστυχώς, φαίνεται ότι δεν έχει αντιληφθεί τι πραγματικά βιώνουμε.
Επισημαίνουμε
και πάλι ότι και μετά την ψήφιση αυτού του νόμου, πολλά από τα
προβλήματα που αντιμετωπίσαμε παραμένουν άλυτα. Σε συνδυασμό με την
διαρκή υποχρηματοδότηση, στερούν από το Λιμενικό Σώμα το «οξυγόνο» που
χρειάζεται για να «αναπνεύσει» και να ανταποκριθεί στις αυξημένες
ανάγκες και υποχρεώσεις. Η ενίσχυση των πόρων του Σώματος, ανθρώπινου
δυναμικού και επιχειρησιακών μέσων καθίσταται σήμερα περισσότερο
αναγκαία από ποτέ.
Τέλος,
η ανύψωση του ηθικού των στελεχών, που τα τελευταία χρόνια από τις
αλλεπάλληλες μειώσεις των αποδοχών τους είναι καταρρακωμένο, θα πρέπει
με συγκεκριμένες ενέργειες και στόχευση, να αποτελέσει την πρώτιστη
προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας και για αυτό ζητάμε, αυτές οι
ενέργειες να προχωρήσουν άμεσα, σήμερα.
Η
ΠΕΑΛΣ επιλέγοντας σταθερά, το ρόλο να είναι χρήσιμη και όχι αρεστή, θα
συνεχίσει να διεκδικεί την επίλυση των προβλημάτων, να αναγνωρίζει
βήματα προς τη θετική κατεύθυνση αλλά και να αναδεικνύει αρνητικές
πτυχές των επιλογών της εκάστοτε εξουσίας.
Η ΠΕΑΛΣ ζητά απαντήσεις, λύσεις.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ Σπυρίδων ΠΑ
