ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Θέμα...Εθνικό...Αλλά... όλα για τους εφοπλιστές από τον Γ.Πλακιωτάκη!

«Η Ακτοπλοϊα είναι ζήτημα πρωτίστως εθνικό και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται»www.marinews.grαναδημοσίευση


Διεξήχθη σήμερα στη Βουλή η συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στο οποίο έχει οριστεί εισηγητής ο Βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Πλακιωτάκης .

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της ομιλίας του :
• Με το παρόν νομοσχέδιο ανασυγκροτείται και συστήνεται εκ νέου το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, βασική πολιτική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

• Εξήρε την προσφορά του Λιμενικού Σώματος με ιστορία 90 και πλέον ετών στους τομείς της υποστήριξης της εμπορικής ναυτιλίας και του ελέγχου της ναυτιλιακής δραστηριότητας.
• Τόνισε την ανάγκη αντιμετώπισης χρόνιων προβλημάτων του Λιμενικού Σώματος όπως ζητήματα κάλυψης κενών οργανικών θέσεων, προσδιορισμού καταβολής εφάπαξ, ημερήσιας αποζημίωσης στα πλαίσια αποστολών , παροχών υπηρεσιών υγείας και υγειονομικής περίθαλψης στελεχών του και λοιπές δαπάνες, ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται με την εν λόγω τροπολογία.
• Επισήμανε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοϊα και τις ζημίες που υφίσταται τα τελευταία χρόνια της ύφεσης ενώ κάλεσε όλους τους εμπλεκομένους ( ΠΝΟ, Ένωση Εφοπλιστών, εταιρίες καυσίμων, τράπεζες κτλ) να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. «Η Ακτοπλοϊα είναι ζήτημα πρωτίστως εθνικό και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται».
• Αναφέρθηκε σε σειρά θετικών διατάξεων όπως τη θέσπιση εκπαιδευτικών ταξιδιών για τους σπουδαστές της ΑΕΝ, το γραφείο σταδιοδρομίας με αρμοδιότητα τη παροχή κατευθύνσεων και υποδείξεων προς τους δοκίμους και τη τροποποίηση του ν.3709/2008 ως προς τα δικαιώματα των επιβατών με ειδική μέριμνα στα άτομα με αναπηρία.
• Τόνισε με θέρμη τη ρήτρα νησιωτικότητας σε κάθε σχέδιο νόμου , προσθήκη, τροπολογία καθώς και κανονιστική απόφαση ενώ δεν παρέλειψε την αναφορά στη σύσταση του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής ως σημαντική αρχή για την εφαρμογή της αρχής της νησιωτικότητας.
• Ζήτησε την τροποποίηση του άρθρου 19 με την αποσαφήνιση ότι δεν καταλύεται καμία συλλογική σύμβαση εργασίας αλλά υπογράφονται ειδικές συμφωνίες στα πλαίσια των συλλογικών και όσο διαρκεί το μεσοπρόθεσμο.
• Για τη χάραξη της Εθνικής Πολιτικής επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι αποτελεί τη βάση για την αξιοποίηση των λιμένων της χώρας και ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων.
• Η ίδρυση της Ρ.Α.Λ ενισχύει ωφελιμιστικά τη λειτουργία των λιμένων δραστηριοτήτων και τη τήρηση και εποπτεία των λιμενικών υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη και την αναβάθμιση της Ε.Σ.Α.Λ ως βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
• Τάχθηκε υπέρ της αναγκαιότητας εκσυγχρονισμού της πλοηγικής υπηρεσίας με παράλληλη διασφάλιση του μισθολογικού και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
• Ζήτησε τη δρομολόγηση πλοίου ως πλοίο ασφαλείας και ελάχιστης επικοινωνίας των νησιών με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα και άλλες χώρες για λόγους δημοσίου συμφέροντος και έκτακτων περιστάσεων. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην περίπτωση της Κρήτης και του Νομού Λασιθίου ειδικότερα , πατρίδα παραγωγής ευπαθών προϊόντων και τόνισε την ανάγκη ισχύος της διάταξης αυτής.
• Ακολούθως υποστήριξε την εξαίρεση των εργαζομένων ναυτικών-πλοηγών της Διώρυγας της Κορίνθου από το ενιαίο μισθολόγιο του ν.4024/2011 προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της
• Τέλος ανέφερε ότι η διατήρηση της ελληνικότητας της ναυσιπλοϊας και της ελληνικής ναυτεργασίας είναι στοιχήματα που πρέπει να κερδηθούν καθώς η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για τη χώρα και μπορεί να συνεισφέρει καταλυτικά στην ανάπτυξη και έξοδο από τη κρίση.