ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

ΛΗΜΝΟΣ -ΛΑΥΡΙΟ ΣΕ 14 ΩΡΕΣ !!!

Τετάρτη, 03 Απριλίου 2013 20:56

WWW.LIMNOSΝΕΑ,COM

ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Γράφτηκε από τον 

Έφυγε από τη Μύρινα, λίγο μετά τα μεσάνυχτα,  στις  01.30, για να  φθάσει  στο Λαύριο στις 15.30 !  Δηλαδή το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ χρειάστηκε 14 ώρες για να κάνει το δρομολόγιο της 3ης Απρίλιου και οι επιβάτες ετσι  να απολαύσουν ένα ταξίδι που είχε:  βραδινό ύπνο (κατάχαμα ή καρεκλάτο),  πρωινό ξύπνημα με θέα το πέλαγος, ίσως…μεσημεριανό φαγητό  και απογευματινό καφέ!
Μετά από 14 ώρες οι επιβάτες πάτησαν στεριά και μετά από  άλλες δυο ώρες, λίγο πριν σκοτεινιάσει,  έφτασαν στα σπίτια τους για να μην χάσουν και τις τούρκικες σειρές και τα δελτία των 8 ! 
Για ένα ταξίδι 145 μιλίων,  με μια νορμάλ ταχύτητα  17-18 μιλίων, αρκούν  9 ώρες,  όμως με τα αργοκίνητα  πλοία της  ΝΕΛ χρειάζονται   11 και με το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ, όταν ο καιρός είναι στα 6 μποφόρ, κάτι συνηθισμένο στο Αιγαίο,  πάμε για 14 ώρες και βαλε!  Κρουαζιέρα σκέτη, σας λέω!  

Τώρα,  γιατί ειδικά το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ πιάνει αυτά τα αρνητικά  ρεκόρ, κάτι  που δικαιολογεί τη στάση των Λημνιών, που ενώ έχουν αντιρρήσεις για το πλοίο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,  βάζουν Βέτο για το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ, υπάρχει η έξης απάντηση και μάλιστα με αριθμούς!  
Το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ  είναι ένα πολύ μεγαλύτερο πλοίο από το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ και για το λόγο αυτόν αντιμετωπίζει καλυτέρα τις όποιες δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Συγκεκριμένα το μήκος του ΤΑΞΙΑΡΧΗ είναι 135 μ. και του ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ 102 μ.  Δηλαδή ένα μέγεθος σχεδόν 30% μικρότερο. Ένα ακόμη στοιχείο που είναι σημαντικό για την πλεύση είναι το βύθισμα του κάθε πλοίου.
Το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, λοιπόν,  έχει βύθισμα 5,2 μ. και το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ 4,2 μ.!  Αυτά τα δυο στοιχεία, μήκος και βύθισμα, που δεν είναι τα μόνα!, δικαιολογούν απόλυτα το βέτο των Λημνιών στο ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ και τους κατά καιρούς  χαρακτηρισμούς που ακούγονται για το πλοίο αυτό!
Πρέπει να πω για το βύθισμα, επικουρικά, το εξής: Στα εμπορικά  βαπόρια υπάρχουν  τεράστιες δεξαμενές,  που τις γεμίζουν θάλασσα για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο βύθισμα.  Συνήθως σαβουρώνουν 2 με 3 χιλιάδες τόνους θάλασσα, για να μεγαλώσουν το βύθισμα κατά 1 μέτρο (όση η διαφορά των πιο πάνω πλοίων)   αλλιώς άδεια και ασαβούρωτα   δεν μπορούν να ταξιδέψουν,  γιατί με το κυματισμό ξενερίζει η προπέλα και κοπανά η πλώρη στο κύμα τραντάζοντας όλο το σκάφος που, έτσι,  απειλείται με ζημιές. Τότε ο καπετάνιος, για να γυρίσουμε στο αρχικό μας θέμα,  είναι αναγκασμένος να μειώσει την ταχύτητα  και κάπως έτσι η γραμμή του Λαυρίου  γίνεται σε 14 ώρες!