ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Η κυβέρνηση της Ν.Δ, ο τότε υπουργός,Μ.Κεφαλογιάννης και η εταιρεία έκαναν τα πάντα για να ρίξουν τις ευθύνες στο πλήρωμα και στην λανθασμένη χαρτογράφηση!

ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ «SEA DIAMOND»
Αρχισε η δίκη στα δικαστήρια του Πειραιά
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
Με τον πλοίαρχο να βρίσκεται στο στόχαστρο, ξεκίνησε προχτές Τρίτη στα δικαστήρια του Πειραιά η δίκη για το ναυάγιο του 21χρονου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND». Το πλοίο από τις 6 Απρίλη του 2007 βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης, μετά από πρόσκουσή του σε ύφαλο, με απολογισμό δύο Γάλλους αγνοούμενους, ενώ συνεχίζει να αποτελεί οικολογική βόμβα για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Παρόλα αυτά, η δίκη είναι σε βαθμό πλημμελήματος, δηλαδή, κάτι σαν τροχαίο. 
Είχε φροντίσει γι' αυτό από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση τότε της ΝΔ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης και ο όμιλος ΛΟΥΗΣ που ανήκει το πλοίο. Εκαναν τα πάντα για να τα ρίξουν όλα στο πλήρωμα και σε λάθος χαρτογράφηση της περιοχής. Στο πλοίο επέβαιναν 1.600 περίπου επιβάτες και 391 ναυτεργάτες πλήρωμα.
Οι κατηγορούμενοι είναι 13. Πρόκειται για τον πλοίαρχο και τους μηχανικούς, εκπρόσωπο του Νορβηγικού Νηογνώμονα, τον υπεύθυνο του κώδικα ασφαλείας ISM CODE του πλοίου. Οσον αφορά τον όμιλο ΛΟΥΗ στο εδώλιο είναι δύο γυναίκες υπάλληλοι και ένας διευθυντής! Θα καταθέσουν συνολικά 60 μάρτυρες.
Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με την κατάθεση του επικεφαλής του γαλλικού γκρουπ που βρισκόταν στο πλοίο. Η κατάθεσή του θα συνεχιστεί και τη δεύτερη μέρα της δίκης στις 26 Μάρτη. Ολες οι ερωτήσεις που του έγιναν από την πλευρά του δικαστηρίου ήταν για τις ευθύνες του καπετάνιου και του πληρώματος. Ο ίδιος, ωστόσο, δεν κατάφερε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, επειδή, όπως ανέφερε, μετά από τόσα χρόνια δε θυμόταν καλά.

Να σημειωθεί ότι από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», είχε αναδειχθεί με στοιχεία ότι τα σωστικά μέσα ήταν ανεπαρκή, καθώς μπορούσαν να καλύψουν μόνο το ένα τρίτο των επιβατών, ότι το πλήρωμα των 391 ναυτεργατών ήταν «βαβέλ», αφού οι 117 ήταν Ελληνες ναυτεργάτες, δηλαδή με συγκροτημένα δικαιώματα και οι υπόλοιποι ανασφάλιστοι χαμηλόμισθοι κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία, που ήταν δύσκολο να συνεννοηθούν. Ενώ σημαντικά ήταν τα στοιχεία που αφορούσαν την κατάσταση του πλοίου.