Ανοχή μέχρι τέλους Μαρτίου και νέο πρόγραμμα για το Πάσχα ζητά η Συντονιστική Επιτροπή των Φορέων της Λήμνου
www.emprosnet.gr
αναδημοσίευση
Η
επαναδρομολόγηση του πλοίου «Aqua Maria» στη γραμμή Λαύριο - Άγιος
Ευστράτιος - Λήμνος, αλλά και η προσπάθεια ανανέωσης της σύμβασης του
«Θεόφιλος» μέχρι και το 2016, δημιουργούν κλίμα έντασης στη Λήμνο, με
τους φορείς να δηλώνουν ότι όλα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση «με τις
ελάχιστες απαιτήσεις ποιοτικής και ασφαλούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης της
Λήμνου».
Οι εξελίξεις προκάλεσαν νέα σύσκεψη της Συντονιστικής Επιτροπής των φορέων την Πέμπτη 21 Μαρτίου, όπου συζητήθηκαν όλα τα θέματα και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά από τις τελευταίες εξελίξεις.
Για το θέμα του πλοίου «Θεόφιλος», όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος, μετά
από παρέμβασή του στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η συζήτηση
αναβλήθηκε.
Ζητείται πολιτική βούληση
Αυτό που προκάλεσε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις των Λημνιών, ήταν η απόφαση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου να ανακοινώσει τα νέα δρομολόγια πριν δοθεί η απαραίτητη έγκριση από την πλευρά του Υπουργείου Ναυτιλίας. Ο δήμαρχος Λήμνου ενημέρωσε τους παρευρισκομένους για τις συνεχείς προσπάθειες και επαφές της δημοτικής αρχής, τις πιέσεις που ασκούνται, αλλά και τη στάση τόσο της εταιρείας, όσο και των υπηρεσιών του Υπουργείου απέναντι στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να δοθεί περιθώριο έως την 31η Μαρτίου στο Υπουργείο, ώστε να εγκρίνει και να ανακοινώσει το πρόγραμμα των δρομολογίων που θα εξυπηρετούν τη Λήμνο το Πάσχα και το καλοκαίρι, φυσικά χωρίς το «Aqua Maria». «Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπάρξει εντονότατη αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι η δική τους κωλυσιεργία και τα μονίμως αργοπορημένα αντανακλαστικά τους επιδεινώνουν συνεχώς το πρόβλημα της Λήμνου», τονίζουν οι φορείς.
Οι αγώνες των Λημνιών θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, ώστε να δοθεί η πολυπόθητη μόνιμη λύση. «Όμως είναι απαραίτητη η πολιτική βούληση. Είναι καιρός να σταματήσουν αυτές οι πολιτικές επιλογές που παράγουν μόνο συνθήκες αποκλεισμού και απομόνωσης, υπονομεύοντας οποιαδήποτε προσπάθεια οικονομικής ανάπτυξης. Αυτό που απαιτείται, είναι μία δυναμική πολιτική υποστήριξης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που να στηρίζει ενεργά την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας. Επιτέλους πρέπει να τηρηθούν οι υποσχέσεις για αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης του νησιού μας», σημειώνουν οι Λημνιοί.
Τέλος, ο κ. Χατζηδιαμαντής ενημέρωσε τους παρευρισκομένους ότι τη Δευτέρα 1η Απριλίου 2013 εκδικάζονται στο Πρωτοδικείο Λήμνου οι αγωγές που είχαν καταθέσει η ΝΕΛ, η ΑΝΕΝ και η C-Link Ferries εναντίον του δημάρχου Λήμνου, αλλά και του αντιδημάρχου Παναγιώτη Τσανταρλιώτη, ζητώντας συνολικά 3.000.000 ευρώ. «Οι απαιτήσεις αυτές της εταιρείας είναι λόγω της “δυσφήμησης” που της προκάλεσαν οι αγώνες των Λημνιών», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή των Φορέων.
Οι εξελίξεις προκάλεσαν νέα σύσκεψη της Συντονιστικής Επιτροπής των φορέων την Πέμπτη 21 Μαρτίου, όπου συζητήθηκαν όλα τα θέματα και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά από τις τελευταίες εξελίξεις.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ο
αντιδήμαρχος Παναγιώτης Τσανταρλιώτης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Δημήτρης
Μαρινάκης, Νίκος Μοσχάκης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Βαγγέλης
Γιαρμαδούρος, Γιάννης Σιάχος, Δημήτρης Σάραγκας, ο εκπρόσωπος του
Επιμελητηρίου Λέσβου - Λήμνου Ιάκωβος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του
Συλλόγου Αυτοκινητιστών, Νίκος Ζαΐμης, ο εκπρόσωπος των Μεταφορέων Νίκος
Γεωργούδης και η Παρασκευή Βαρουχάκη, εκπρόσωπος του Συλλόγου
Ενοικιαζομένων Λήμνου.
Ζητείται πολιτική βούληση
Αυτό που προκάλεσε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις των Λημνιών, ήταν η απόφαση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου να ανακοινώσει τα νέα δρομολόγια πριν δοθεί η απαραίτητη έγκριση από την πλευρά του Υπουργείου Ναυτιλίας. Ο δήμαρχος Λήμνου ενημέρωσε τους παρευρισκομένους για τις συνεχείς προσπάθειες και επαφές της δημοτικής αρχής, τις πιέσεις που ασκούνται, αλλά και τη στάση τόσο της εταιρείας, όσο και των υπηρεσιών του Υπουργείου απέναντι στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να δοθεί περιθώριο έως την 31η Μαρτίου στο Υπουργείο, ώστε να εγκρίνει και να ανακοινώσει το πρόγραμμα των δρομολογίων που θα εξυπηρετούν τη Λήμνο το Πάσχα και το καλοκαίρι, φυσικά χωρίς το «Aqua Maria». «Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπάρξει εντονότατη αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι η δική τους κωλυσιεργία και τα μονίμως αργοπορημένα αντανακλαστικά τους επιδεινώνουν συνεχώς το πρόβλημα της Λήμνου», τονίζουν οι φορείς.
Οι αγώνες των Λημνιών θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, ώστε να δοθεί η πολυπόθητη μόνιμη λύση. «Όμως είναι απαραίτητη η πολιτική βούληση. Είναι καιρός να σταματήσουν αυτές οι πολιτικές επιλογές που παράγουν μόνο συνθήκες αποκλεισμού και απομόνωσης, υπονομεύοντας οποιαδήποτε προσπάθεια οικονομικής ανάπτυξης. Αυτό που απαιτείται, είναι μία δυναμική πολιτική υποστήριξης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που να στηρίζει ενεργά την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας. Επιτέλους πρέπει να τηρηθούν οι υποσχέσεις για αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης του νησιού μας», σημειώνουν οι Λημνιοί.
Τέλος, ο κ. Χατζηδιαμαντής ενημέρωσε τους παρευρισκομένους ότι τη Δευτέρα 1η Απριλίου 2013 εκδικάζονται στο Πρωτοδικείο Λήμνου οι αγωγές που είχαν καταθέσει η ΝΕΛ, η ΑΝΕΝ και η C-Link Ferries εναντίον του δημάρχου Λήμνου, αλλά και του αντιδημάρχου Παναγιώτη Τσανταρλιώτη, ζητώντας συνολικά 3.000.000 ευρώ. «Οι απαιτήσεις αυτές της εταιρείας είναι λόγω της “δυσφήμησης” που της προκάλεσαν οι αγώνες των Λημνιών», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή των Φορέων.