www.902.gr
αναδημοσίευση
Την Τετάρτη η γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ για την οργάνωση της πάλης
Δευ, 11/03/2013 - 21:24
Εκρηκτικές
διαστάσεις έχει πάρει πλέον η ανεργία στους ναυτεργάτες, η οποία
αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κάθε μήνα, στοιχείο που επιβεβαιώνουν
ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής
Εργασίας (ΓΕΝΕ).
Έτσι ενώ ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ναυτεργάτες στους καταλόγους του ΓΕΝΕ ήταν το Φλεβάρη 4.513. Το Γενάρη ήταν 4.438, το Δεκέμβρη του 2012 ήταν 4.355 και το Νοέμβρη 4.075.
Πρόκειται για αριθμούς ρεκόρ που γίνονται ακόμα πιο δραματικοί αν προστεθεί ότι, σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, στους καταλόγους γράφεται το ένα τρίτο των ανέργων.
Αυτό σημαίνει ότι οι ναυτεργάτες που αντιμετωπίζουν τον εφιάλτη της ανεργίας ξεπερνούν πια τις 13.000. Παράλληλα συνεχίζεται και το αίσχος του αποκλεισμού της συντριπτικής πλειοψηφίας ακόμα και των «επίσημων» ανέργων από το ψωροεπίδομα ανεργίας των 235 ευρώ για τους άγαμους και 294 ευρώ για τους έγγαμους. Είναι χαρακτηριστικό ότι εξαιτίας των απαγορευτικών προϋποθέσεων που τίθενται, από τους 4.513 ανέργους του Φλεβάρη, το επίδομα δόθηκε στους 1.082. Δηλαδή το επίδομα πήρε μόλις στο 23,98% των ανέργων!
Η κυβέρνηση, πατώντας στην αγωνία των ναυτεργατών για το μπάρκο και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, σπεύδει να εξασφαλίσει τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό στους εφοπλιστές. Είναι σε εξέλιξη η προώθηση προγράμματος μέσω ΕΣΠΑ που αφορά 1.000 άνεργους ναυτεργάτες από 16 ως 33 ετών. Θα ναυτολογούνται με μισθό 1.000 και 800 ευρώ (αξιωματικοί, κατώτερο πλήρωμα αντίστοιχα) χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση, ΣΣΕ και ανασφάλιστοι. Επιπρόσθετα τις επόμενες μέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο «για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που καταργεί τις ΣΣΕ των κατωτέρων πληρωμάτων των ποντοπόρων πλοίων, μειώνει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, εξαρθρώνει το ακτοπλοϊκό δίκτυο και ιδιωτικοποιεί τις λιμενικές υποδομές.
Απέναντι σε αυτά, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία συνεχίζουν τη μάχη για την οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών με παρακαταθήκη την 7ήμερη απεργία και την απεργία στις 20 Φλεβάρη. Σε αυτό το πλαίσιο την Τετάρτη στις 10.30 το πρωί θα γίνει γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ. Με σύνθημα «Ούτε βήμα πίσω. Κλιμάκωση της δράσης τώρα για υπογραφή ΕΓΣΣΕ και κλαδικών ΣΣΕ με βάση τις πραγματικές μας ανάγκες» η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ καλεί τους μηχανικούς σε μαζική συμμετοχή για να εκτιμήσουν τη μέχρι τώρα δράση και να καθορίσουν τα επόμενα αγωνιστικά τους βήματα, ενώ υπογραμμίζει ότι «το δίκιο της εργατικής τάξης θα κριθεί στους ταξικούς αγώνες».
Έτσι ενώ ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ναυτεργάτες στους καταλόγους του ΓΕΝΕ ήταν το Φλεβάρη 4.513. Το Γενάρη ήταν 4.438, το Δεκέμβρη του 2012 ήταν 4.355 και το Νοέμβρη 4.075.
Πρόκειται για αριθμούς ρεκόρ που γίνονται ακόμα πιο δραματικοί αν προστεθεί ότι, σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, στους καταλόγους γράφεται το ένα τρίτο των ανέργων.
Αυτό σημαίνει ότι οι ναυτεργάτες που αντιμετωπίζουν τον εφιάλτη της ανεργίας ξεπερνούν πια τις 13.000. Παράλληλα συνεχίζεται και το αίσχος του αποκλεισμού της συντριπτικής πλειοψηφίας ακόμα και των «επίσημων» ανέργων από το ψωροεπίδομα ανεργίας των 235 ευρώ για τους άγαμους και 294 ευρώ για τους έγγαμους. Είναι χαρακτηριστικό ότι εξαιτίας των απαγορευτικών προϋποθέσεων που τίθενται, από τους 4.513 ανέργους του Φλεβάρη, το επίδομα δόθηκε στους 1.082. Δηλαδή το επίδομα πήρε μόλις στο 23,98% των ανέργων!
Η κυβέρνηση, πατώντας στην αγωνία των ναυτεργατών για το μπάρκο και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, σπεύδει να εξασφαλίσει τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό στους εφοπλιστές. Είναι σε εξέλιξη η προώθηση προγράμματος μέσω ΕΣΠΑ που αφορά 1.000 άνεργους ναυτεργάτες από 16 ως 33 ετών. Θα ναυτολογούνται με μισθό 1.000 και 800 ευρώ (αξιωματικοί, κατώτερο πλήρωμα αντίστοιχα) χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση, ΣΣΕ και ανασφάλιστοι. Επιπρόσθετα τις επόμενες μέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο «για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που καταργεί τις ΣΣΕ των κατωτέρων πληρωμάτων των ποντοπόρων πλοίων, μειώνει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, εξαρθρώνει το ακτοπλοϊκό δίκτυο και ιδιωτικοποιεί τις λιμενικές υποδομές.
Απέναντι σε αυτά, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία συνεχίζουν τη μάχη για την οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών με παρακαταθήκη την 7ήμερη απεργία και την απεργία στις 20 Φλεβάρη. Σε αυτό το πλαίσιο την Τετάρτη στις 10.30 το πρωί θα γίνει γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ. Με σύνθημα «Ούτε βήμα πίσω. Κλιμάκωση της δράσης τώρα για υπογραφή ΕΓΣΣΕ και κλαδικών ΣΣΕ με βάση τις πραγματικές μας ανάγκες» η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ καλεί τους μηχανικούς σε μαζική συμμετοχή για να εκτιμήσουν τη μέχρι τώρα δράση και να καθορίσουν τα επόμενα αγωνιστικά τους βήματα, ενώ υπογραμμίζει ότι «το δίκιο της εργατικής τάξης θα κριθεί στους ταξικούς αγώνες».