ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΕΔΟΕΑΠ: Εκβιαστικές εκλογές με αντιδημοκρατικές διαδικασίες στην ΕΣΗΕΜΘ

www.asyntaxtostypos.org

αναδημοσίευση

 Το μεγάλο έγκλημα της καταλήστευσης των αποθεματικών των ταμείων μας, ολοκληρώνεται με ένα καταστατικό πραξικόπημα εν μέσω αντιδημοκρατικών διαδικασιών.
Παρά την κατακραυγή, αποδοκιμασία και καταψήφισή των πεπραγμένων προ οκταμήνου, στην επεισοδιακή Γενική Συνέλευση στο ΤΙΤΑΝΙΑ, όχι μόνο δεν προχώρησε κανένας έλεγχος στον ΕΔΟΕΑΠ, αλλά σήμερα συρρόμαστε σε εκλογές στην ΕΣΗΕΜΘ χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία. Χωρίς να υπάρξει Γενική Συνέλευση όπου να εξηγηθούν και στα μέλη της ΕΣΗΕΜΘ τι ακριβώς έχει συμβεί, γιατί παραιτήθηκε ΤΩΡΑ η διοίκηση. Γιατί εσπευσμένα οι εκπρόσωποι της ΕΣΗΕΑ στον ΕΔΟΕΑΠ παραιτήθηκαν και ποια ήταν η θέση του εκπροσώπου μας στον ΕΔΟΕΑΠ, ο οποίος έχει και τη θέση του αντιπροέδρου; Ποιές είναι οι θέσεις των υποψηφίων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για εκλογή στο νέο ΔΣ;

Σε ένα ταμείο που τα μέλη του επανειλημμένα κραυγάζουν για διαφάνεια, έλεγχο και ορθολογική διαχείριση πέραν των λογικών και πρακτικών του μνημονίου, η απερχόμενη διοίκηση ολοκληρώνει τη θητεία της με εκβιαστικά διλήμματα περί διορισμού διοίκησης από το πρωτοδικείο αν δεν γίνουν εκλογές σε 15 ημέρες από την παραίτηση της.
Οι αντιδημοκρατικές διαδικασίες με την προκήρυξη από την ΕΣΗΕΜΘ εσπευσμένα εκλογικής διαδικασίας χωρίς να προηγηθεί Γενική Συνέλευση ώστε να συζητηθούν όλα τα θέματα που άπτονται της βιωσιμότητας του ΕΔΟΕΑΠ, καταστρατηγεί και το ίδιο το πνεύμα του καταστατικού του Οργανισμού που συντάχθηκε επί χούντας!!!.
Ένα τόσο κρίσιμο θέμα για το μέλλον και την επιβίωση του ασφαλιστικού μας φορέα που η μνημονιακή διοίκηση της ΕΣΗΕΜΘ το παρακάμπτει για να βγάλει τον εκλεκτό της. Εξαντλώντας τις δημοκρατικές διαδικασίες στην προσέλευση στην κάλπη, χωρίς ενημέρωση, χωρίς συζήτηση, χωρίς αντιπαράθεση, χωρίς θέσεις….
Τα νομικά κενά και η ακυρότητα εκλογών
Για να μη γίνουμε θύματα εκβιαστικών διλλημμάτων που εντέχνως μεθοδεύονται. Για να μην καταστούμε θύματα λασπολογίας, ότι ενώ ζητούσαμε την παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΔΟΕΑΠ από τον περασμένο Μάιο και έλεγχο, έλεγχο έλεγχο… σήμερα τάχα κωλυσιεργούμε διακινδυνεύοντας το μέλλον του ΕΔΟΕΑΠ.
ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ:
ΝΑΙ στις εκλογές αλλά με τήρηση δημοκρατικών διαδικασιών, που ούτε το επί χούντας καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ τόλμησε να παρακάμψει.
ΝΑΙ στην έκτακτη Γενική Συνέλευση που θα φωτίσει. Ο εκπρόσωπος μας στον ΕΔΟΕΑΠ οφείλει να μας εξηγήσει ΤΙ ακριβώς έχει συμβεί.
ΝΑΙ στην εκλογική διαδικασία που θα γίνει με όρους δημοκρατίας και συμμετοχής όλων μας και όχι αιφνιδιαστικά υπηρετώντας τη συγκάλυψη όσων έχουν προηγηθεί.
‘Οπως αναφέρει άλλωστε και η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ, αλλά και της ΕΣΗΕΜΘ Λάζαρου Μπελίτση, η Γενική Συνέλευση είναι αυτή που θα αποφασίσει για το αν η εκλογική διαδικασία για την εκλογή των νέων μελών του ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα ή αργότερα, και πάντα βάση του καταστατικού.
Παράλληλα, τίθεται θέμα δημοκρατικών διαδικασιών και επηρεασμού του αποτελέσματος από τη στιγμή που οι εκλογές δεν θα γίνουν παράλληλα και στις τέσσερις Ενώσεις – το αυτονόητο δηλαδή – παρότι όπως επισημαίνεται δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ.
Επίσης, σύμφωνα πάντα με τη γνωμοδότηση Μπελίτση σε περίπτωση που “μία από τις ενώσεις δεν προκηρύξει ΓΣ ή δεν έχει απαρτία για να προχωρήσει σε ψηφοφορία (περίπτωση μη συμπληρώσεως 1/4 στη δεύτερη προσπάθεια σύγκλισης ΓΣ τότε ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων των ΓΣ των άλλων Ενώσεων υπάρχει αδυναμία εκλογής ΔΣ και συγκροτήσεώς του.”
Ολόκληρη η γνωμοδότηση Μπελίτση ακολουθεί:
13/2/2013
Προς
Τον Πρόεδρο
Και τα μέλη του ΔΣ

Θέμα: Παραίτηση 5 μελών ΔΣ ΕΔΟΕΑΠ.
1. Ότι αφορά την εκλογή διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ ρυθμίζεται από τα άρθρα 15, 22, και 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ σε συνδυασμό και με τις για το αυτό θέμα διατάξεις των Καταστατικών των οικείων Ενώσεων από τα μέλη των οποίων εκλέγεται το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ .
2. Το Καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. 58120/Ν της 16/24 Δεκ 1968(ΦΕΚ β’ 724) απόφαση του Προέδρου Κυβερνήσεως και του Υπουργού Προεδρίας. Ως εκ τούτου οι διατάξεις του Καταστατικού έχουν ισχύ νόμου και είναι υποχρεωτικές και δεσμευτικές έναντι πάντων.
3. Προκειμένου περί παραιτήσεως μελών του ΔΣ η παρ. 3 του άρθρου 15 ορίζει ότι «ΙΙΙ. Επί παραιτήσει πέντε μελών του διοικητικού συμβουλίου, ή ταυτοχρόνου παραιτήσεως του Προέδρου και του Αντιπροέδρου, το Διοικητικόν Συμβούλιον θεωρείται ως συνολικώς παραιτηθέν, αι δε Ενώσεις υποχρεούνται εις σύγκλησιν Γενικής Συνελεύσεως εντός 15 ημερών, δια την ανάδειξιν νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Μέχρι της εκλογής του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, το παλαιόν εξακολουθεί να ασκή τα καθήκοντά του» .
Το πρώτο ζήτημα που δημιουργείται είναι εάν στην περίπτωση αυτή, δηλαδή της εκλογής νέου ΔΣ μετά από παραίτηση των μελών του προηγουμένου ΔΣ, αν ισχύουν αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ που αφορά τις αρχαιρεσίες. Η γνώμη μου είναι ότι ισχύουν εκτός από την παρ. 1, η οποία αναφέρεται στον καθορισμό της ημερομηνίας εκλογικής ΓΣ από το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ. Και τούτο διότι κατά την παρ. 3 του άρθρου 15 οι Ενώσεις «υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» με τον χρονικό περιορισμό ότι η σύγκλιση αυτή πρέπει να γίνει εντός 15 ημερών από της παραιτήσεως του ΔΣ.
Το δεύτερο ζήτημα που γεννάται είναι εάν εντός του 15νθημέρου πρέπει να γίνουν και οι εκλογές. Η άποψη μου είναι ότι εφόσον κατά τα λοιπά, δηλαδή ότι αφορά αυτήν καθ’ εαυτή την ΓΣ (χρόνος, απαρτία κλπ), εφαρμόζονται οι διατάξεις του Καταστατικού της Ένωσης το οποίο στο άρθρο 27 ορίζει ότι οι αποφάσεις στα θέματα της ημερησίας διάταξης λαμβάνονται την ίδια ημέρα που πραγματοποιείται ή συνεχίζεται η ΓΣ εκτός εάν η ΓΣ αποφασίσει να γίνει η ψηφοφορία άλλη ημέρα πάντως 5 εργάσιμες ημέρες από το τέλος της συζητήσεως
Ως εκ τούτου φρονώ ότι εντός του 15νθημέρου πρέπει να οριστεί η ΓΣ η οποία μπορεί να ορίσει την ημερομηνία αρχαιρεσιών και πέρα του 15νθημέρου και πέραν των 5 εργασίμων ημερών από του τέλους της ΓΣ. Ως προς το τελευταίο τούτο συνάγεται από την παρ. 3 του άρθρου 28 του Καταστατικού της ΕΣΗΕΑ κατά την οποία οι υποψηφιότητες υποβάλλονται γραπτά στην Γραμματεία της Ένωσης 5 πλήρεις ημέρες πριν από τις αρχαιρεσίες και διαβιβάζονται στην Εφορευτική Επιτροπή η οποία ανακηρύσσει τους υποψηφίου και γνωστοποιεί τον κατάλογό τους καθώς και το προγραμμάτων αρχαιρεσιών». Είναι φανερό ότι εάν θεωρηθεί ότι οι αρχαιρεσίες πρέπει να γίνουν εντός 5 ημερών από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 28 είναι δυνατό να εφαρμοστεί.
Εάν γίνει δεκτή, όπως εγώ υποστηρίζω, η άποψη ότι η ΓΣ μεν συγκαλείται εντός του 15νθημέρου αλλά οι εκλογές μπορεί να οριστούν και πέραν του 5νθημέρου από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ γεννάται το ερώτημα του εάν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος εντός του οποίου πρέπει να οριστούν οι εκλογές από τη ΓΣ. Το Καταστατικό δεν ορίζει τίποτε περί αυτού.
Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα θα πρέπει να προηγηθεί η απάντηση στο ερώτημα εάν οι εκλογές πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα δηλαδή την ίδια ημερομηνία από όλες τις Ενώσεις. Και επ’ αυτού υπάρχει κενό στο Καταστατικού του ΕΔΟΕΠ, διότι και εάν εφαρμοστεί η διάταξη της πα. 1 του άρθρου 26 – πράγμα το ποίο αρνούμαι- και πάλι ομιλεί για κοινή ημερομηνία ΓΣ και όχι εκλογών. Από καμία διάταξη του Καταστατικού, λοιπόν, δεν προκύπτει ότι πρέπει να οριστεί κοινή ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών πλην όμως είναι αναγκαίος ο κατόπιν συνεννοήσεως των τεσσάρων Ενώσεων ορισμός κοινής ημέρας διεξαγωγής αρχαιρεσιών – όπως μέχρι σήμερα συνέβαινε – για να αποφευχθεί ο όποιος επηρεασμός κατά την εκλογή των μελών του ΔΣ.
Αφού λοιπόν θα πρέπει να είναι κοινή η ημερομηνία των εκλογών δεν μπορεί η ημερομηνία που θα ορίσει η ΓΣ της ΕΣΗΕΑ να είναι διαφορετική από εκείνη που θα οριστεί από τις ΓΣ των άλλων Ενώσεων. Σε κάθε όμως περίπτωση η ημερομηνία της εκλογής θα πρέπει να οριστεί εντός ευλόγου χρόνου από τη λήξη των συζητήσεων της ΓΣ.
3. Εφόσον κατ’ άρθρο 15 παρ. 3 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ «οι Ενώσεις υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» η ΓΣ έχει τον χαρακτήρα της έκτακτης ΓΣ. Σύμφωνα δε με τα άρθρα 26 παρ. 3, 4 και 5 « 3. Για την τακτική ή έκτακτη Γενική Συνέλευση ειδοποιείται κάθε μέλος χωριστά και η σχετική πρόσκληση δημοσιεύεται σε δύο τουλάχιστον πρωινές και δύο απογευματινές εφημερίδες. Οι προσκλήσεις στέλλονται και οι δημοσιεύσεις γίνονται επτά (7) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση. Στις προσκλήσεις αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα και η ώρα της Συνελεύσεως… 4. Η Γενική Συνέλευση, τακτική ή έκτακτη, βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόν το 1/3 των τακτικών μελών πού έχουν πληρώσει τις συνδρομές του προηγούμενου χρόνου. 5. Αν δεν υπάρχει απαρτία, το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί με την ίδια διαδικασία τη Γενική Συνέλευση σε νέα συνεδρίαση με τα ίδια θέματα μέσα σε 10 ημέρες, οπότε για την απαρτία είναι αρκετή ή παρουσία τού 1/4 των τακτικών μελών. …. Όταν πρόκειται για έκτακτη Γενική Συνέλευση, όπως εν προκειμένω, δεν γίνει απαρτία στη δεύτερη συνεδρίαση, ματαιώνεται η Συνέλευση.»
Για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, στην περίπτωση μάλιστα που απαιτείται μεγάλος αριθμός μελών (για την απαρτία της συνέλευσης) κατ’ οικονομία μπορεί να οριστεί ημέρα ΓΣ με θέμα εκλογές ούτως ώστε, οι ψηφίσαντες να ληφθούν υπόψη και για τη συγκρότηση της απαρτίας. Εάν όμως οι ψηφίσαντες δεν αποτελούν τον αριθμό της απαρτίας τότε η ψηφοφορία είναι άκυρη και θεωρείται ως μη γενόμενη.
4. Στην περίπτωση που μία από τις ενώσεις δεν προκηρύξει ΓΣ ή δεν έχει απαρτία για να προχωρήσει σε ψηφοφορία (περίπτωση μη συμπληρώσεως 1/4 στη δεύτερη προσπάθεια σύγκλισης ΓΣ τότε ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων των ΓΣ των άλλων Ενώσεων υπάρχει αδυναμία εκλογής ΔΣ και συγκροτήσεώς του. Οπότε το οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος μπορεί να προσφύγει στο Δικαστήριο ζητώντας το διορισμό προσωρινής διοίκησης, προτείνοντας και τα πρόσωπα. Στη δίκη μπορεί να παρέμβει οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος προτείνοντας άλλα πρόσωπα και ο Δικαστής θα επιλέξει. Η προσωρινή διοίκηση έχει αποκλειστικό σκοπό την διενέργεια αρχαιρεσιών.
Λάζαρος Μπελίτσης