αναδημοσίευση
Χαρακτηρίζουν
«όραμα» το νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θα αυξήσει τους κινδύνους για
την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα
Το
δίκαιο του χαρακτήρα του αγώνα των ναυτεργατών και η ανάγκη αυτός να
κλιμακωθεί επιβεβαιώθηκαν στην προχτεσινή ετήσια γενική συνέλευση της
Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).Η ανταγωνιστικότητα είναι η καθοριστική παράμετρος για να επιβιώσει το ελληνικό πλοίο στο διεθνή στίβο της θάλασσας, και επομένως να συνεχίσει να αποτελεί στρατηγικό πυλώνα και μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας». Και προσθέτει για το νομοσχέδιο: «Θα είναι πράγματι απογοητευτικό εάν μία τόσο ελπιδοφόρος προοπτική για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, στη δίνη της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, ανατραπεί στο βωμό των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, στερώντας από άνεργους συμπολίτες μας το δικαίωμα για εργασία και δημιουργία».
Οι φράσεις του εφοπλιστή «συμπυκνώνουν» όλη την επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και δείχνουν για λογαριασμό ποιων συντάχθηκε το νομοσχέδιο το οποίο και άναψε τη φωτιά.
Πρώτοι διεθνώς και στην ΕΕ
Την
ίδια ώρα που οι εφοπλιστές αξιώνουν οι ναυτεργάτες να δουλεύουν σε
καθεστώς σύγχρονης δουλείας, σύμφωνα με τα στοιχεία που παράθεσε ο Θ.
Βενιάμης στη συνέλευση της ΕΕΕ: «Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην
πρώτη θέση τόσο διεθνώς όσο και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με 3.428 πλοία
(άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας περίπου 245 εκατομμυρίων dwt, (....), ο
ελληνόκτητος στόλος εκπροσωπεί το 15,56% του παγκόσμιου στόλου,
ελέγχοντας παράλληλα το 23,55% και το 17,20% του παγκόσμιου στόλου
δεξαμενοπλοίων και φορτηγών χύδην φορτίων αντιστοίχως. Οι Ελληνες
πλοιοκτήτες συνεχίζουν ένα πρόγραμμα συνεχούς ανανέωσης του στόλου τους,
είτε μέσω των προγραμμάτων ναυπηγήσεων που σταδιακά ολοκληρώνονται,
είτε μέσω αγορών μεταχειρισμένων αλλά ποιοτικών πλοίων νέας ηλικίας».
Αυτοί είναι οι... καημένοι (όπως λίγο - πολύ τους παρουσίαζε η αστική
κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ) οι επιχειρηματίες για τους οποίους έσκουζαν
επτά μέρες και η κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ, αποδίδοντας την απλήρωτη
εργ