ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Μηνύματα αλληλεγγύης από Εργατικά Κέντρα και άλλους φορείς νησιών
της Αθηνάς Ζύμαρη
Δεν
έλυσε κάβους χτες κατά την πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας των
ναυτεργατών, ενώ φουντώνει η συμπαράταξη στον αγώνα τους από
συνδικαλιστικούς και μαζικούς φορείς, πρώτα και κύρια, των νησιών οι
οποίοι σημαίνουν αγωνιστικό συναγερμό, αναδεικνύοντας ότι ο αγώνας αυτός
αφορά το σύνολο του λαού.Οι ναυτεργάτες είναι υποχρεωμένοι να
κατέβουν σύσσωμοι στους ντόκους, να απευθύνουν το κάλεσμα σε ολόκληρη
την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα των νησιών, στους
αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες να κάνουν και δική τους υπόθεση
αυτόν τον αγώνα.
Το επιβάλλει η αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης και της ΕΕ που για τα κέρδη των εφοπλιστών, των μονοπωλίων, περνά στην κατά μέτωπο επίθεση και με το νομοσχέδιο «για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις» προωθεί καράβια εργασιακά γκέτο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας - πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Εξαρθρώνει πλήρως το ακτοπλοϊκό δίκτυο, βγάζει στο σφυρί το σύνολο των λιμενικών υποδομών της χώρας, θέτει σε κίνδυνο τα κυριαρχικά της δικαιώματα.
Στο λιμάνι του Πειραιά, από τις 5.30 το πρωί, μισή ώρα πριν την έναρξη της απεργίας, στους καταπέλτες είχαν πάρει θέση μαζί με τους ναυτεργάτες και οι απεργιακές φρουρές, τμήματα της εργατικής τάξης από τη στεριά που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, για την περιφρούρηση της απεργίας. Ταυτόχρονα, δυνάμεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, συνέχισαν και χτες τη συζήτηση με τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων για την καλή οργάνωση του αγώνα και την ανάδειξη του διεκδικητικού πλαισίου, που ενώνει το σύνολο της εργατικής τάξης και δείχνει την προοπτική. Σήμερα, στις 10 το πρωί αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για τη συνέχιση ή όχι της απεργίας.
Ο γραμματέας της ΠΝΟ Γ. Χαλάς, δίνοντας το στίγμα της πλειοψηφίας της διοίκησης, περιόρισε το όλο πρόβλημα μόνο στο ναυτεργατικό κλάδο, υπονομεύοντας την ανάπτυξη του αγώνα.
Ο Σ. Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, από το βήμα της συγκέντρωσης καταδίκασε την επίθεση και την ωμή καταστολή της συγκυβέρνησης απέναντι στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι όσοι προσπαθούν να παρουσιάσουν τους ναυτεργάτες «συντεχνία» είναι αντίπαλοι των ναυτεργατών, γιατί «στρώνουν το δρόμο στα ΜΜΕ και το κεφάλαιο να εμφανίζουν το ναυτεργατικό κίνημα αποκομμένο και διασπασμένο οργανικά για να μπορούν να το χτυπήσουν, να το τσακίσουν, για να περάσουν τα σχέδιά τους».
Επισήμανε τις επιπτώσεις του νομοσχεδίου, σημειώνοντας ότι έρχεται να κάνει ακόμα επιθετικότερη την αντιλαϊκή πολιτική και πρόσθεσε ότι αυτό που απαιτείται είναι «οι ναυτεργάτες να οργανώσουν τις δυνάμεις τους με όλους τους εργαζόμενους στα νησιά, σε κάθε λιμάνι, με όλη την εργατική τάξη με ταξικό περιεχόμενο». «Θα κριθούμε - συνέχισε - στο δρόμο του αγώνα και της προοπτικής. Για την ανάπτυξη της ταξικής πάλης, για να πάρει η εργατική τάξη με τους συμμάχους της στα χέρια της τον πλούτο που παράγει. Αυτή είναι η διέξοδος στα αδιέξοδα της κρίσης του καπιταλισμού».
Ως ενδεικτικό της κατάστασης αναφέρει την αποδρομολόγηση του πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» από τη ΝΕΛ, αφήνοντας το νησί χωρίς σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. «Συμπαραστεκόμαστε - υπογραμμίζει - στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών, που είναι και αγώνας της Χίου».
Τονίζει ότι τα πλοία των εφοπλιστών και τα λιμάνια είναι χτισμένα με τα λεφτά των εργαζομένων, από τις κρατικές επιδοτήσεις, την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, τα πανάκριβα εισιτήρια που πληρώνουν. «Με αυτό το σκεπτικό - καταλήγει - διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία».
Ψήφισμα ενέκρινε ομόφωνα και το Περιφερειακό Συμβούλιο Β. Αιγαίου, μετά από πρόταση των συμβούλων του ΚΚΕ.
Το Εργατικό Κέντρο Β. Δωδεκανήσου δηλώνει «τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη στους ναυτεργάτες». Διεκδικεί «απόσυρση τώρα του νομοσχεδίου», «πλοία σύγχρονα - ασφαλή, απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση νησιών με την ηπειρωτική χώρα, που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές. Καμιά ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών. Οχι στην κατάργηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Τη συμπαράστασή της στον αγώνα των ναυτεργατών εκφράζει, με μήνυμά της, η «Συντεχνία Εργατοϋπαλλήλων Γεωργίας, Δασών, Μεταφορών, Λιμενεργατών, Ναυτεργατών και συναφών Επαγγελμάτων Κύπρου ΠΕΟ» εκφράζοντας την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο «που προωθεί η κυβέρνησή σας με τη στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με βάση το οποίο προωθούνται ιδιωτικοποιήσεις και καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Το επιβάλλει η αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης και της ΕΕ που για τα κέρδη των εφοπλιστών, των μονοπωλίων, περνά στην κατά μέτωπο επίθεση και με το νομοσχέδιο «για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις» προωθεί καράβια εργασιακά γκέτο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας - πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Εξαρθρώνει πλήρως το ακτοπλοϊκό δίκτυο, βγάζει στο σφυρί το σύνολο των λιμενικών υποδομών της χώρας, θέτει σε κίνδυνο τα κυριαρχικά της δικαιώματα.
Στο λιμάνι του Πειραιά, από τις 5.30 το πρωί, μισή ώρα πριν την έναρξη της απεργίας, στους καταπέλτες είχαν πάρει θέση μαζί με τους ναυτεργάτες και οι απεργιακές φρουρές, τμήματα της εργατικής τάξης από τη στεριά που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, για την περιφρούρηση της απεργίας. Ταυτόχρονα, δυνάμεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, συνέχισαν και χτες τη συζήτηση με τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων για την καλή οργάνωση του αγώνα και την ανάδειξη του διεκδικητικού πλαισίου, που ενώνει το σύνολο της εργατικής τάξης και δείχνει την προοπτική. Σήμερα, στις 10 το πρωί αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για τη συνέχιση ή όχι της απεργίας.
Δυναμική συγκέντρωση
Στις 10.
30 το πρωί έγινε δυναμική απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι. Λαϊκές
Επιτροπές από όλες τις περιοχές του Πειραιά και Επιτροπές Ανέργων, με το
μαζικό τους «παρών», τα συνθήματά τους και τα πανό τους: «Μπορούμε να
τους σταματήσουμε. Οργανώνουμε την πάλη μας για σταθερή δουλειά με
δικαιώματα», εργαζόμενοι με τις σημαίες του ΠΑΜΕ στα χέρια, εμψύχωσαν
τους ναυτεργάτες να συνεχίσουν τον αγώνα τους.Ο γραμματέας της ΠΝΟ Γ. Χαλάς, δίνοντας το στίγμα της πλειοψηφίας της διοίκησης, περιόρισε το όλο πρόβλημα μόνο στο ναυτεργατικό κλάδο, υπονομεύοντας την ανάπτυξη του αγώνα.
Ο Σ. Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, από το βήμα της συγκέντρωσης καταδίκασε την επίθεση και την ωμή καταστολή της συγκυβέρνησης απέναντι στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι όσοι προσπαθούν να παρουσιάσουν τους ναυτεργάτες «συντεχνία» είναι αντίπαλοι των ναυτεργατών, γιατί «στρώνουν το δρόμο στα ΜΜΕ και το κεφάλαιο να εμφανίζουν το ναυτεργατικό κίνημα αποκομμένο και διασπασμένο οργανικά για να μπορούν να το χτυπήσουν, να το τσακίσουν, για να περάσουν τα σχέδιά τους».
Επισήμανε τις επιπτώσεις του νομοσχεδίου, σημειώνοντας ότι έρχεται να κάνει ακόμα επιθετικότερη την αντιλαϊκή πολιτική και πρόσθεσε ότι αυτό που απαιτείται είναι «οι ναυτεργάτες να οργανώσουν τις δυνάμεις τους με όλους τους εργαζόμενους στα νησιά, σε κάθε λιμάνι, με όλη την εργατική τάξη με ταξικό περιεχόμενο». «Θα κριθούμε - συνέχισε - στο δρόμο του αγώνα και της προοπτικής. Για την ανάπτυξη της ταξικής πάλης, για να πάρει η εργατική τάξη με τους συμμάχους της στα χέρια της τον πλούτο που παράγει. Αυτή είναι η διέξοδος στα αδιέξοδα της κρίσης του καπιταλισμού».
«Είναι και δικός μας αγώνας»
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χίου ομόφωνα ενέκρινε ψήφισμα που κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση»,
στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου
θεωρεί ότι κυβέρνηση και ακτοπλόοι εφοπλιστές, που έχουν μετατρέψει τις
θαλάσσιες συγκοινωνίες (...) σε χώρο εκμετάλλευσης των νησιωτών και
ναυτεργατών, έχουν τεράστιες ευθύνες, γι' αυτό καταδικάζει και θεωρεί
απαράδεκτο το νομοσχέδιο του ΥΝΑ».Ως ενδεικτικό της κατάστασης αναφέρει την αποδρομολόγηση του πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» από τη ΝΕΛ, αφήνοντας το νησί χωρίς σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. «Συμπαραστεκόμαστε - υπογραμμίζει - στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών, που είναι και αγώνας της Χίου».
Τονίζει ότι τα πλοία των εφοπλιστών και τα λιμάνια είναι χτισμένα με τα λεφτά των εργαζομένων, από τις κρατικές επιδοτήσεις, την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, τα πανάκριβα εισιτήρια που πληρώνουν. «Με αυτό το σκεπτικό - καταλήγει - διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία».
Ψήφισμα ενέκρινε ομόφωνα και το Περιφερειακό Συμβούλιο Β. Αιγαίου, μετά από πρόταση των συμβούλων του ΚΚΕ.
Το Εργατικό Κέντρο Β. Δωδεκανήσου δηλώνει «τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη στους ναυτεργάτες». Διεκδικεί «απόσυρση τώρα του νομοσχεδίου», «πλοία σύγχρονα - ασφαλή, απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση νησιών με την ηπειρωτική χώρα, που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές. Καμιά ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών. Οχι στην κατάργηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Τη συμπαράστασή της στον αγώνα των ναυτεργατών εκφράζει, με μήνυμά της, η «Συντεχνία Εργατοϋπαλλήλων Γεωργίας, Δασών, Μεταφορών, Λιμενεργατών, Ναυτεργατών και συναφών Επαγγελμάτων Κύπρου ΠΕΟ» εκφράζοντας την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο «που προωθεί η κυβέρνησή σας με τη στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με βάση το οποίο προωθούνται ιδιωτικοποιήσεις και καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας».