ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις»της χώρας, εκφράζει το ΝΑΤ, με έγγραφό του, με ημερομηνία 5 Φλεβάρη.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΑΤ
Αντίθετη στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ|
αναδημοσίευση
Την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», το οποίο καταργεί τις ΣΣΕ των ναυτεργατών, πλήττει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών και ξεπουλάει τα λιμάνια της χώρας, εκφράζει το ΝΑΤ με έγγραφό του, με ημερομηνία 5 Φλεβάρη. 
Το έγγραφο έχει τίτλο «Απόψεις επί του νομοσχεδίου» και όπως σημειώνεται είναι η απάντηση του Ταμείου στο υπουργείο Εργασίας, από το οποίο ζητήθηκε η γνώμη του ΝΑΤ σε θέματα που «εμπίπτουν στα πεδία της αρμοδιότητάς» του.
Στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου πέρα από το γεγονός ότι προδιαγράφεται το τέλος των ΣΣΕ καταρχήν στα ποντοπόρα πλοία άνω των 3.000 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας) και η επιβολή των ατομικών συμβάσεων στα κατώτερα πληρώματα, προβλέπεται ακόμα (παράγραφος 3 του άρθρου 18) ότι «οι διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 3569/2007 (Α' 122) εφαρμόζονται ανάλογα για τους ναυτικούς που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου» δηλαδή του 18. Το άρθρο 12 του Νόμου 3569/2007 αφορά την απαλλαγή των εφοπλιστών των ποντοπόρων πλοίων από τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ. Με την παράγραφο 3 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές θα εξακολουθήσουν να είναι απαλλαγμένοι από ασφαλιστικές εισφορές.
 Με την απάντησή του το ΝΑΤ όχι μόνο εκφράζει την αντίθεση του Ταμείου στο άρθρο 18, αλλά σημειώνει από πάνω ότι «πρέπει να καταργηθεί η διάταξη του άρθρου 12 του Ν. 3569/2007».
Το σκεπτικό του ΝΑΤ δίνει την κατάλληλη απάντηση:

 «Σύμφωνα με την αιτιολογική - εισηγητική έκθεση το άρθρο 12 του Ν. 3569/07 αποσκοπούσε στη λήψη μέτρων ανταγωνιστικότητας για τα υπό ελληνική σημαία πλοία και στην προσέλκυση πλοίων με ξένη σημαία (ελληνόκτητων) και νηολόγησή τους στην ελληνική σημαία.
 Ομως (...) σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας μας ο αριθμός των εν λόγω πλοίων δεν αυξήθηκε σημαντικά (432 πλοία το 2007 και 600 το 2012) και επίσης δεν αυξήθηκαν τα έσοδα του ΝΑΤ που προέρχονται από τις ασφαλιστικές εισφορές των παραπάνω πλοίων».
Προσθέτει επίσης πως:

 «Το γεγονός ότι η σχετική δαπάνη για τις ανωτέρω απαλλαγές από την καταβολή των εισφορών (πλοιοκτητών - ναυτικών) καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ, κατά συνέπεια από τον κρατικό προϋπολογισμό, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στο Ταμείο δεδομένου ότι η κρατική επιχορήγηση του ΝΑΤ σύμφωνα με το άρθ. 44 του Ν. 3986/2011 είναι μειωμένη κατά 100.000.000 ευρώ για το έτος 2012 και εφεξής κατά έτος καθ' όλη τη διάρκεια του μεσοπρόθεσμου προγράμματος σε σχέση με εκείνη του 2010»