Πειραιάς 30/1/2013
ΨΗΦΙΣΜΑ
Οι Διοικήσεις των Σωματείων 1)
Πανελλήνια ‘Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), 2) Πανελλήνιος Σύνδεσμος
Εργαζομένων στην Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), 3) Ένωση Μονίμων και
Δοκίμων Λιμενεργατών, 4) Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, 5) Σύλλογος Υπαλλήλων
ΝΑΤ, 6) Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν, 7) Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών –
Μηχανοδηγών, 8) Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
καταδικάζουν το σχέδιο νόμου έκτρωμα
που έδωσε στην δημοσιότητα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης.
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο ικανοποιεί τις πιο ακραίες θέσεις και
αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενισχύοντας παραπέρα το προκλητικό και
σκανδαλώδες καθεστώς των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων και την ανταγωνιστικότητά
τους.
Η τρικομματική κυβέρνηση και η τρόικα
συνεχίζουν και κλιμακώνουν την επίθεση σε βάρος των εργαζομένων και των
κοινωνικών, οικονομικών, ασφαλιστικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ.
Κ. Μουσουρούλης αναδεικνύεται σε εντολοδόχο και πιστό υπηρέτη του μεγάλου
κεφαλαίου και του εφοπλισμού.
Το σχέδιο νόμου έχει ξεσηκώσει την
δίκαιη κατακραυγή όλων των μαζικών συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στον
χώρο της Ναυτιλίας. Οι μόνοι που στήριξαν ως τώρα το νομοσχέδιο ήταν οι
εφοπλιστικές οργανώσεις.
Με το σχέδιο νόμου καταργούνται
χιλιάδες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες Ναυτεργάτες με αποτέλεσμα η ανεργία
να εκτιναχθεί σε υψηλότερα ακόμη επίπεδα και τα ασφαλιστικά τους ταμεία να
οδηγούνται με βεβαιότητα σε οικονομική κατάρρευση και χρεοκοπία.
Επίσης επιχειρείται η κατάργηση του
θεσμού των ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα με κίνδυνο να
επεκταθεί στην συνέχεια σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Στο ίδιο σχέδιο νόμου υπονομεύεται
το δικαίωμα της απεργίας, καταργείται ουσιαστικά η δεκάμηνη δρομολόγηση και
ναυτολόγηση των Ναυτικών στα Ακτοπλοϊκά πλοία ενώ ανοίγει ο δρόμος να
εφαρμοσθεί στα Ε/Γ διεθνών γραμμών η σύνθεση ασφαλείας.
Βασικό στοιχείο της Πολιτικής του
Σχεδίου Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του
μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco παραβιάζοντας συνταγματικές
επιταγές και θεσμικούς κανόνες.
Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την
επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Ακόμη ελλοχεύει ο κίνδυνος να
δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές
επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Η στρατικοποίηση των υπηρεσιών του
ΥΝΑ το οποίο από οικονομικό – παραγωγικό Υπουργείο γίνεται στρατόπεδο,
αυξάνοντας ταυτόχρονα την γραφειοκρατία και γυρίζοντας την δημόσια διοίκηση
στην δεκαετία του 60.
Στο σχέδιο νόμου εκφράζεται με
ανάλγητο τρόπο για άλλη μια φορά η ανυπαρξία κυβερνητικής πολιτικής για την
αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Οι
γενικολογίες και τα ευχολόγια συνιστούν έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Απαιτούμε την διατήρηση του Δημόσιου
χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας όπως αυτό συμβαίνει στις περισσότερες
Ευρωπαϊκές χώρες, για την διαφύλαξη της ασφάλειας των επιβατών, των πλοίων, των
λιμενικών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος, Ρυθμίσεις ιδιωτικοποίησης των
υπηρεσιών πλοήγησης έχουν απορριφθεί και στο παρελθόν από το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο.
Οι Διοικήσεις των Σωματείων μας
διακηρύσσουν την θέλησή τους να παλέψουν προκειμένου η κυβέρνηση και ο Υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου να αποσύρουν άμεσα το αντεργατικό αυτό τερατούργημα.
Παράλληλα δηλώνουν την ουσιαστική
συμπαράστασή τους στον δίκαιο αγώνα των Ναυτεργατών και εκφράζουν την
αλληλεγγύη τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις τους.
Καλούν την κυβέρνηση να εγκαινιάσει
ένα ουσιαστικό διάλογο που θα πρέπει να γίνει βάση των δίκαιων αιτημάτων όλων
των εργαζομένων στην Ναυτιλία με πλήρη αποδοχή και σεβασμό των κοινωνικών –
εργασιακών δικαιωμάτων τους.