αναδημοσίευση
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» με το οποίο καταργούνται για τους ναυτεργάτες ΣΣΕ, σμπαραλιάζονται οι οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, καταργείται η 10μηνη υποχρεωτική δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, ιδιωτικοποιούνται οι λιμενικές υποδομές της χώρας, δεν είναι υπόθεση μόνο των ναυτεργατών. Υπονομεύει το νησιωτικό σύμπλεγμα, κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, εξασφαλίζει την κυριαρχία του μονοπωλιακού κεφαλαίου σε στεριά και θάλασσα για τη λεηλασία των φυσικών πόρων, των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, προσφέροντας φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό σε καράβια και λιμάνια χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση.
Οι εξελίξεις επιβάλλουν ότι ο αγώνας αυτός απαιτεί καλή οργάνωση και ανάπτυξη αγώνων σε συντονισμό με τη φτωχή αγροτιά, τους επαγγελματίες, βιοτέχνες, ενάντια στους εκπροσώπους του κεφαλαίου και των σχεδίων τους, ενάντια σε αυτή την πολιτική.
Οι ναυτεργάτες έχουν εφόδιο την πείρα τους που δείχνει ότι δε θα έδιναν 31 απεργίες σε κατάσταση πολιτικής επιστράτευσης αν άλλα τμήματα της εργατικής τάξης, με πρωτοπόρες τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, δε βρίσκονταν στους καταπέλτες. Ετσι καλούνται να προχωρήσουν. Και από τη συμμετοχή και τη συσπείρωση δυνάμεων θα κρίνεται η ανάπτυξη και η κλιμάκωση του αγώνα.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν και ναυτεργάτες από τα πληρώματα των πλοίων, «EUROPEAN EXPRESS» «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και «ΕΛΛΗ Τ» που βρίσκονται σε επίσχεση και διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.
ΠΝΟ: Περιορίζει το πλαίσιο σε κλαδικά αιτήματα
Διεκδικητικό πλαίσιο που απομονώνει τους ναυτεργάτες και υπονομεύει την ανάπτυξη του αγώνα, παρουσίασε χτες ο γραμματέας της ΠΝΟ Γ. Χαλάς, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ απέναντι σε έναν ολόκληρο κλάδο. Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο αναφέρθηκε μόνο σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες, χωρίς λέξη για λιμάνια, τις υποδομές της χώρας, τις επιπτώσεις στους φτωχούς κατοίκους των νησιών κ.ά. Στη συνέντευξη ανακοινώθηκε συγκέντρωση στις 10 το πρωί της Πέμπτης στο τμήμα του λιμανιού Αγ. Διονύσης μπροστά από το πλοίο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ».
Απάντηση στη στάση της ΠΝΟ έδωσε στη διάρκεια της συνέντευξης ο Σάββας Τσιμπόγλου, εκπροσωπώντας τις ταξικές δυνάμεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και του ΠΑΜΕ. Ανέδειξε με συγκεκριμένα στοιχεία ότι ο αγώνας αφορά το σύνολο των εργαζομένων και το λαό, ενώ κατέθεσε το πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων, πλαίσιο ενωτικό, που βοηθά στην ανάπτυξη των αγώνων, που απαντάει στον κοινωνικό αυτοματισμό και δείχνει την προοπτική που δεν είναι άλλη από την ανατροπή της αντιλαϊκής φιλομονοπωλιακής πολιτικής για να σπάσει ο φαύλος κύκλος των προβλημάτων των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας.
- Η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά
στηρίζει την απεργία των ναυτεργατών και καταδικάζει ομόφωνα το
νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, γιατί όπως αναφέρει «καταργεί τις
ΣΣΕ στους ναυτεργάτες», «ξεπουλάει τις λιμενικές εγκαταστάσεις στα
μονοπώλια με τη δημιουργία 4 δικτύων σε όλη τη χώρα», ιδιωτικοποιεί την
πλοηγική υπηρεσία, «αποβάλλει χιλιάδες ανέργους από το ναυτικό επάγγελμα
με τη διαγραφή τους από τους καταλόγους». Απαιτεί την ανάκληση του
σχεδίου νόμου και καλεί τα σωματεία μέλη του, τους εργαζόμενους του
Πειραιά να στηρίξουν και να περιφρουρήσουν τον απεργιακό αγώνα των
ναυτεργατών.
Αλληλέγγυοι στον αγώνα των ναυτεργατών
Επιστολή συμπαράστασης από αγροτικούς συλλόγους σε Χανιά και Ιεράπετρα
Επιστολή συμπαράστασης στον δίκαιο - όπως τον χαρακτηρίζουν - αγώνα των ναυτεργατών έστειλε ο Ενιαίος
Αγροτικός Σύλλογος παραγωγών εκτός εποχής κηπευτικών και αγροτικών
δραστηριοτήτων φυτικής παραγωγής του Δήμου Ιεράπετρας «ΗΣΙΟΔΟΣ».
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Χαιρετίζουμε τον δίκαιο αγώνα σας και είμαστε δίπλα σας, μιας και οι συνεχιζόμενες πολιτικές της κυβέρνησης έχουν σαν μόνο αποτέλεσμα την εξαθλίωση όλων των επαγγελματικών τάξεων, την διάλυση της κοινωνίας και την απώλεια της αξιοπρέπειας όλων μας.
Καλούμε την κυβέρνηση, σήμερα, να αναλάβει πρωτοβουλίες και να δώσει λύσεις στα δίκαια αιτήματα των ναυτικών μας. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις τους, και η δυναμική τους, δείχνουν ακριβώς το δίκαιο του αγώνα τους και την αποφασιστικότητά τους.
Κύριοι της ΠΝΟ, γνωρίζετε πολύ καλά πως σε κάθε σας κινητοποίηση αυτοί που πραγματικά πλήττονται , είμαστε εμείς οι παραγωγοί των πρωίμων κηπευτικών.
Η 48ωρη απεργία που έχετε ανακοινώσει για 31 και 1 Φεβρουαρίου δεν θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στον κλάδο μας και ζητούμε - απαιτούμε από την κυβέρνηση να ανταποκριθεί θετικά.
Με τη σκέψη και μόνο, ότι ο μόνος δρόμος προώθησης των προϊόντων μας, θα παραμένει κλειστός για περισσότερες ημέρες, χωρίς την πρόβλεψη για την σταδιακή προώθησή τους, έχει δημιουργήσει αναστάτωση σε όλους τους αγρότες μας, που δεν θέλουν να τα δουν ξανά να καταλήγουν στις χωματερές.
Σας γνωρίζουμε επίσης, ότι τα πλαίσια των εμπορικών προγραμμάτων και συμφωνιών είναι αυστηρά και θα κινδυνεύσουν να χαθούν αγορές χωρίς προοπτική για την ανάκτησή τους.
Γνωρίζετε επίσης την άθλια οικονομική κατάσταση των αγροτών μας και την αγωνιώδη προσπάθειά τους να παράγουν ποιοτικά προϊόντα προσδοκώντας μια καλή τιμή πώλησης.
Είμαστε η μοναδική εργατική τάξη που σε τέτοιες καταστάσεις, δεν περιορίζεται η απώλεια του εισοδήματός μας σε μερικά μεροκάματα, αλλά κινδυνεύει το εισόδημα μιας ολόκληρης καλλιέργειας.
Κύριοι της ΠΝΟ όλοι βρισκόμαστε σε κατάσταση οικονομικής εξαθλίωσης. Αυτό που συνομολογείται από όλους τους εργαζόμενους για το τι χρειάζεται για να ανταπεξέλθουμε σε όλα αυτά τα δεινά, είναι η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ και ο κοινός ΑΓΩΝΑΣ.
Η θεωρία του ο θάνατός σου η ζωή μου, δεν αποσκοπεί πουθενά μιας και με τα σημερινά δεδομένα, αν δεν στηρίξουμε ο ένας τον άλλο, θα βουλιάξουμε όλοι, ένας ένας διαδοχικά.
Δεν σας ζητάμε να υποστείλετε την σημαία του αγώνα σας ούτε μια στιγμή και θα είμαστε δίπλα σας μέχρι την δικαίωσή σας.
Σας κάνουμε ΕΚΚΛΗΣΗ, είναι στην ευχέρειά σας, σε μια συνάντηση που θα επιδιώξουμε μαζί σας πολύ σύντομα, να καταστρώσουμε σχέδιο για κοινό αγώνα ώστε να πιέσουμε την κυβέρνηση από κοινού και για αιτήματα κοινά όπως, ασφαλιστικό, υγεία, φορολογικό κτλ.
Ενας κοινός αγώνας, θα αφοπλίσει και την κυβέρνηση, να προβεί σε λύσεις απαράδεκτες όπως συνηθίζει, θα δυναμώσει τον αγώνα όλων μας και οι διαπραγματεύσεις σας θα έχουν μεγαλύτερες προοπτικές. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ», καταλήγει.
Ο αγροτικός σύλλογος εξέφρασε την πλήρη συμπαράστασή του στα δίκαια, όπως τα χαρακτήρισε, αιτήματα αλλά και στον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών. Αυτό που ζήτησαν από τη μεριά τους είναι αν είναι δυνατόν να γνωρίζουν λίγες μέρες νωρίτερα για τις απεργιακές κινητοποιήσεις ώστε να μπορούν να κάνουν τον ανάλογο προγραμματισμό για να μην καταστραφούν τα προϊόντα τους.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Χαιρετίζουμε τον δίκαιο αγώνα σας και είμαστε δίπλα σας, μιας και οι συνεχιζόμενες πολιτικές της κυβέρνησης έχουν σαν μόνο αποτέλεσμα την εξαθλίωση όλων των επαγγελματικών τάξεων, την διάλυση της κοινωνίας και την απώλεια της αξιοπρέπειας όλων μας.
Καλούμε την κυβέρνηση, σήμερα, να αναλάβει πρωτοβουλίες και να δώσει λύσεις στα δίκαια αιτήματα των ναυτικών μας. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις τους, και η δυναμική τους, δείχνουν ακριβώς το δίκαιο του αγώνα τους και την αποφασιστικότητά τους.
Κύριοι της ΠΝΟ, γνωρίζετε πολύ καλά πως σε κάθε σας κινητοποίηση αυτοί που πραγματικά πλήττονται , είμαστε εμείς οι παραγωγοί των πρωίμων κηπευτικών.
Η 48ωρη απεργία που έχετε ανακοινώσει για 31 και 1 Φεβρουαρίου δεν θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στον κλάδο μας και ζητούμε - απαιτούμε από την κυβέρνηση να ανταποκριθεί θετικά.
Με τη σκέψη και μόνο, ότι ο μόνος δρόμος προώθησης των προϊόντων μας, θα παραμένει κλειστός για περισσότερες ημέρες, χωρίς την πρόβλεψη για την σταδιακή προώθησή τους, έχει δημιουργήσει αναστάτωση σε όλους τους αγρότες μας, που δεν θέλουν να τα δουν ξανά να καταλήγουν στις χωματερές.
Σας γνωρίζουμε επίσης, ότι τα πλαίσια των εμπορικών προγραμμάτων και συμφωνιών είναι αυστηρά και θα κινδυνεύσουν να χαθούν αγορές χωρίς προοπτική για την ανάκτησή τους.
Γνωρίζετε επίσης την άθλια οικονομική κατάσταση των αγροτών μας και την αγωνιώδη προσπάθειά τους να παράγουν ποιοτικά προϊόντα προσδοκώντας μια καλή τιμή πώλησης.
Είμαστε η μοναδική εργατική τάξη που σε τέτοιες καταστάσεις, δεν περιορίζεται η απώλεια του εισοδήματός μας σε μερικά μεροκάματα, αλλά κινδυνεύει το εισόδημα μιας ολόκληρης καλλιέργειας.
Κύριοι της ΠΝΟ όλοι βρισκόμαστε σε κατάσταση οικονομικής εξαθλίωσης. Αυτό που συνομολογείται από όλους τους εργαζόμενους για το τι χρειάζεται για να ανταπεξέλθουμε σε όλα αυτά τα δεινά, είναι η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ και ο κοινός ΑΓΩΝΑΣ.
Η θεωρία του ο θάνατός σου η ζωή μου, δεν αποσκοπεί πουθενά μιας και με τα σημερινά δεδομένα, αν δεν στηρίξουμε ο ένας τον άλλο, θα βουλιάξουμε όλοι, ένας ένας διαδοχικά.
Δεν σας ζητάμε να υποστείλετε την σημαία του αγώνα σας ούτε μια στιγμή και θα είμαστε δίπλα σας μέχρι την δικαίωσή σας.
Σας κάνουμε ΕΚΚΛΗΣΗ, είναι στην ευχέρειά σας, σε μια συνάντηση που θα επιδιώξουμε μαζί σας πολύ σύντομα, να καταστρώσουμε σχέδιο για κοινό αγώνα ώστε να πιέσουμε την κυβέρνηση από κοινού και για αιτήματα κοινά όπως, ασφαλιστικό, υγεία, φορολογικό κτλ.
Ενας κοινός αγώνας, θα αφοπλίσει και την κυβέρνηση, να προβεί σε λύσεις απαράδεκτες όπως συνηθίζει, θα δυναμώσει τον αγώνα όλων μας και οι διαπραγματεύσεις σας θα έχουν μεγαλύτερες προοπτικές. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ», καταλήγει.
Συνάντηση στα Χανιά
Τη συμπαράστασή του στον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών εξέφρασε και ο αγροτικός σύλλογος πρώιμων κηπευτικών Κουντούρας στα Χανιά, κατά την προχτεσινή συνάντηση με την ΠΕΜΕΝ και τον Πρόεδρό της Σάββα Τσιμπόγλου, στα Χανιά.Ο αγροτικός σύλλογος εξέφρασε την πλήρη συμπαράστασή του στα δίκαια, όπως τα χαρακτήρισε, αιτήματα αλλά και στον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών. Αυτό που ζήτησαν από τη μεριά τους είναι αν είναι δυνατόν να γνωρίζουν λίγες μέρες νωρίτερα για τις απεργιακές κινητοποιήσεις ώστε να μπορούν να κάνουν τον ανάλογο προγραμματισμό για να μην καταστραφούν τα προϊόντα τους.
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΛΙΜΑΝΙΩΝ»
Καλεί σε κοινή πάλη με τους ναυτεργάτες
Αγωνιστικό
συναγερμό στους εργαζόμενους στα λιμάνια σημαίνει η ταξική παράταξη
«Δημοκρατική Ενότητα». Με νέα χτεσινή της ανακοίνωση - παρέμβαση καλεί
τους εργαζόμενους με αιχμή την υπογραφή ενιαίας ΣΣΕ και το νομοσχέδιο
του υπουργείου Ναυτιλίας που πλήττει και τους ναυτεργάτες και
ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια, να απαιτήσουν γενικές συνελεύσεις, να πάρουν
την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα τους στα χέρια τους. Να συντονίσουν
την πάλη τους με τους ναυτεργάτες, τους αυτοαπασχολούμενους, με όλους
όσοι πλήττονται από το νομοσχέδιο και αυτή την πολιτική. Απευθυνόμενη
στην ΟΜΥΛΕ και την Ενωση Λιμενεργατών, αναδεικνύει τις ευθύνες των
ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, που πλειοψηφούν στις διοικήσεις οι οποίες αρνούνται
ακόμα και τη σύγκληση γενικών συνελεύσεων.
«Είναι ανάγκη, σημειώνει, να ενώσουμε τη δύναμη του αγώνα μας με τους εργαζόμενους στα πλοία και στα ναυπηγεία. Με εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που σχετίζονται άμεσα ή πιο έμμεσα με τη λιμενική δραστηριότητα. Να μην επιτρέψουμε ο Πειραιάς να μετατραπεί σε μια Οικονομική Ζώνη εργασιακού μεσαίωνα».
Στο μεταξύ, χτες δημοσιεύτηκε στο ναυτιλιακό Τύπο, ότι το μονοπώλιο της COSCO φέρεται να κατέθεσε πρόταση στον ΟΛΠ, απαιτώντας να καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα που του καταβάλει κάθε χρόνο για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 25% του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων που διακινείται κάθε χρόνο από το Σταθμό που της παραχωρήθηκε. Πριν ένα χρόνο είχε γίνει και «φιλικός διακανονισμός» όπου μειώθηκε το «νοίκι» των πάγιων στοιχείων που κατέβαλε στον ΟΛΠ, ενώ με το διακανονισμό αυτό ο ΟΛΠ της παραχώρησε και το δικαίωμα να παίρνει τα λιμενικά τέλη, χάνοντας ο ίδιος κοντά 4 εκατ. ευρώ το χρόνο.
«Είναι ανάγκη, σημειώνει, να ενώσουμε τη δύναμη του αγώνα μας με τους εργαζόμενους στα πλοία και στα ναυπηγεία. Με εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που σχετίζονται άμεσα ή πιο έμμεσα με τη λιμενική δραστηριότητα. Να μην επιτρέψουμε ο Πειραιάς να μετατραπεί σε μια Οικονομική Ζώνη εργασιακού μεσαίωνα».
Στο μεταξύ, χτες δημοσιεύτηκε στο ναυτιλιακό Τύπο, ότι το μονοπώλιο της COSCO φέρεται να κατέθεσε πρόταση στον ΟΛΠ, απαιτώντας να καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα που του καταβάλει κάθε χρόνο για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 25% του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων που διακινείται κάθε χρόνο από το Σταθμό που της παραχωρήθηκε. Πριν ένα χρόνο είχε γίνει και «φιλικός διακανονισμός» όπου μειώθηκε το «νοίκι» των πάγιων στοιχείων που κατέβαλε στον ΟΛΠ, ενώ με το διακανονισμό αυτό ο ΟΛΠ της παραχώρησε και το δικαίωμα να παίρνει τα λιμενικά τέλη, χάνοντας ο ίδιος κοντά 4 εκατ. ευρώ το χρόνο.