ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

ΤΡΟΙΚΑΝΟΊ-ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ ΘΕΛΟΥΝ ΔΟΥΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΎΣ ΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΓΑΛΕΡΑΣ!

Μισθούς Φιλιππινέζων στους Έλληνες ναυτικούς επιβάλει η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ. κατ’ εντολή των εφοπλιστών

αναδημοσίευση

pontoporo.ploioΒασίλης Τζήμτσοςαπό Βασίλης Τζήμτσος
23:36, 26 Δεκ 2012


Καθεστώς ..γαλέρας επιβάλλουν οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση Σαμαρά στους ναυτικούς των εμπορικών καραβιών και των τουριστικών σκαφών.
Οι Έλληνες ναυτικοί που απασχολούνται ως κατώτερα πληρώματα θα αναγκάζονται να εργάζονται με μισθούς …Φιλιππινέζων με ατομική σύμβαση εργασίας.
Με πρόσχημα την άσχημη οικονομική κατάσταση, οι εφοπλιστές κατάφεραν να πείσουν τη συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατικής Αριστεράς, να προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας επιβάλλοντας ατομικές συμβάσεις για τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και των σκαφών αναψυχής.
Ουσιαστικά οι Έλληνες ναυτικοί θα μετατραπούν σε σύγχρονους σκλάβους, δίχως συλλογικά δικαιώματα. Διαμορφώνεται καθεστώς …γαλέρας στα εμπορικά καράβια αλλά και στα τουριστικά σκάφη με τους εφοπλιστές να επιβάλλουν τους όρους αμοιβής και να … «πνίγουν» εργασιακά δικαιώματα δεκαετιών για τους ναυτικούς!

Όλα αυτά με πρόσχημα την άσχημη οικονομική κατάσταση και το Μνημόνιο, αν και η Τρόικα δεν επέβαλε τόσο εξώφθαλμα την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας όπως επιχειρούν να επιβάλουν οι εφοπλιστές μέσω του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη και του νομοσχεδίου που προωθείται στη Βουλή.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Στο άρθρο 17 του υπό Δημόσια Διαβούλευση νομοσχεδίου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» προβλέπονται τα εξής:

• Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Ελληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ, νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας.

• Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν για όσους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απογράφονται ως ναυτικοί ή για όσους έχουν διαγραφεί και απογράφονται ξανά, καθώς και για τους ήδη απογεγραμμένους ναυτικούς.

• Οι διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 3569/2007, εφαρμόζονται ανάλογα μόνο για τους ναυτικούς που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3000 κοχ., νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/ 53 (ΦΕΚ 317 Α’) και σε καμία περίπτωση δεν θίγονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτικών από τη θαλάσσια υπηρεσία τους στο πλοίο. Η σχετική δαπάνη καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ.

• Με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθορίζεται το ύψος του μισθού, επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές πλοιοκτήτη και ναυτικού στο ΝΑΤ, υπέρ ΝΑΤ, ΤΠΚΠΕΝ, ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ, Εστίας Ναυτικών, των ναυτικών που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2. Από την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου δεν θίγεται ο καθορισμός του ύψους της σύνταξης των ναυτικών που έχουν ήδη θαλάσσια υπηρεσία, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη ο ευνοϊκότερος μισθός που κατεβλήθη και επί του οποίου εισπράχθηκαν εισφορές σε χρονικό διάστημα 48 μηνών εντός της τελευταίας δεκαετίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ατομικές συμβάσεις αφορούν μόνο τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και των σκαφών αναψυχής, δηλαδή δεν αφορούν τους αξιωματικούς των παραπάνω πλοίων και δεν αφορούν τα κατώτερα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Βέβαια, αν εφαρμοστεί τέτοια ρύθμιση για τα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, τότε εύλογα οι ακτοπλόοι θα ζητήσουν να επεκταθεί η ρύθμιση και για τα ακτοπλοϊκά καράβια με το δεδομένο ότι οι εταιρείες του κλάδου έχουν ζημιές εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία χρόνια…

«Δόλωμα» 100.000 θέσεις εργασίας τάζουν οι εφοπλιστές

Για να άρουν τις επιφυλάξεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Αριστεράς προκειμένου να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο, οι εφοπλιστές υπόσχονται «στα λόγια» για τη δημιουργία τουλάχιστον 100.000 θέσεων απασχόλησης στη θάλασσα.

Θ. Βενιάμης
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης
Δια στόματος του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη υπόσχονται πως αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις ατομικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, τότε θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.

Μάλιστα σε επαφές που είχε η διοίκηση της ΕΕΕ με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η εφοπλιστική κοινότητα υποσχέθηκε ότι θα συνδράμει στην αύξηση των φόρων που καταβάλλει η ναυτιλία στο ελληνικό Δημόσιο και την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης σε ευπαθείς ομάδες ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, 5.000.000 ευρώ θα διατεθούν και για τη βελτίωση των υποδομών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Ως προς το …πατριωτικό τους καθήκον, υπενθυμίζεται ότι με το φορολογικό νομοσχέδιο προβλέπεται για πρώτη φορά φορολόγηση των υπό ξένη σημαία ελληνόκτητων πλοίων, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Εξάλλου, μετά από αντιδράσεις των Ευρωπαίων εταίρων μας, προωθείται η τροποποίηση του καθεστώτος φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, ενώ προωθείται αύξηση του φόρου των υπό ελληνική σημαία πλοίων, με το σύστημα tonnage tax.

Η εκτίμηση του Υπουργείου Οικονομικών είναι πως οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πληρώνουν πάνω από 100 εκατ. ευρώ σε φόρους σε ετήσια βάση. Όμως είναι άγνωστο κατά πόσο θα πληρώσουν οι Έλληνες εφοπλιστές αφού πάντα αιωρείται η μόνιμη απειλή περί υποστολής της ελληνικής σημαίας από τα πλοία τους και μεταφοράς των εδρών τους σε φορολογικούς παραδείσους του εξωτερικού.

Οι προφορικές δεσμεύσεις των εφοπλιστών …ότι θα πληρώσουν περισσότερους φόρους αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις ατομικές συμβάσεις και την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών, είναι άγνωστο αν θα εφαρμοστούν στην πράξη.

Βλέπετε και κατά το πρόσφατο παρελθόν, ανάλογες υποσχέσεις έμειναν στα λόγια. Το 2005 η κυβέρνηση Καραμανλή επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη με νόμο είχε προωθήσει μέτρα για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας ώστε να επιστρέψουν πλοία στα εθνικά νηολόγια. Με νόμο είχαν επιδοτηθεί οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών και είχαν τροποποιηθεί οι οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων, μετά την υπόσχεση των εφοπλιστών ότι θα αυξήσουν τον αριθμό των υπό ελληνική σημαία πλοίων. Κάποιοι εφοπλιστές τοποθέτησαν την ελληνική σημαία σε πλοία τους, αλλά μετά από ένα μήνα, τα ξέχασαν όλα…

Τα μέτρα ίσχυσαν αλλά τα ελληνόκτητα καράβια δεν ύψωσαν τη γαλανόλευκη σημαία…
Οι υποσχέσεις των εφοπλιστών έμειναν «λόγια του αέρα».
Άλλωστε καμία κυβέρνηση δεν θα τους επέβαλε να εφαρμόσουν την υπόσχεση…