Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: “Διέξοδος” στην ανεργία

Δημοσίευση: Δευ, 24/12/2012 - 17:56



www.902.gr
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ



Με τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού επέλεξε να ασχοληθεί η ΝΕΤ στο χθεσινοβραδινό της δελτίο ειδήσεων, με αφορμή την “στροφή” των νέων προς αυτές και το ναυτικό επάγγελμα, όπως ανέφερε η παρουσιάστρια.
Και από αυτό το ρεπορτάζ όμως, αυτό που έγινε φανερό ήταν ότι η κατάσταση για τους σπουδαστές, τόσο μέσα στη σχολή όσο και στην αναζήτηση εργασίας, είναι τραγική με ευθύνη του κράτους και των εφοπλιστών.
Νούμερο ένα πρόβλημα τα εκπαιδευτικά ταξίδια που δεν καταφέρνουν να κάνουν οι σπουδαστές, καθώς δεν βρίσκουν καράβι λόγω της ανεργίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Και αυτό παρόλο που οι εφοπλιστές είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν δοκίμους στα πλοία τους και επιδοτούνται για αυτό.


Σοβαρό πρόβλημα προέκυψε πρόσφατα για 367 σπουδαστές που δεν είχαν πραγματοποιήσει ταξίδι και βρίσκονταν σε οριακό σημείο. Μετά από συνεχείς κινητοποιήσεις τους μαζί με την ΠΕΜΕΝ δόθηκε δέσμευση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα εγγραφούν κανονικά στο επόμενο εξάμηνο. Οι κινητοποιήσεις αυτές φυσικά δεν αναφέρονται πουθενά στο ρεπορτάζ της ΝΕΤ, δίνοντας την εντύπωση ότι η κυβέρνηση με παρέμβασή της “έδωσε τη λύση”.
Τα προβλήματα επεκτείνονται στην έλλειψη βιβλίων, ναυτοδιδασκάλων (από 14 πλοιάρχους που δίδασκαν στον Ασπρόπυργο το 2000, τώρα υπάρχουν μόνο 2) και στον απαρχαιωμένο εξοπλισμό του 1960 πάνω στον οποίο εκπαιδεύονται οι σπουδαστές. Σε πολλές περιφερειακές σχολές που είναι εσωτερικής φοίτησης έχει πάψει να παρέχεται σίτιση, κάποιες από αυτές προορίζονται για κλείσιμο, ενώ κεντρική κατεύθυνση είναι η ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Αντίστοιχη είναι βέβαια η κατάσταση και αν κάποιος καταφέρει να αποφοιτήσει καθώς η ανεργία στον κλάδο έχει χτυπήσει κόκκινο, με τους άνεργους ναυτεργάτες να έχουν ξεπεράσει τους 4000. Αυτό συμβαίνει μάλιστα την ίδια στιγμή που οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως προκύπτει από όλα τα στοιχεία, είναι βουτηγμένοι στα κέρδη και επιδιώκουν να τα αυξήσουν ακόμα περισσότερο παίρνοντας στα πλοία τους σχεδόν αποκλειστικά ναυτεργάτες από χώρες της ν/α Ασίας με μισθούς πείνας.
ΥΓ: Μετά από όλα αυτά δεν μπορεί παρά να προκαλεί εντύπωση η αναφορά του ρεπορτάζ ότι το ναυτικό επάγγελμα και οι ΑΕΝ “δίνουν προοπτικές επαγγελματικής διεξόδου στους νέους”...