ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
αναδημοσίευση
Θριαμβολογίες από τον πρωθυπουργό για τις επιχειρηματικές κολεγιές ανάμεσα στην «COSCO», τη «Hewlett Packard» και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Χτες, ανακοινώθηκε η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της «Hewlett Packard» (αμερικανική πολυεθνική παραγωγής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και υπηρεσιών) και της κινεζικής ναυτιλιακής«Cosco», για τη μεταφορά όλων των προϊόντων της πρώτης με το στόλο της δεύτερης και την προώθησή τους στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω του λιμανιού του Πειραιά και τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, υπάρχει καταρχήν συμφωνία της ΗΡ με την Cosco για την εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης. Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια, μέσω του στόλου της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Κράχτης» για κεφάλαια
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποστηρίζει ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει «οδηγό» και για άλλες εταιρείες που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Απω Ανατολή, ευελπιστώντας ότι ανάλογες κινήσεις μπορεί να επιφέρουν αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά.
Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη συμφωνία έχει για θεμέλιο την ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών, μέσω της απελευθέρωσής τους, όπως προβλέπεται από τις στρατηγικές συμφωνίες της ΕΕ. Με βάση αυτήν την «απελευθέρωση», ήρθε το κινέζικο μεγαθήριο στον Πειραιά και τώρα επεκτείνει τη δράση του στις χερσαίες μεταφορές.
Η συνεργασία μάλιστα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει την πρόθεση της κινέζικης πολυεθνικής να παίξει πιο ενεργό ρόλο στο αλισβερίσι που εξελίσσεται με την εκποίηση του δημόσιου πλούτου στην Ελλάδα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στις πρώτες θέσεις της λίστας των ιδιωτικοποιήσεων. Σε διαπραγματεύσεις βρίσκεται η Cosco και με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, για την επέκταση των εγκαταστάσεών της στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί επικοινωνιακά την επιχειρηματική συνεργασία των πολυεθνικών, από τις οποίες τίποτα δεν έχει να κερδίσει ο λαός, ο Αντ. Σαμαράς χαρακτήρισε τη συμφωνία «σημαντική», προσθέτοντας ότι«αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».
Ολα για τα μονοπώλια
Ο πρωθυπουργός συμμετείχε σε συνάντηση με εκπροσώπους των δύο εταιρειών και τους υπουργούς Υποδομών Κ. Χατζηδάκη και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλη.Αμέσως μετά, προσπάθησε να αναδείξει το ρόλο της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κέντρου, θέτοντας στη διάθεση των μονοπωλίων τις υποδομές της χώρας. «Και με αυτήν τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος παρουσίασε τα οφέλη των εταιρειών ως οφέλη συνολικά για το λαό, επισημαίνοντας ότι με τη συμφωνία «θα αυξηθεί ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Ταυτόχρονα, άρπαξε την ευκαιρία για να εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης να πάρει όλα τα μέτρα ώστε - όπως είπε - «να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις».
Δεσμεύτηκε, δηλαδή, να πάρει επιπλέον αντεργατικά μέτρα και να αυξήσει κι άλλο τα προνόμια των μεγαλοεπιχειρήσεων, προκειμένου να προσελκύσει επενδύσεις. Από αυτήν την ανάπτυξη, ο λαός έχει να περιμένει μόνο φτώχεια και εξαθλίωση. Αυτό προσπάθησε να κρύψει ο Αντ. Σαμαράς, λέγοντας ότι «μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας».
Τι δείχνει το παράδειγμα της «Cosco»;
-- Περίσσεψαν χτες οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης για την επιχειρηματική συμφωνία ανάμεσα στα μεγαθήρια της «Cosco» και της HP με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τι δείχνει όμως στους εργαζόμενους το παράδειγμα της «Cosco»;
Με αφορμή την επιχειρηματική συμφωνία COSCO - HP - TΡΑΙΝΟΣΕ, ο Αντ. Σαμαράς είπε χτες ότι «η κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις. Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας». Η ανάπτυξη που προωθεί η κυβέρνηση, προϋποθέτει την εξαθλίωση των εργαζόμενων και του λαού, αφού οικοδομείται στα αποκαΐδια ακόμα και των πιο στοιχειωδών δικαιωμάτων του. Το παράδειγμα της COSCO, το οποίο προκλητικά αντιστρέφει η συγκυβέρνηση, είναι αποκαλυπτικό.
Τι συνέπειες είχε η συγκεκριμένη αναπτυξιακή επένδυση για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους; Ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα:
- Η δημιουργία κάποιων εκατοντάδων θέσεων εργασίας από την πολυεθνική υπολείπονται κατά πολύ των 30.000 θέσεων εργασίας που χάθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες που έκλεισαν, από μικρές μεταφορικές εταιρείες που έβαλαν λουκέτο, από συσκευαστήρια που είδαν τον τζίρο τους να εξανεμίζεται.
- Η σύμβαση εργασίας που υπογράφουν παλιοί και νέοι εργαζόμενοι περιλαμβάνει τους εξής όρους:
-- Κάθε εργαζόμενος προσλαμβάνεται ως ανειδίκευτος εργάτης, προκειμένου να είναι φτηνός για την εργοδοσία.
-- Η εταιρεία έχει το δικαίωμα μετακίνησης χωρίς συμφωνία του εργαζόμενου.
-- Η υπέρβαση του ωραρίου μεταφράζεται ως «οικειοθελής προσφορά», για να αυξάνεται ο απλήρωτος χρόνος της εργασίας.
-- Η αμοιβή είναι 40 ευρώ την ημέρα μαζί με τα επιδόματα, τις πρόσθετες αμοιβές για νυχτερινή εργασία, τις αργίες και τα εκτός έδρας. Στην αμοιβή επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι κρατήσεις, εισφορές, φόροι κλπ. Οι εργαζόμενοι, αν και με ημερομίσθιο, πληρώνονται την τελευταία ημέρα του μήνα.
-- Η εταιρεία έχει δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, αν παραβιαστεί ένας όρος ή ο εργαζόμενος απουσιάσει χωρίς άδεια 3 ημέρες, σε διάστημα ενός έτους. Αλίμονο δηλαδή στον εργάτη που θα απεργήσει!
-- Σε περίπτωση ασθένειας του εργαζομένου, η εταιρεία δικαιούται να ελέγχει με γιατρό της δικής της επιλογής τον ασθενή.
-- Ο εργαζόμενος αναλαμβάνει έναντι της εταιρείας την υποχρέωση πίστης, δηλαδή δεσμεύεται με όρους μαφίας να μη λέει κουβέντα σε κανέναν για τα όσα συμβαίνουν στο χώρο της δουλειάς του.
- Για αρκετούς εργαζόμενους υπάρχει καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, με αποδοχές 300-400 ευρώ. Οι συμβάσεις είναι ημερήσιες και γίνονται μέσω εταιρείας που έχει συσταθεί γι' αυτό το σκοπό και μέσω πέντε υπεργολάβων.
- Το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων είναι επινοικιασμένοι στη θυγατρική της COSCO, τη ΣΕΠ, από την εταιρεία «Διακίνηση ΑΕ», θυγατρική της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ. Οι υπόλοιποι εργάζονται ανάλογα με το αν υπάρχει πλοίο, σε συνθήκες εργασίας χειρότερες από των «ελεύθερων λιμενεργατών» της δεκαετίας του '30.
- Οι νοικιασμένοι εργάτες απασχολούνται σε ημερήσια βάση, σε συμφωνία με την ΕΛΓΕΚΑ, η οποία διαθέτει από 19 εργαζόμενους και κάτω, ώστε να μην μπορούν να σχηματίσουν σωματείο.
- Η αναγκαία πολύμηνη εκπαίδευση πάνω στη λειτουργία μεγάλων μηχανημάτων συμπυκνώθηκε σε εκπαίδευση λίγων ημερών. Σύμφωνα με καταγγελίες, οι χειριστές ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα κάνει τις περισσότερες και τις πιο γρήγορες "κινήσεις" για να εξασφαλίσουν παραπάνω μέρες εργασίας. Επίσης, στο λύσιμο και στο δέσιμο των εμπορευματοκιβωτίων, εργάζονται ανασφάλιστοι με 25 ευρώ μεροκάματο!
Πέρσι, ο κύκλος εργασιών της πολυεθνικής αυξήθηκε κατά 7,26% και την ίδια στιγμή οι αμοιβές και τα άλλα «έξοδα προσωπικού», όπως τα ονοματίζουν, μειώθηκαν κατά 7,65%. Στα παραπάνω, προστίθενται και κάμποσα εργατικά ατυχήματα που έγιναν σε συνθήκες εντατικοποίησης της δουλειάς και έλλειψης μέτρων ασφάλειας των εργαζομένων. Αυτή είναι η ανάπτυξη για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση: Χαράς ευαγγέλιο για το κεφάλαιο, κόλαση για τους εργαζόμενους και το λαό...