Γυρω σου αδιαπεραστο σκοταδι,ενω η πρωινη υγρασια να σε περονιαζει μεχρι και το κοκκαλο.
Και συ ορθιος στην αριστερη βαρδιολα να χτενιζεις με το ματι το πελαγος,ενω ο υποπλοιαρχος της βαρδιας 0400-0800 με το ισχνο φως να ψαχνει με το "κουμπασο" της αυριανη ροτα του πλοιου.Την ιδια στιγμη εκει πανω στη σκοτεινη γεφυρα ο δοκιμος να ετοιμαζει τους μαυρους βαπορισιους καφεδες,ο ανθυποπλοιαρχος να εχει ηδη σκαρφαλωσει φορωντας το ειδικο κρανος προστασιας στην ακρη της πλωρης,και ο αλλος υποπλοιαρχος εκει αναμεσα στις ντανες των καβων να ετοιμαζει το "τσουρμο" της κουβερτας για τον αποπλου του πλοιου.
Ολα πρεπει να γινουν με ολα τα προβλεπομενα μετρα ασφαλειας,ετσι ωστε το βαρυ σκαρι να ξεκολλησει χωρις καμμια αβαρια απο τον θεοσκοτεινο ντοκο του λιμανιου,και να γυρισει την πλωρη του προς το ανοιχτο πελαγος.
Ol passangers in boat,ακουγεται η φωνη του αξιωματικου ασφαλειας,ο οποιος εχει ηδη φροντισει να μαζεψει την σκαλα αποβιβασης που ειχε τοποθετηθει στην πορτα της αριστερης παντας του κρουαζεροπλοιου Orient Queen που ηταν πλαγιοδετημενο στον μοναδικο προβλητα της Πατμου.
-Πλωρη,μολα το σπριντ,φωναζει ο καπεταν Κωστας,ενω σε λιγα μολις δευτερολεπτα επαναλαμβανει τη διαταγη και για την πρυμνη,οπου ειναι με το VHF στο χερι ο καπεταν Στελιος,ο Sefty(αξιωματικος ασφαλειας) του πλοιου.
-Η πρυμνη εχει ξεκαπελωσει και βιραρει.
-Καθαρες και οι προπελες.Πεντε μετρα ο καβος.
-Ολα αναποδα.Τεσσερα δεξια ακουγεται κοφτη η φωνη του καπεταν Κωστα που ηδη εχει παρει τη θεση του βαρδιολα,οπου ηδη βρισκεται ο υπαρχος καπεταν Νικοδημος,δοκιμαζοντας τα χειριστηρια.
0 κομα ενα το αναποδο,επαναλαμβανει τη διαταγη του Καπεταν Κυριακου(ανθυποπλοιαρχος βαρδιας),ο νεαρος δοκιμος.
-Μηδεν ο δρομος,μηδεν κομα ενα το προσω.
-Μηδεν κομα δυο το προσω.
-Μηδεν κομα τρια.
-Μηδεν κομα τεσερα.
-Μηδεν κομα πεντε το προσω,μηδεν κομα εξη,μηδεν κομα
εφτα,μηδεν κομα ενια επαναλαμβανει ο δοκιμος,ενω ο υπαρχος ακολουθει τις εντολες του
καπεταν Κωστα που ειτε δια γυμνου ειτε με τα κυαλια παρακολουθει μια την πλωρη και μια
την πρυμνη.
-Προπελακι ολο αριστερα.
-Νετα η πρυμνη
-Νετα και πλωρη,φωναζουν οι υποπλοιαρχοι πλωρης και πρυμνης.
-Καλο μας ταξιδι λεει ο καπεταν Κωστας,και μπαινει στη γεφυρα,ενω ηδη το καταλευκο κρουαζεροπλοιο με τους 900 περιπου επιβατες εχει αρχισει την ροτα για το πελαγος με κατευθυνση και προορισμο τη Μυκονο.
Αμεσως ο "καραβοσκυλος" ετσι αποκαλουν οι ναυτες τον παλιο πλοιαρχο Κωστα Γκριντζελη πιανει τα κυαλια και αφου ερευνα προσεχτικα και για καμποσα λεπτα το πελαγος μπροστα αλλα και διπλα απο το πλοιο φωναζει κοφτα στον "τιμονιερη" της βαρδιας,Ουαν-Του-Ζηροου,ενω ο "σκαπουλος" που ολη αυτη την ωρα ηταν σταμπαυ,ετοιμαζει τα βαπορισια καφεδακια.
Και ενω η πλωρη κοιταζει πλεον το ανοιχτο πελαγος εχοντας αφησει πισω την Πατμο με το μοναστηρι του Αγιου Ιωαννη,ο υπαρχος(staf captain) καπεταν Νικοδημος απο την ενδοεποικοινωνια φωναζει στο μηχανοστασιο
-Παρτε κατω τα χειριστηρια.
-Φουλ ολο το δρομο,που σημαινει τη μεγιστη ταχυτητα που ειναι 17 κομβους.
Και ενω η μερα χαραζει και το Orient Queen που η ολικη του χωρητικοτητα ειναι 15.781 κοχ,το μηκος του 160,13 μετρα,το πλατος 6,70 μ.και εχει 8 καταστρωματα και 4 ασανσερ πλεει με σταθερη αλλα και ασφαλη πορεια για το επομενο λιμανι του οι αξιωματικοι και οι ναυτες ετοιμαζονται για τις απαραιτητες δουλειες της μερας,ενω ο καπεταν Κωστας θα ρεπορταρει μεσω ηλεκτρονικου υπολογιστη φυσικα στην πλοιοκτητρια εταιρια,ενω προτου φυγει για το γραφειο του θα ευχηθει και παλι Καλο μας Ταξιδι,ενω καποιες φορες θα σταυροκοπηθει για τον Αι Νικολα οπως του αρεσει
να λεει.
ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΤΑΞΙΔΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ.
Φιλικοτατα
Θανος Λαμπροπουλος